Facebook продавала масово данни на потребителите си

Reuters

Facebook продавала масово данни на потребителите си

Информацията е достигала до партньори на социалната мрежа като Microsoft и Spotify

Йоан Запрянов
2767 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-голямата социална мрежа в света Facebook отново се оказа в центъра на скандал, свързан с личните данни на своите потребители. Във вторник New York Times публикува статия, в която разкрива как компании, които си партнират с Facebook, като Microsoft и Spotify, са получили достъп до данните на потребителите на мрежата. В някои от тези случаи достъпът до данни е продължавал много по-дълго, отколкото първоначално е трябвало.

В момента Facebook се опитва да намери решение на проблема. За компанията това е пореден подобен скандал през тази година. Най-големият такъв беше през март, когато стана ясно, че Cambridge Analytica, фирма за политически анализ, е получила данните на десетки милиони потребители само чрез приложение анкета.

В този случай става дума за компании в партньорство с Facebook, които са свързали приложенията си с мрежата. Примери за подобни партньорства са търсачката на Microsoft Bing, както и Yahoo, които, след като потребителите са свързали акаунтите си в различните приложения, са започнали да получават информация. Така информацията от Facebook се е появявала и в приложението на Yahоо.

Без коментар. Засега

От Facebook за момента отказват да коментират конкретните мащаби и специфики на сделките за споделяне на информация, но ги определят като дългогодишна практика, в която няма нищо необичайно. "През годините сме си партнирали с много компании, за да могат хората да използват Facebook на устройства и платформи, които самите ние не поддържаме", коментира Стийв Сатърфилд, директор лични данни и публична политика в компанията,

Според него компаниите, които са били част от партньорски споразумения, са били задължени да спазват предпочитаните настройки от страна на потребителите. "Партньорите на Facebook не могат просто да игнорират потребителските настройки и би било грешно, ако предположим, че е станало така", добави Сатърфилд.

Най-голямата социална мрежа в света Facebook отново се оказа в центъра на скандал, свързан с личните данни на своите потребители. Във вторник New York Times публикува статия, в която разкрива как компании, които си партнират с Facebook, като Microsoft и Spotify, са получили достъп до данните на потребителите на мрежата. В някои от тези случаи достъпът до данни е продължавал много по-дълго, отколкото първоначално е трябвало.

В момента Facebook се опитва да намери решение на проблема. За компанията това е пореден подобен скандал през тази година. Най-големият такъв беше през март, когато стана ясно, че Cambridge Analytica, фирма за политически анализ, е получила данните на десетки милиони потребители само чрез приложение анкета.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    pyw11564776 avatar :-|
    pyw11564776

    Бе, вие наясно ли сте какво значи "Big data"?! Звучи малко конспиративно, съвсем нормален бизнес термин си е. Информацията се продава и разпространява - стабилно и платено. Кога ще спрете да се учудвате?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход