С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 15 дек 2018, 11:30, 3033 прочитания

Продажбите на автомобили в ЕС спадат за трети пореден месец

През ноември в България са продадени с 10.2% по-малко нови коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Спад на топ 5 пазарите в ЕС
(през ноември на годишна база, в %)

Германия – 9.9
Франция – 4.7
Великобритания – 3
Италия – 6.3
Испания – 12.6
Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз (EС) са намалели с 8% през ноември на годишна база, което се случва за трети пореден месец. Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA). Обяснението на организацията отново е свързано с влезлите в сила през септември изисквания на пазара да се предлагат само модели, минали тест за разход на гориво по новия цикъл WLTP - Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили.

В резултат на новите правила през последния месец от лятото всички коли на склад, които не бяха сертифицирани по него, бяха пуснати на по-ниски цени, което накара редица потребители да избързат с покупката. Това доведе до нетипичния скок на продажбите от над 31% през август в сравнение със същия месец година по-рано. След това вече три месеца търсенето спада, посочват от ACEA.


Данните показват, че през ноември са регистрирани 1.12 млн. нови автомобила в ЕС, а за 11-те месеца - 14.160 млн., което минимален ръст от 0.8% на годишна основа.

Спад на всички водещи пазари

Продажбите на нови автомобили са намалели през ноември на петте големи европейски пазари, като най-голям е бил спадът в Испания, следвана от Германия и Италия (виж карето).



От началото на годината търсенето продължава да се движи от страните от Централна Европа, където новите регистрациите са нараснали с 9.6%. От водещите пазари в съюза този в Испания нараства с 8% за 11-те месеца, а във Франция ръстът е 4.7%. Докато в Италия и Великобритания се отчита спад за периода съответно от 3.5% и 6.9%.

В България през ноември са били продадени 2768 нови автомобила, което е понижение от 10.2% в сравнение със същия месец на миналата година. Общо за периода януари - ноември в България са регистрирани 31 773 нови коли, което представлява повишение от 12.8% на годишна база.

Познати лидери

Пазарният лидер продължава да бъде германската автомобилна група Volkswagen с дял от 23.9% за 11-те месеца на годината. Челната тройка се допълва от френските компании PSA и Renault, съответно с дял 16.3% и 10.6%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Nespresso отвори първия си магазин в България 5 Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 4430 прочитания

Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г. Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г.

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова

15 дек 2019, 2241 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието

Добрите резултати на Inditex се дължат на интегрирането на модерни технологии в повечето магазини

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10