С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2018, 12:21, 2305 прочитания

Altria се приближава към сделката за дял в хайтек цигарите Juul

Цигареният гигант иска да купи близо една трета от акциите на стартиращата компания, а това би я оценило на 38 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на цигарите Marlboro – Altria, се приближава към споразумение за закупуването на повече от една трета от акциите на стартъпа за електронни цигари Juul Labs, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Стартиращата компания, която започна дейността си през 2015 г., контролира близо 3/4 от американския пазар на високотехнологични цигари, а сделката с Altria би я оценила на над 38 млрд. долара.

Условията


Сделката би оценила Juul на повече от два пъти от сегашната й оценка от 16 млрд. долара, достигната през юли в частен кръг на финансиране. Това изтъква необичайно големия растеж на базираната в Сан Франциско компания. Altria ще плати 12.8 млрд. долара в брой за 35-процентния дял в Juul според един от източниците. Сделката най-вероятно бъде обявена в четвъртък или петък.

Устройствата на Juul, които приличат на USB устройство, помогнаха на компанията бързо да се превърне в лидер на американския пазар за електронни цигари, като е суперпопулярна и сред тийнейджърите. Пазарният й дял нарасна от 13.6% от пазара в началото на 2017 г. до над 75% миналия месец според анализ на Wells Fargo по данни на Nielsen за продажбите на дребно.

Тенденциите



Големите тютюневи компании инвестират в електронни цигари, тъй като нивата на тютюнопушенето в САЩ намаляват. Тези продукти обаче са загубили значителен пазарен дял през последната година, а популярността на Juul нарасна значително през този период. Altria каза, че този месец ще се откаже от част от марките си за електронни цигари, включително всички продукти на MarkTen и Green Smoke, заради слабото им финансово представяне.

Компанията инвестира в електронни цигари през последните години чрез дъщерното си дружество Nu Mark, което продава устройства като MarkTen в търговската мрежа. През 2014 г. Altria придоби компанията за електронни цигари Green Smoke за 110 млн. долара.

Рисковете

Инвестицията в Juul не е лишена от рискове за Altria. Стартиращата компания е изправена пред засилен натиск от страна на регулаторните органи на САЩ, тъй като нарастващата популярност на ароматизираните електронни цигари сред тийнейджърите създава страх от създаване на ново поколение никотиновозависими. Компанията твърди, че продуктът й е насочен към възрастните пушачи, но критиците и регулаторите посочват, че основната цел на фирмата е да достигне до непълнолетните.

Федералните данни, публикувани този месец, показват 78% увеличение на учениците в средни училища, които съобщават, че са използвали електронни цигари през последните 30 дни в сравнение с предходната година, и съвпадат с нарастването на популярността на Juul.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 948 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 759 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Японската Taisho предлага на Bristol-Myers Squibb да купи френския ѝ фармацевтичен бизнес

Офертата е на стойност 1.6 млрд. долара и идва в критичен момент за индустрията на японския пазар

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10