Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара

Reuters

Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара

Сделката ще разшири значително позиции на френската компания в сектора

3688 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата компания за производство на луксозни стоки - френската Louis Vuitton и Moët & Chandon (LVMH), придобива хотелската група Belmond в сделка за 3.2 млрд. долара. LVMH ще плати 25 долара за акция на веригата, която стои зад хотел Cipriani във Венеция. Това е 40% премия спрямо котировките при затварянето на търговията в четвъртък. Цената на сделката е 2.6 млрд. долара, а с поетия дълг хотелиерската верига е оценена на 3.2 млрд. долара.

Новата тенденция в лукса

Очаква се придобиването да бъде завършено през първата половина на 2019 г., пише Financial Times. Френската компания се е колебала коя верига да придобие и в крайна сметка се е спряла на Belmond. Хотелиерската компания е по-позната със своите Orient-Express Hotels, а през август обяви, че е наела Goldman Sachs и JPMorgan за изготвяне на стратегия за развитието си.

От своя страна LVMH, която притежава модни марки, престижни марки алкохол и емблематични производители на бижута, е сравнително малка в сектора на луксозните хотели, където активите й включват Cheval Blanc и ски комплекса Courchevel в Алпите.

"Иновативните услуги, които предлага Belmond, нейните постижения и предприемачески дух пасват идеално на ценностите на LVMH и допълват собствените ни услуги като Cheval Blanc и хотелиерската дейност на Bvlgari", заяви изпълнителният директор на LVMH Бернар Арно в свое изявление.

Придобиването на Belmond идва в момент, когато компаниите се стремят да се възползват от нарастващата тенденция на така наречения експериментален лукс, при който се наблюдава тенденция потребителите да купуват по-малко продукти и повече да харчат средствата си за висококачествена храна и вино, луксозни хотели и пътувания. Louis Vuitton също се придържа към тази тенденция, като последната стъпка в тази посока беше през 2016 г., когато компанията купи германския производител на куфари Rimowa.

Целта е растеж

Със сделката LVMH разраства значително хотелиерския си бизнес, защото Belmond изцяло притежава или управлява 46 луксозни хотели, ресторанти и круизни имоти. Сред най-емблематичните е единственият хотел в крепостта Мачу Пикчу в южната част на Перу.

През април 2017 г. Арно обяви: "Целта ни не е да извършваме постоянно придобивания, а да се фокусираме върху постоянния растеж. Като се има предвид сегашният пазар, все по-малко активи са привлекателни. От друга страна, най-добрите активи не се продават."

Хотелиерската компания отчита оперативна печалба 140 млн. долара и приходи на стойност 572 млн, долара за 12-месечния период, приключил на 30 септември.

Най-голямата компания за производство на луксозни стоки - френската Louis Vuitton и Moët & Chandon (LVMH), придобива хотелската група Belmond в сделка за 3.2 млрд. долара. LVMH ще плати 25 долара за акция на веригата, която стои зад хотел Cipriani във Венеция. Това е 40% премия спрямо котировките при затварянето на търговията в четвъртък. Цената на сделката е 2.6 млрд. долара, а с поетия дълг хотелиерската верига е оценена на 3.2 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK