Продажбите на автомобили в ЕС спадат за трети пореден месец
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на автомобили в ЕС спадат за трети пореден месец

Продажбите в България през ноември са намалели, но за 11-те месеца са нараснали с близо 13%

Продажбите на автомобили в ЕС спадат за трети пореден месец

През ноември в България са продадени с 10.2% по-малко нови коли

3318 прочитания

Продажбите в България през ноември са намалели, но за 11-те месеца са нараснали с близо 13%

© Николай Дойчинов


Спад на топ 5 пазарите в ЕС

(през ноември на годишна база, в %)

Германия – 9.9

Франция – 4.7

Великобритания – 3

Италия – 6.3

Испания – 12.6

Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз (EС) са намалели с 8% през ноември на годишна база, което се случва за трети пореден месец. Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA). Обяснението на организацията отново е свързано с влезлите в сила през септември изисквания на пазара да се предлагат само модели, минали тест за разход на гориво по новия цикъл WLTP - Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили.

В резултат на новите правила през последния месец от лятото всички коли на склад, които не бяха сертифицирани по него, бяха пуснати на по-ниски цени, което накара редица потребители да избързат с покупката. Това доведе до нетипичния скок на продажбите от над 31% през август в сравнение със същия месец година по-рано. След това вече три месеца търсенето спада, посочват от ACEA.

Данните показват, че през ноември са регистрирани 1.12 млн. нови автомобила в ЕС, а за 11-те месеца - 14.160 млн., което минимален ръст от 0.8% на годишна основа.

Спад на всички водещи пазари

Продажбите на нови автомобили са намалели през ноември на петте големи европейски пазари, като най-голям е бил спадът в Испания, следвана от Германия и Италия (виж карето).

От началото на годината търсенето продължава да се движи от страните от Централна Европа, където новите регистрациите са нараснали с 9.6%. От водещите пазари в съюза този в Испания нараства с 8% за 11-те месеца, а във Франция ръстът е 4.7%. Докато в Италия и Великобритания се отчита спад за периода съответно от 3.5% и 6.9%.

В България през ноември са били продадени 2768 нови автомобила, което е понижение от 10.2% в сравнение със същия месец на миналата година. Общо за периода януари - ноември в България са регистрирани 31 773 нови коли, което представлява повишение от 12.8% на годишна база.

Познати лидери

Пазарният лидер продължава да бъде германската автомобилна група Volkswagen с дял от 23.9% за 11-те месеца на годината. Челната тройка се допълва от френските компании PSA и Renault, съответно с дял 16.3% и 10.6%.

Спад на топ 5 пазарите в ЕС

(през ноември на годишна база, в %)

Германия – 9.9

Франция – 4.7

Великобритания – 3

Италия – 6.3

Испания – 12.6

Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз (EС) са намалели с 8% през ноември на годишна база, което се случва за трети пореден месец. Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA). Обяснението на организацията отново е свързано с влезлите в сила през септември изисквания на пазара да се предлагат само модели, минали тест за разход на гориво по новия цикъл WLTP - Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    cuv50591891 avatar :-|
    Мирослав Маринов

    А дали няма общо с това, че много хора чакат вече наближаващата електрификация? Hyundai, KIA, TESLA, Nissan вече водят в пазара и предлагат модели на достъпни за средния потребител цени.

  • 2
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#1] от "Мирослав Маринов":

    Не е заради електричките, ами заради дизелите дето ги забраняват ей така щото могат. Утре нищо чудно и други ограничения да въведат.
    В същото време старите коли си вършат чудесно работата. Защо тогава да сменя човек колата? Само за да си купи нова натъпката до горе с безмислена електроника и специално направена така, че веднага след гаранцията да се повреди?

    Електричките ще им берем ядовете.. когато станат много и започнат да спират тока заради тях.. когато за да си заредиш електричката ще чакаш часове на голямата опашка от 3 - 4 коли.

  • 3
    petkata1 avatar :-|
    petkata1

    До коментар [#2] от "mickmick":

    Поздравления! Абсолютно си прав. В твоя подкрепа мога да добавя, че автомобилите създадени след 2000 г. са целенасочено проектирани с калпави материали и компоненти. Наблюдения върху семейният ни автомобил. И това се отнася за всички авто производители - корозия по отражателното покритие на фаровете, липса на лесен достъп до предпазителите, невъзможност за смяна на лампите на фаровете, мигачите и стоповете и какви ли още авто недомислици. На практика на пазара се предлагат авто отпадъци. Легендите за здравината и качеството на Мерцедес, Ауди, БМВ, Тойота, Нисан и т.н. отдавна са мъртви.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK