С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 яну 2019, 12:10, 3529 прочитания

Най-голямата морска транспортна компания Maersk търси разрастване на сушата

Превозвачът на контейнери се е фокусирал върху логистичната си дейност, която определя като по-важна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Транспортният конгломерат Maersk търси възможности за придобиване, за да стабилизира логистичните си операции на сушата. Най-големият превозвач на контейнери в света се опитва да постигне целта си, като стане по-привлекателен за големите доставчици на стоки, съобщава Financial Times.

С поглед към бъдещето


Сорън Скоу, главният изпълнителен директор на датската компания, сподели, че през следващите години компанията няма да се фокусира върху морския бизнес, а върху превозните средства, управлението на веригата за доставки и функциониращите складове.
"Бъдещето е в бизнеса по земя. Със сигурност ще трябва да извършим някои придобивания, свързани с логистичните операции, за да си спечелим повече възможности и да станем по-мащабни", обяснява още той.

Миналата година компанията продаде за 1.2 млрд. долара бизнеса си с петролни танкери на мажоритарния собственик на компанията Moller Holding с цел да се съсредоточи върху звената за логистика и транспорт. Преди година Maersk също така продаде петролния си бизнес на френския конгломерат Total за 7.5 млрд. долара.

По този начин помогна на Total, която е една от най-големите петролни компании в света, да утвърди позициите си на пазарите в Мексико, Алжир, Кения и Казахстан и да има достъп до петролните залежи на датската група в Северно море.



Освен това датската компания купи за 4 млрд. долара германската група Hamburg Süd, за да утвърди позицията си като лидер в доставките на контейнери, и сега се опитва да интегрира и другата част от бизнеса си, която включва пристанищни терминали и логистични операции.
"По-малко от 20% от нашите клиенти ползват нашите услуги, когато пътуват по земя. Но 100% от тях се нуждаят и разчитат на нашата компания, за да придвижат стоки до или от пристанището", казва Скоу.

Нисък кредитен рейтинг заради слабата индустрия

Според него нетният дълг на компанията вероятно ще бъде под 10 млрд. долара в края на 2018 г., като в началото на годината е бил 15 млрд. долара. Агенциите за кредитен рейтинг обаче акцентират върху нарастващата зависимост на компанията от спада, който се наблюдава в корабната индустрия, и дават това като причина за понижаване на рейтинга. Този месец Moody's намали кредитния рейтинг на Maersk до най-ниската възможна инвестиционна степен поради нестабилността и цикличността в сферата на корабоплаването.

Скоу коментира, че оценката е "важна за компанията", и подчерта, че тя е съсредоточена върху постигането на "стабилен баланс". Що се отнася до възможните цели за придобиване, той отбеляза, че това се има предвид за всяка част, свързана с логистиката, като камиони и складове. Той добави: "Нашата визия е, че клиентите могат да купуват от Maersk всичко, от което се нуждаят, за глобалната си верига за доставки."

Maersk е лидер в управлението на веригите за доставки на търговци на дребно, като е мениджър на складове за компании като Nike, Adidas, Walmart и Home Depot. "Бихме искали да управляваме веригите за доставки и в други индустрии", добавя Скоу. Според думите му географският фокус ще бъде върху същите региони, в които Maersk се е наложил с превоза на контейнери - Африка, Латинска Америка и Индия, както и донякъде в Европа и САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 1514 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 372 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Анонимен сигнал сезира прокуратурата за картел при "Гражданска отговорност"

Жалбата идва в момент, когато държавата иска да наложи на застрахователите "Данък градушка" в полиците "Автокаско"

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10