С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 яну 2019, 13:05, 2500 прочитания

Nissan намалява производството в Китай заради понижено търсене

Японският автопроизводител ще произведе 30 хил. коли по-малко от планираното за периода от декември до февруари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският автопроизводител Nissan ще произвежда в Китай с 30 хил. превозни средства по-малко от планираното през следващите месеци. Това съобщава източник на Reuters, запознат с намеренията на компанията. Световните автомобилни марки се сблъскват с рязко намаляващо търсене на най-големия пазар за автомобили в света.

След като Ford и Hyundai ограничиха продукцията си в страната, сега, изглежда, е ред на Nissan да предприеме подобни мерки в Китай, където се наблюдава забавяне на икономиката и несигурност, породена от търговската война със САЩ.


Новите планове

Източникът на агенцията твърди, че компанията планира да намали производството в Китай за три месеца. По принцип автопроизводителите имат производствени планове за всеки от заводите си, които обаче могат да бъдат променени заради колебания в търсенето, проблеми във веригата за доставки и редица други фактори. Засега не е известно колко точно коли Nissan е предвиждала да произвежда в Китай през тези три месеца.

За същия период през миналата година Nissan е произвела общо 400 хил. превозни средства в Китай. Обикновено през първите два месеца на всяка нова година се наблюдава забавяне в растежа на продажбите, тъй като пикът е преди настъпването на новогодишните празници.



Японската медия Nikkei пише, че Nissan планира да намали производството си в три от заводите си в Китай, включително в Далиан, където сглобява популярните модели Qashqai и Infiniti QX50 SUV, и в Джънджоу, където прави X-Trail SUV - един от най-продаваните модели, както и автомобилите под марката Venucia.

Какво се случва с Китай

Китай е вторият по големина пазар за японския производител, който формира близо една четвърт от годишните продажби на автомобилите на компанията в световен мащаб. През 2017 г. Nissan e продала 1.5 млн. автомобила в страната, а по-рано през миналата година заяви, че планира да увеличи броя им до 2.6 млн. до 2022 г.

Ако намеренията се изпълнят, Китай ще стане най-големия пазар за японската компания. Сега обаче
търсенето на автомобили във втората по големина икономика в света не е толкова високо и пазарът се очаква да отбележи ца първи път годишен спад от 1990 г.

Забавянето на основния пазар идва в момент, когато японският автомобилен производител се бори със скандала заради ареста на бившия председател на Nissan Карлос Гон, който беше обвинен във финансови злоупотреби. След като той вече не е начело на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, японският производител води трудни разговори с френския си партньор за бъдещето на обединението.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

20 юли 2019, 994 прочитания

Кой взима летище София 6 Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 6154 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Георги Гергов излиза от управлението на "Слънчев ден"

Промени има и в "Съни тур", което вече държи над 95% от курортното дружество

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото