С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 яну 2019, 12:10, 3190 прочитания

Най-голямата морска транспортна компания Maersk търси разрастване на сушата

Превозвачът на контейнери се е фокусирал върху логистичната си дейност, която определя като по-важна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Транспортният конгломерат Maersk търси възможности за придобиване, за да стабилизира логистичните си операции на сушата. Най-големият превозвач на контейнери в света се опитва да постигне целта си, като стане по-привлекателен за големите доставчици на стоки, съобщава Financial Times.

С поглед към бъдещето


Сорън Скоу, главният изпълнителен директор на датската компания, сподели, че през следващите години компанията няма да се фокусира върху морския бизнес, а върху превозните средства, управлението на веригата за доставки и функциониращите складове.
"Бъдещето е в бизнеса по земя. Със сигурност ще трябва да извършим някои придобивания, свързани с логистичните операции, за да си спечелим повече възможности и да станем по-мащабни", обяснява още той.

Миналата година компанията продаде за 1.2 млрд. долара бизнеса си с петролни танкери на мажоритарния собственик на компанията Moller Holding с цел да се съсредоточи върху звената за логистика и транспорт. Преди година Maersk също така продаде петролния си бизнес на френския конгломерат Total за 7.5 млрд. долара.

По този начин помогна на Total, която е една от най-големите петролни компании в света, да утвърди позициите си на пазарите в Мексико, Алжир, Кения и Казахстан и да има достъп до петролните залежи на датската група в Северно море.



Освен това датската компания купи за 4 млрд. долара германската група Hamburg Süd, за да утвърди позицията си като лидер в доставките на контейнери, и сега се опитва да интегрира и другата част от бизнеса си, която включва пристанищни терминали и логистични операции.
"По-малко от 20% от нашите клиенти ползват нашите услуги, когато пътуват по земя. Но 100% от тях се нуждаят и разчитат на нашата компания, за да придвижат стоки до или от пристанището", казва Скоу.

Нисък кредитен рейтинг заради слабата индустрия

Според него нетният дълг на компанията вероятно ще бъде под 10 млрд. долара в края на 2018 г., като в началото на годината е бил 15 млрд. долара. Агенциите за кредитен рейтинг обаче акцентират върху нарастващата зависимост на компанията от спада, който се наблюдава в корабната индустрия, и дават това като причина за понижаване на рейтинга. Този месец Moody's намали кредитния рейтинг на Maersk до най-ниската възможна инвестиционна степен поради нестабилността и цикличността в сферата на корабоплаването.

Скоу коментира, че оценката е "важна за компанията", и подчерта, че тя е съсредоточена върху постигането на "стабилен баланс". Що се отнася до възможните цели за придобиване, той отбеляза, че това се има предвид за всяка част, свързана с логистиката, като камиони и складове. Той добави: "Нашата визия е, че клиентите могат да купуват от Maersk всичко, от което се нуждаят, за глобалната си верига за доставки."

Maersk е лидер в управлението на веригите за доставки на търговци на дребно, като е мениджър на складове за компании като Nike, Adidas, Walmart и Home Depot. "Бихме искали да управляваме веригите за доставки и в други индустрии", добавя Скоу. Според думите му географският фокус ще бъде върху същите региони, в които Maersk се е наложил с превоза на контейнери - Африка, Латинска Америка и Индия, както и донякъде в Европа и САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На лов за подаръци и награди! На лов за подаръци и награди!

Подгответе се за Коледа и Нова година отрано

21 ное 2019, 334 прочитания

"Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв. "Идеал стандарт – Видима" приключи инвестиция за над 62 млн. лв.

Последният голям проект от тригодишната програма е модернизация на завода за санитарна арматура за 22 млн. лв.

20 ное 2019, 811 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Анонимен сигнал сезира прокуратурата за картел при "Гражданска отговорност"

Жалбата идва в момент, когато държавата иска да наложи на застрахователите "Данък градушка" в полиците "Автокаско"

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10