С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 яну 2019, 15:58, 3223 прочитания

Сръбската минерална вода "Княз Милош" ще опита дебют на българския пазар

След като не успя да купи "Девин", дружеството на фонда Mid Europa от януари ще внася в страната през дистрибутора "ВинИтали"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От средата на януари в магазините в България ще се продават 53 продукта на фабриката за бутилирана минерална вода и безалкохолни напитки "Княз Милош" - Сърбия. Вносител за страната е регистрираната в Бургас компания "ВинИтали" на сръбския гражданин Марко Шовлянски, който живее в България. Така, след като преди две години не успя да купи българската "Девин", сръбският производител все пак ще навлезе в страната, но със собствените си продукти. "Княз Милош" е лидер на пазара в своята страна и е притежание на базирания в Лондон фонд Mid Europa.

Шесторка от Сърбия


Портфолиото на "Княз Милош" включва шест марки: натурална газирана минерална вода Knjaz Milos, натурална негазирана минерална вода Aqua Viva, енергийната напитка Guarana, безалкохолните напитки Remix Knjaz и соковете Golf и Gusto. Всяка втора бутилка газирана минерална вода, продавана в Сърбия, е Knjaz Milos, посочват от компанията. Газираната и слабо газираната минерална вода се предлагат и в пластмасови, и в стъклени бутилки с различен обем – от 0.25 мл. до 1.75 мл. Минералните извори се намират в планината Букуля близо до град Аранджеловац, а водата се извлича от дълбочина повече от 500 метра.

Негазираната минерална вода Aqua Viva е под няколко разновидности - натурална, с плодови аромати (с екстракт от стевия) и обогатена (включително и с В-комплекс и електролити специално за спортуващи и с L карнитин за изгаряне на мазнини). Освен при минералната вода "Княз Милош" е лидер и при енергийните напитки в Сърбия с марката Guarana. Напитките Remix Knjaz съдържат минерална газирана вода плюс 10-15% различни видове плодови сокове, без изкуствени подсладители. Gusto са 100% натурални плодови сокове, произведени по технология за горещо пълнене в стъклени опаковки.

Производителят



Фабриката е кръстена на основателя й - княз Милош Обренович, княз на Сърбия през XIX век, основана е през 1811 г., но в сегашния си вид действа от 2000 г.

По данни на компанията тя има 700 служители, произвежда повече от 200 милиона литра напитки годишно и изнася в над 20 държави. Дружеството отчита 58 млн. евро приходи и 1.85 млн. евро нетна печалба за 2016 г.

Фирмата променя няколко пъти собственика си. През 2004 г. мажоритарният дял (58%) е закупен за 57 млн. евро от инвестиционния фонд FPP Balkan - част от базираната в Лондон FPP Group. Поглъщането е извършено поетапно, а през януари 2005 г. се прибавя нов партньор - Salford Capital Partners.

През април 2015 г. "Княз Милош" става собственост на базирания в Лондон фонд Mid Europa. Новият собственик купува бутилиращото дружество заедно с Danube Foods Group, който държи и Imlek – производител на млечни продукти, и Bambi - водещият сръбски производител на сладкарски изделия.

Mid Europa през сръбските си дружества беше сред кандидатите за покупката на "Девин" при последната сделка в края на 2016 г.

Пазарът

На българския пазар вече има присъствие на бутилирана вода от Сърбия. През юни миналата година "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" започна да продава изворната вода "Роса", която се бутилира в сръбския завод "Власинка" - собственост на компанията от пролетта на 2005 г.

По данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България през 2017 консумацията на бутилирана вода в страната достига 750 млн. литра, като нараства ежегодно с 6-7% в обем през последните няколко години. Годишната консумация на глава от населението е 106 литра, с което България се доближава до Германия, Италия и Франция.

Минералната бутилирана вода е с около 50% дял, изворната е една трета, а трапезната – една шеста от пазара в обем. В топ 3 на компаниите при минералната вода са "Девин", "БК Горна баня" ("Горна баня" с червената точка) и "Кока Кола" ("Банкя"). "Девин" е лидер и при изворната вода по данни на Агенцията за маркетингови изследвания Global Data.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Спас Русев и Елвин Гури купуват Telekom Albania за 50 млн. евро 3 Спас Русев и Елвин Гури купуват Telekom Albania за 50 млн. евро

Сделката се очаква да приключи до средата на годината. Русев гледа и към румънския и македонския телеком на OTE

16 яну 2019, 3110 прочитания

PSA Group с рекордни продажби през 2018 г. PSA Group с рекордни продажби през 2018 г.

Основната причина за успеха на собственика на Opel и Pegeot е слабостта на конкурентите

16 яну 2019, 917 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Arco Vara продаде агенциите си за недвижими имоти в Естония и България

От 1 януари двете дружества продължават работата си с лиценза и същото име, но собствеността преминава в ръководствата им

Лекарствата, които напускат България

Над 1500 медикамента са дерегистрирани заради ценовия натиск от страна на държавата

Делото "Иванчева": (Не се разбира)

Какво става ясно от доказателствата по делото срещу бившия кмет на "Младост" Десислава Иванчева

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Там, където пистите започват от прага на хотела

Вал д’Изер и Вал Торанс предлагат срещи с незабравима планина, писти и хора

20 въпроса: Елена Розберг

Заедно с Ива Дойчинова и Евелина Павлова тя започна новия медиен проект Triple Eye

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 12.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, ДСК купи SG Експресбанк, Спас Русев и Елвин Гури придобиват албански телеком

Емисия

DAILY @7AM // 17.01.2019 Прочетете