Акциите на Asos се сринаха с 43% след предупреждение за по-слаб празничен сезон
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Акциите на Asos се сринаха с 43% след предупреждение за по-слаб празничен сезон

Все пак ритейл компаниите се радват на по-голям успех от традиционните магазини, ако съдим по резултатите от последната Коледа

Акциите на Asos се сринаха с 43% след предупреждение за по-слаб празничен сезон

Британската онлайн верига за дрехи е поредната, която очаква слаби резултати

3675 прочитания

Все пак ритейл компаниите се радват на по-голям успех от традиционните магазини, ако съдим по резултатите от последната Коледа

© Reuters


Кризата в търговията на дребно в Европа се разпространява от физическите магазини към сайтовете за електронна търговия. В понеделник акциите на популярната британска онлайн платформа Asos се сринаха до най-ниското си ниво от 4.5 години, след като компанията предупреди, че началото на коледния сезон е катастрофално и предвижда по-ниска печалба. Мрачната прогноза на онлайн търговеца във Великобритания, който се конкурира с Amazon.com, показва, че в началото на празничния сезон притесненията засягат редица производители. Миналата седмица главният изпълнителен директор на Sports Direct International Майк Ашли заяви, че продажбите са били "невероятно лоши" през ноември, което доведе до спад на акциите, съобщава Bloomberg.

Неочакван срив

Книжата на Asos се сринаха с 43% на борсата в Лондон, изтривайки над 1.4 млрд. паунда от пазарната й стойност. Негативната новина се отрази и на други търговци на дребно като Boohoo Group и Zalando, както и оператори на магазини като Marks & Spencer Group и Next.

Asos предупреди, че търговията през ноември "е претърпяла значителен срив", тъй като несигурността на потребителите вече не се отразява само върху физическите магазини, но и върху онлайн сектора, който доскоро се радваше на много добри резултати.

От групата казаха още, че са "намалили очакванията си за настоящата финансова година", както и прогнозата си за марж на печалбата до 2%, докато миналата година той е бил 4%, пише Financial Times.

"Докато търговията през септември и октомври се движеше в рамките на очакванията, през ноември се оказа далеч под прогнозираното, докато месецът все пак е много важен за нас откъм продажби и прогноза за маржа", заявиха от компанията.

През уикенда консултантската компания Springboard заяви, че броят на хората, които са посетили британските магазини през ноември, е на най-ниското си ниво от рецесията през 2008 г., като спадът е 3.2%. Все пак онлайн ритейлърите се радват на по-голям успех от традиционните магазини, ако съдим по резултатите от последната Коледа.

Промени в прогнозата

Това говори, че повечето потребители предпочитат да пазаруват онлайн и сега. В понеделник Asos прогнозира, че ръстът на продажбите за годината до август 2019 г. ще бъде 15%, което е с 5 до 10% по-малко от първоначалната прогноза. Компанията обяви още, че брутният марж ще падне с 1.5 пр. пункта в сравнение с предходните очаквания. Освен това компанията ще намали капиталовите си разходи с 200 млн. паунда.

През октомври, когато Asos публикува резултатите си за годината до август 2018 г., главният изпълнителен директор Ник Бейтън говореше за големия потенциал за растеж, който компанията има. Днес обаче той отбеляза, че "имайки предвид значителния спад през ноември, смятаме за разумно да променим очакванията си за цялата година".

Движение на акциите на Asos

Кризата в търговията на дребно в Европа се разпространява от физическите магазини към сайтовете за електронна търговия. В понеделник акциите на популярната британска онлайн платформа Asos се сринаха до най-ниското си ниво от 4.5 години, след като компанията предупреди, че началото на коледния сезон е катастрофално и предвижда по-ниска печалба. Мрачната прогноза на онлайн търговеца във Великобритания, който се конкурира с Amazon.com, показва, че в началото на празничния сезон притесненията засягат редица производители. Миналата седмица главният изпълнителен директор на Sports Direct International Майк Ашли заяви, че продажбите са били "невероятно лоши" през ноември, което доведе до спад на акциите, съобщава Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    goshoeeeee avatar :-|
    goshoeeeee

    Е-хее, та те и потреблението ли си съсипаха с тоя Брекзит?! Първо валутата, после правителството, инвестициите, кое следва? Територията? Шотландия, Ирландия, референдумче за независимост?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK