Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието

Добрите резултати на Inditex се дължат на интегрирането на модерни технологии в повечето магазини

В момента Zara продава продуктите си на 202 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември
В момента Zara продава продуктите си на 202 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември    ©  Reuters
В момента Zara продава продуктите си на 202 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември
В момента Zara продава продуктите си на 202 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември    ©  Reuters
"Изпълняваме пълна интеграция между магазините си и дигиталните платформи за пазаруване."

Пабло Исла, изпълнителен директор на Inditex

Най-голямата компания за търговия с облекла - Inditex, която е собственик на бранда Zara, публикува резултатите си за деветмесечието на 2018 г. От доклада става ясно, че продажбите на компанията са достигнали рекордните 18.4 млрд. евро до края на октомври. Брутният марж на печалбата също се е увеличил до 58%.

Резултатите

Оперативната печалба е достигнала 3.1 млрд. евро за последното тримесечие, което е с 3% повече спрямо година по-рано и представлява ръст от 14% в местни валути. Нетната печалба също е нараснала с 4% до 2.4 млрд. евро.

Въпреки неочаквано топлия септември продажбите през втората половина на 2018 г., до края на ноември, са нараснали с 3%, като през миналите два месеца са се вдигнали с 5%.

Председателят на Inditex Пабло Исла коментира, че добрите резултати се дължат на "силния бизнес модел на групата, който продължава да генерира значителен растеж на всички пазари, както и на това, че магазините и онлайн платформата продължават да се усъвършенстват чрез технологиите".

От началото на годината редица магазини на Zara се сдобиха с нови технологии, сред които са такива за обогатена реалност и холограми на дрехи, за да може да се конкурират с успешните компании за онлайн търговия като Amazon. Например в някои от магазините има "локализиращ изкуствен интелект", който позволява, когато влезе клиент, да получава редица предложения и информация относно разположението на продуктите.

На какво се дължи успехът

Всички марки на групата - сред които Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull and Bear, са предприели важни промени на всички географски пазари. Те включват разширяване и ремонти в магазините, а в някои случаи и поглъщане на по-стари или малки обекти. Причината е, че Inditex е предприела стратегия за непрекъснато актуализиране и интегриране на базата си от магазини с помощта на най-модерните технологии, за да си гарантира, че всички магазини ще бъдат екологично съобразни до 2020 г. В Китай тази цел е вече постигната.

В момента Zara продава продуктите си на 202 пазара по света, след като стартира своята глобална онлайн платформа през ноември. Освен това компанията финализира интегрирането на системата си за управление на стоките в общо 49-те пазара, на които оперира с физически магазини и онлайн. Zara също така успя да създаде автоматизирани локации за доставка на онлайн поръчки в седем от магазините си в Милано, Амстердам, Глазгоу и Ливърпул.

Още от Капитал