Продажбите на автомобили в ЕС спадат за трети пореден месец
През ноември в България са продадени с 10.2% по-малко нови коли


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Спад на топ 5 пазарите в ЕС
(през ноември на годишна база, в %)Германия – 9.9
Франция – 4.7
Великобритания – 3
Италия – 6.3
Испания – 12.6
Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз (EС) са намалели с 8% през ноември на годишна база, което се случва за трети пореден месец. Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA). Обяснението на организацията отново е свързано с влезлите в сила през септември изисквания на пазара да се предлагат само модели, минали тест за разход на гориво по новия цикъл WLTP - Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
А дали няма общо с това, че много хора чакат вече наближаващата електрификация? Hyundai, KIA, TESLA, Nissan вече водят в пазара и предлагат модели на достъпни за средния потребител цени.
До коментар [#1] от "Мирослав Маринов":
Не е заради електричките, ами заради дизелите дето ги забраняват ей така щото могат. Утре нищо чудно и други ограничения да въведат.
В същото време старите коли си вършат чудесно работата. Защо тогава да сменя човек колата? Само за да си купи нова натъпката до горе с безмислена електроника и специално направена така, че веднага след гаранцията да се повреди?
Електричките ще им берем ядовете.. когато станат много и започнат да спират тока заради тях.. когато за да си заредиш електричката ще чакаш часове на голямата опашка от 3 - 4 коли.
До коментар [#2] от "mickmick":
Поздравления! Абсолютно си прав. В твоя подкрепа мога да добавя, че автомобилите създадени след 2000 г. са целенасочено проектирани с калпави материали и компоненти. Наблюдения върху семейният ни автомобил. И това се отнася за всички авто производители - корозия по отражателното покритие на фаровете, липса на лесен достъп до предпазителите, невъзможност за смяна на лампите на фаровете, мигачите и стоповете и какви ли още авто недомислици. На практика на пазара се предлагат авто отпадъци. Легендите за здравината и качеството на Мерцедес, Ауди, БМВ, Тойота, Нисан и т.н. отдавна са мъртви.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.