Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 яну 2019, 13:05, 2683 прочитания

Nissan намалява производството в Китай заради понижено търсене

Японският автопроизводител ще произведе 30 хил. коли по-малко от планираното за периода от декември до февруари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският автопроизводител Nissan ще произвежда в Китай с 30 хил. превозни средства по-малко от планираното през следващите месеци. Това съобщава източник на Reuters, запознат с намеренията на компанията. Световните автомобилни марки се сблъскват с рязко намаляващо търсене на най-големия пазар за автомобили в света.

След като Ford и Hyundai ограничиха продукцията си в страната, сега, изглежда, е ред на Nissan да предприеме подобни мерки в Китай, където се наблюдава забавяне на икономиката и несигурност, породена от търговската война със САЩ.


Новите планове

Източникът на агенцията твърди, че компанията планира да намали производството в Китай за три месеца. По принцип автопроизводителите имат производствени планове за всеки от заводите си, които обаче могат да бъдат променени заради колебания в търсенето, проблеми във веригата за доставки и редица други фактори. Засега не е известно колко точно коли Nissan е предвиждала да произвежда в Китай през тези три месеца.

За същия период през миналата година Nissan е произвела общо 400 хил. превозни средства в Китай. Обикновено през първите два месеца на всяка нова година се наблюдава забавяне в растежа на продажбите, тъй като пикът е преди настъпването на новогодишните празници.



Японската медия Nikkei пише, че Nissan планира да намали производството си в три от заводите си в Китай, включително в Далиан, където сглобява популярните модели Qashqai и Infiniti QX50 SUV, и в Джънджоу, където прави X-Trail SUV - един от най-продаваните модели, както и автомобилите под марката Venucia.

Какво се случва с Китай

Китай е вторият по големина пазар за японския производител, който формира близо една четвърт от годишните продажби на автомобилите на компанията в световен мащаб. През 2017 г. Nissan e продала 1.5 млн. автомобила в страната, а по-рано през миналата година заяви, че планира да увеличи броя им до 2.6 млн. до 2022 г.

Ако намеренията се изпълнят, Китай ще стане най-големия пазар за японската компания. Сега обаче
търсенето на автомобили във втората по големина икономика в света не е толкова високо и пазарът се очаква да отбележи ца първи път годишен спад от 1990 г.

Забавянето на основния пазар идва в момент, когато японският автомобилен производител се бори със скандала заради ареста на бившия председател на Nissan Карлос Гон, който беше обвинен във финансови злоупотреби. След като той вече не е начело на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, японският производител води трудни разговори с френския си партньор за бъдещето на обединението.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 697 прочитания

Търговските вериги – отвъд заразата Търговските вериги – отвъд заразата

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

3 апр 2020, 1033 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Георги Гергов излиза от управлението на "Слънчев ден"

Промени има и в "Съни тур", което вече държи над 95% от курортното дружество

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10