С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 3 яну 2019, 12:45, 3706 прочитания

Apple сви прогнозите си за приходи и шокира пазара

Акциите на компанията загубиха 8% от стойността си след края на сесията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Технологичният гигант Аpple взе необичайното решение да обяви очакванията си за по-ниски продажби през идното тримесечие заради слабо търсене на новите iPhone модели в Китай. Лошите новини изпратиха акциите на доскорошната трилионна компания надолу и те загубиха 8% от стойността си, а борсите се подготвиха за поредна тежка сесия, след като някогашните технологични шампиони на пазарите продължават да изживяват тежки дни, пише Reuters.

Изпълнителният директор на компанията Тим Кук обвини лошата конюнктура на китайския пазар за забавянето в продажбите. Втората по големина световна икономика изпитва по-големи проблеми от очакваното, след като търговската война между САЩ и Китай на практика се превърна в официална през изминалата година, а двете страни все още са много далеч от сделка.


"Очаквахме някои предизвикателства в развиващите се пазари, но не можехме да предположим колко големи ще са икономическите последствия, особено в Китай", коментира Тим Кук в писмо към инвеститорите на компанията.

Лоши новини за всички

Новините от Аpple повлякоха със себе си не само акциите на компанията, но и тези на нейните доставчици, по-голямата част от които са азиатски компании. Писмото на Тим Кук също така събуди страховете на инвеститорите, че анализаторите са подценили отражението на икономическата война в Китай.



Друг проблем за Apple в страната отново е свързан с геополитика – след като миналия месец в Канада по искане на САЩ беше задържана дъщерята на основателя на китайския гигант Huawei Сабрина Мън Уанджоу, в Китай върви тиха кампания за отбягване на продуктите на американската компания. Дори преди този случай обаче китайски марки като Huawei и Xiaomi доминираха над Apple при продажбите на вътрешния пазар.

Пред американската телевизия CNBC Тим Кук коментира, че продуктите на Аpple не са жертва на кампания на китайското правителство и клиентите сами са решили да отбягват iPhone и други продукти на компанията. "Много по-големият проблем е забавянето на китайската икономика, както и напрежение по отношение на световната търговия", коментира той.

Очаквано развитие?

Някои анализатори обаче не са съгласни с диагнозата на Тим Кук. Те посочват, че Apple изпитва проблеми на китайския пазар от няколко години, след като вдигна осезаемо цените на най-новите си модели iPhone. "Продажбите на Apple в Китай са проблемни вече от няколко тримесечия, като основната причина са прекалено високите цени, които са над 1000 долара", коментира Киранйет Каур, анализатор в IDC. "Това са почти три пъти по-скъпи телефони от тези, които други компании предлагат на пазара."

Продажбите са спаднали не само за Apple през изминалата година. Целият пазар на смартфони в Китай отбелязва забавяне, което се отразява и на корейската Samsung, която продължава да бъде най-големият производител на смартфони в света по обем на продажби. Цялостната тенденция е обаче забавянето да не се отразява или да се отразява по-слабо на китайските производители като Huawei и Xiaomi.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Apple Huawei Китай САЩ

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 244 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 363 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Brystol-Myers купува биотехнологичната група Celgene за 74 млрд. долара

Сделката ще позволи на американския фармацевтичен гигант да стане един от лидерите при лекарствата срещу ракови заболявания

Още от Капитал
Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10