С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 яну 2019, 12:10, 3644 прочитания

Най-голямата морска транспортна компания Maersk търси разрастване на сушата

Превозвачът на контейнери се е фокусирал върху логистичната си дейност, която определя като по-важна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Транспортният конгломерат Maersk търси възможности за придобиване, за да стабилизира логистичните си операции на сушата. Най-големият превозвач на контейнери в света се опитва да постигне целта си, като стане по-привлекателен за големите доставчици на стоки, съобщава Financial Times.

С поглед към бъдещето


Сорън Скоу, главният изпълнителен директор на датската компания, сподели, че през следващите години компанията няма да се фокусира върху морския бизнес, а върху превозните средства, управлението на веригата за доставки и функциониращите складове.
"Бъдещето е в бизнеса по земя. Със сигурност ще трябва да извършим някои придобивания, свързани с логистичните операции, за да си спечелим повече възможности и да станем по-мащабни", обяснява още той.

Миналата година компанията продаде за 1.2 млрд. долара бизнеса си с петролни танкери на мажоритарния собственик на компанията Moller Holding с цел да се съсредоточи върху звената за логистика и транспорт. Преди година Maersk също така продаде петролния си бизнес на френския конгломерат Total за 7.5 млрд. долара.

По този начин помогна на Total, която е една от най-големите петролни компании в света, да утвърди позициите си на пазарите в Мексико, Алжир, Кения и Казахстан и да има достъп до петролните залежи на датската група в Северно море.



Освен това датската компания купи за 4 млрд. долара германската група Hamburg Süd, за да утвърди позицията си като лидер в доставките на контейнери, и сега се опитва да интегрира и другата част от бизнеса си, която включва пристанищни терминали и логистични операции.
"По-малко от 20% от нашите клиенти ползват нашите услуги, когато пътуват по земя. Но 100% от тях се нуждаят и разчитат на нашата компания, за да придвижат стоки до или от пристанището", казва Скоу.

Нисък кредитен рейтинг заради слабата индустрия

Според него нетният дълг на компанията вероятно ще бъде под 10 млрд. долара в края на 2018 г., като в началото на годината е бил 15 млрд. долара. Агенциите за кредитен рейтинг обаче акцентират върху нарастващата зависимост на компанията от спада, който се наблюдава в корабната индустрия, и дават това като причина за понижаване на рейтинга. Този месец Moody's намали кредитния рейтинг на Maersk до най-ниската възможна инвестиционна степен поради нестабилността и цикличността в сферата на корабоплаването.

Скоу коментира, че оценката е "важна за компанията", и подчерта, че тя е съсредоточена върху постигането на "стабилен баланс". Що се отнася до възможните цели за придобиване, той отбеляза, че това се има предвид за всяка част, свързана с логистиката, като камиони и складове. Той добави: "Нашата визия е, че клиентите могат да купуват от Maersk всичко, от което се нуждаят, за глобалната си верига за доставки."

Maersk е лидер в управлението на веригите за доставки на търговци на дребно, като е мениджър на складове за компании като Nike, Adidas, Walmart и Home Depot. "Бихме искали да управляваме веригите за доставки и в други индустрии", добавя Скоу. Според думите му географският фокус ще бъде върху същите региони, в които Maersk се е наложил с превоза на контейнери - Африка, Латинска Америка и Индия, както и донякъде в Европа и САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 448 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 571 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Анонимен сигнал сезира прокуратурата за картел при "Гражданска отговорност"

Жалбата идва в момент, когато държавата иска да наложи на застрахователите "Данък градушка" в полиците "Автокаско"

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10