Продажбите на автомобили в ЕС спадат за трети пореден месец

През ноември в България са продадени с 10.2% по-малко нови коли

Продажбите в България през ноември са намалели, но за 11-те месеца са нараснали с близо 13%
Продажбите в България през ноември са намалели, но за 11-те месеца са нараснали с близо 13%
Продажбите в България през ноември са намалели, но за 11-те месеца са нараснали с близо 13%    ©  Николай Дойчинов
Продажбите в България през ноември са намалели, но за 11-те месеца са нараснали с близо 13%    ©  Николай Дойчинов

Спад на топ 5 пазарите в ЕС

(през ноември на годишна база, в %)

Германия – 9.9

Франция – 4.7

Великобритания – 3

Италия – 6.3

Испания – 12.6

Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз (EС) са намалели с 8% през ноември на годишна база, което се случва за трети пореден месец. Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA). Обяснението на организацията отново е свързано с влезлите в сила през септември изисквания на пазара да се предлагат само модели, минали тест за разход на гориво по новия цикъл WLTP - Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cuv50591891 avatar :-|
    Мирослав Маринов
    • - 1
    • + 2

    А дали няма общо с това, че много хора чакат вече наближаващата електрификация? Hyundai, KIA, TESLA, Nissan вече водят в пазара и предлагат модели на достъпни за средния потребител цени.

    Нередност?
  • 2
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 2
    • + 2

    До коментар [#1] от "Мирослав Маринов":

    Не е заради електричките, ами заради дизелите дето ги забраняват ей така щото могат. Утре нищо чудно и други ограничения да въведат.
    В същото време старите коли си вършат чудесно работата. Защо тогава да сменя човек колата? Само за да си купи нова натъпката до горе с безмислена електроника и специално направена така, че веднага след гаранцията да се повреди?

    Електричките ще им берем ядовете.. когато станат много и започнат да спират тока заради тях.. когато за да си заредиш електричката ще чакаш часове на голямата опашка от 3 - 4 коли.

    Нередност?
  • 3
    petkata1 avatar :-|
    petkata1
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#2] от "mickmick":

    Поздравления! Абсолютно си прав. В твоя подкрепа мога да добавя, че автомобилите създадени след 2000 г. са целенасочено проектирани с калпави материали и компоненти. Наблюдения върху семейният ни автомобил. И това се отнася за всички авто производители - корозия по отражателното покритие на фаровете, липса на лесен достъп до предпазителите, невъзможност за смяна на лампите на фаровете, мигачите и стоповете и какви ли още авто недомислици. На практика на пазара се предлагат авто отпадъци. Легендите за здравината и качеството на Мерцедес, Ауди, БМВ, Тойота, Нисан и т.н. отдавна са мъртви.

    Нередност?
Нов коментар