С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 яну 2019, 12:10, 2930 прочитания

Най-голямата морска транспортна компания Maersk търси разрастване на сушата

Превозвачът на контейнери се е фокусирал върху логистичната си дейност, която определя като по-важна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Транспортният конгломерат Maersk търси възможности за придобиване, за да стабилизира логистичните си операции на сушата. Най-големият превозвач на контейнери в света се опитва да постигне целта си, като стане по-привлекателен за големите доставчици на стоки, съобщава Financial Times.

С поглед към бъдещето


Сорън Скоу, главният изпълнителен директор на датската компания, сподели, че през следващите години компанията няма да се фокусира върху морския бизнес, а върху превозните средства, управлението на веригата за доставки и функциониращите складове.
"Бъдещето е в бизнеса по земя. Със сигурност ще трябва да извършим някои придобивания, свързани с логистичните операции, за да си спечелим повече възможности и да станем по-мащабни", обяснява още той.

Миналата година компанията продаде за 1.2 млрд. долара бизнеса си с петролни танкери на мажоритарния собственик на компанията Moller Holding с цел да се съсредоточи върху звената за логистика и транспорт. Преди година Maersk също така продаде петролния си бизнес на френския конгломерат Total за 7.5 млрд. долара.

По този начин помогна на Total, която е една от най-големите петролни компании в света, да утвърди позициите си на пазарите в Мексико, Алжир, Кения и Казахстан и да има достъп до петролните залежи на датската група в Северно море.



Освен това датската компания купи за 4 млрд. долара германската група Hamburg Süd, за да утвърди позицията си като лидер в доставките на контейнери, и сега се опитва да интегрира и другата част от бизнеса си, която включва пристанищни терминали и логистични операции.
"По-малко от 20% от нашите клиенти ползват нашите услуги, когато пътуват по земя. Но 100% от тях се нуждаят и разчитат на нашата компания, за да придвижат стоки до или от пристанището", казва Скоу.

Нисък кредитен рейтинг заради слабата индустрия

Според него нетният дълг на компанията вероятно ще бъде под 10 млрд. долара в края на 2018 г., като в началото на годината е бил 15 млрд. долара. Агенциите за кредитен рейтинг обаче акцентират върху нарастващата зависимост на компанията от спада, който се наблюдава в корабната индустрия, и дават това като причина за понижаване на рейтинга. Този месец Moody's намали кредитния рейтинг на Maersk до най-ниската възможна инвестиционна степен поради нестабилността и цикличността в сферата на корабоплаването.

Скоу коментира, че оценката е "важна за компанията", и подчерта, че тя е съсредоточена върху постигането на "стабилен баланс". Що се отнася до възможните цели за придобиване, той отбеляза, че това се има предвид за всяка част, свързана с логистиката, като камиони и складове. Той добави: "Нашата визия е, че клиентите могат да купуват от Maersk всичко, от което се нуждаят, за глобалната си верига за доставки."

Maersk е лидер в управлението на веригите за доставки на търговци на дребно, като е мениджър на складове за компании като Nike, Adidas, Walmart и Home Depot. "Бихме искали да управляваме веригите за доставки и в други индустрии", добавя Скоу. Според думите му географският фокус ще бъде върху същите региони, в които Maersk се е наложил с превоза на контейнери - Африка, Латинска Америка и Индия, както и донякъде в Европа и САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как африканската чума стигна до фондовата борса Как африканската чума стигна до фондовата борса

Обявните мерки от БАБХ по умъртвяване на 17 хил. животни вероятно ще навредят на резултатите на "Свинекомплекс Николово"

22 юли 2019, 521 прочитания

Интернет на нещата може да премахне използването на батериите Интернет на нещата може да премахне използването на батериите

Ерата на сензорите ще изисква използването на нови източници на енергия

22 юли 2019, 553 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Анонимен сигнал сезира прокуратурата за картел при "Гражданска отговорност"

Жалбата идва в момент, когато държавата иска да наложи на застрахователите "Данък градушка" в полиците "Автокаско"

Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото