С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 яну 2019, 15:58, 5091 прочитания

Сръбската минерална вода "Княз Милош" ще опита дебют на българския пазар

След като не успя да купи "Девин", дружеството на фонда Mid Europa от януари ще внася в страната през дистрибутора "ВинИтали"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От средата на януари в магазините в България ще се продават 53 продукта на фабриката за бутилирана минерална вода и безалкохолни напитки "Княз Милош" - Сърбия. Вносител за страната е регистрираната в Бургас компания "ВинИтали" на сръбския гражданин Марко Шовлянски, който живее в България. Така, след като преди две години не успя да купи българската "Девин", сръбският производител все пак ще навлезе в страната, но със собствените си продукти. "Княз Милош" е лидер на пазара в своята страна и е притежание на базирания в Лондон фонд Mid Europa.

Шесторка от Сърбия


Портфолиото на "Княз Милош" включва шест марки: натурална газирана минерална вода Knjaz Milos, натурална негазирана минерална вода Aqua Viva, енергийната напитка Guarana, безалкохолните напитки Remix Knjaz и соковете Golf и Gusto. Всяка втора бутилка газирана минерална вода, продавана в Сърбия, е Knjaz Milos, посочват от компанията. Газираната и слабо газираната минерална вода се предлагат и в пластмасови, и в стъклени бутилки с различен обем – от 0.25 мл. до 1.75 мл. Минералните извори се намират в планината Букуля близо до град Аранджеловац, а водата се извлича от дълбочина повече от 500 метра.

Негазираната минерална вода Aqua Viva е под няколко разновидности - натурална, с плодови аромати (с екстракт от стевия) и обогатена (включително и с В-комплекс и електролити специално за спортуващи и с L карнитин за изгаряне на мазнини). Освен при минералната вода "Княз Милош" е лидер и при енергийните напитки в Сърбия с марката Guarana. Напитките Remix Knjaz съдържат минерална газирана вода плюс 10-15% различни видове плодови сокове, без изкуствени подсладители. Gusto са 100% натурални плодови сокове, произведени по технология за горещо пълнене в стъклени опаковки.

Производителят



Фабриката е кръстена на основателя й - княз Милош Обренович, княз на Сърбия през XIX век, основана е през 1811 г., но в сегашния си вид действа от 2000 г.

По данни на компанията тя има 700 служители, произвежда повече от 200 милиона литра напитки годишно и изнася в над 20 държави. Дружеството отчита 58 млн. евро приходи и 1.85 млн. евро нетна печалба за 2016 г.

Фирмата променя няколко пъти собственика си. През 2004 г. мажоритарният дял (58%) е закупен за 57 млн. евро от инвестиционния фонд FPP Balkan - част от базираната в Лондон FPP Group. Поглъщането е извършено поетапно, а през януари 2005 г. се прибавя нов партньор - Salford Capital Partners.

През април 2015 г. "Княз Милош" става собственост на базирания в Лондон фонд Mid Europa. Новият собственик купува бутилиращото дружество заедно с Danube Foods Group, който държи и Imlek – производител на млечни продукти, и Bambi - водещият сръбски производител на сладкарски изделия.

Mid Europa през сръбските си дружества беше сред кандидатите за покупката на "Девин" при последната сделка в края на 2016 г.

Пазарът

На българския пазар вече има присъствие на бутилирана вода от Сърбия. През юни миналата година "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" започна да продава изворната вода "Роса", която се бутилира в сръбския завод "Власинка" - собственост на компанията от пролетта на 2005 г.

По данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България през 2017 консумацията на бутилирана вода в страната достига 750 млн. литра, като нараства ежегодно с 6-7% в обем през последните няколко години. Годишната консумация на глава от населението е 106 литра, с което България се доближава до Германия, Италия и Франция.

Минералната бутилирана вода е с около 50% дял, изворната е една трета, а трапезната – една шеста от пазара в обем. В топ 3 на компаниите при минералната вода са "Девин", "БК Горна баня" ("Горна баня" с червената точка) и "Кока Кола" ("Банкя"). "Девин" е лидер и при изворната вода по данни на Агенцията за маркетингови изследвания Global Data.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г. "Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г.

Компанията цели намаляване на загубите на вода до 38.7% до 2021 г.

25 юни 2019, 648 прочитания

Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша 1 Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша

Компанията зад картите MultiSport вече има верига от свои собствени спортни обекти

25 юни 2019, 1644 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Arco Vara продаде агенциите си за недвижими имоти в Естония и България

От 1 януари двете дружества продължават работата си с лиценза и същото име, но собствеността преминава в ръководствата им

Q&A: Проектът Libra

Най-важното, което трябва да се знае за новата криптовалута на Facebook

Зелената вълна в Германия

Партията на Зелените натрупа точки на европейските избори, а въпросът сега е дали може да задържи преднината си и на парламентарни избори

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект