С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 яну 2019, 15:58, 7262 прочитания

Сръбската минерална вода "Княз Милош" ще опита дебют на българския пазар

След като не успя да купи "Девин", дружеството на фонда Mid Europa от януари ще внася в страната през дистрибутора "ВинИтали"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От средата на януари в магазините в България ще се продават 53 продукта на фабриката за бутилирана минерална вода и безалкохолни напитки "Княз Милош" - Сърбия. Вносител за страната е регистрираната в Бургас компания "ВинИтали" на сръбския гражданин Марко Шовлянски, който живее в България. Така, след като преди две години не успя да купи българската "Девин", сръбският производител все пак ще навлезе в страната, но със собствените си продукти. "Княз Милош" е лидер на пазара в своята страна и е притежание на базирания в Лондон фонд Mid Europa.

Шесторка от Сърбия


Портфолиото на "Княз Милош" включва шест марки: натурална газирана минерална вода Knjaz Milos, натурална негазирана минерална вода Aqua Viva, енергийната напитка Guarana, безалкохолните напитки Remix Knjaz и соковете Golf и Gusto. Всяка втора бутилка газирана минерална вода, продавана в Сърбия, е Knjaz Milos, посочват от компанията. Газираната и слабо газираната минерална вода се предлагат и в пластмасови, и в стъклени бутилки с различен обем – от 0.25 мл. до 1.75 мл. Минералните извори се намират в планината Букуля близо до град Аранджеловац, а водата се извлича от дълбочина повече от 500 метра.

Негазираната минерална вода Aqua Viva е под няколко разновидности - натурална, с плодови аромати (с екстракт от стевия) и обогатена (включително и с В-комплекс и електролити специално за спортуващи и с L карнитин за изгаряне на мазнини). Освен при минералната вода "Княз Милош" е лидер и при енергийните напитки в Сърбия с марката Guarana. Напитките Remix Knjaz съдържат минерална газирана вода плюс 10-15% различни видове плодови сокове, без изкуствени подсладители. Gusto са 100% натурални плодови сокове, произведени по технология за горещо пълнене в стъклени опаковки.

Производителят



Фабриката е кръстена на основателя й - княз Милош Обренович, княз на Сърбия през XIX век, основана е през 1811 г., но в сегашния си вид действа от 2000 г.

По данни на компанията тя има 700 служители, произвежда повече от 200 милиона литра напитки годишно и изнася в над 20 държави. Дружеството отчита 58 млн. евро приходи и 1.85 млн. евро нетна печалба за 2016 г.

Фирмата променя няколко пъти собственика си. През 2004 г. мажоритарният дял (58%) е закупен за 57 млн. евро от инвестиционния фонд FPP Balkan - част от базираната в Лондон FPP Group. Поглъщането е извършено поетапно, а през януари 2005 г. се прибавя нов партньор - Salford Capital Partners.

През април 2015 г. "Княз Милош" става собственост на базирания в Лондон фонд Mid Europa. Новият собственик купува бутилиращото дружество заедно с Danube Foods Group, който държи и Imlek – производител на млечни продукти, и Bambi - водещият сръбски производител на сладкарски изделия.

Mid Europa през сръбските си дружества беше сред кандидатите за покупката на "Девин" при последната сделка в края на 2016 г.

Пазарът

На българския пазар вече има присъствие на бутилирана вода от Сърбия. През юни миналата година "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" започна да продава изворната вода "Роса", която се бутилира в сръбския завод "Власинка" - собственост на компанията от пролетта на 2005 г.

По данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България през 2017 консумацията на бутилирана вода в страната достига 750 млн. литра, като нараства ежегодно с 6-7% в обем през последните няколко години. Годишната консумация на глава от населението е 106 литра, с което България се доближава до Германия, Италия и Франция.

Минералната бутилирана вода е с около 50% дял, изворната е една трета, а трапезната – една шеста от пазара в обем. В топ 3 на компаниите при минералната вода са "Девин", "БК Горна баня" ("Горна баня" с червената точка) и "Кока Кола" ("Банкя"). "Девин" е лидер и при изворната вода по данни на Агенцията за маркетингови изследвания Global Data.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1488 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 1181 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Arco Vara продаде агенциите си за недвижими имоти в Естония и България

От 1 януари двете дружества продължават работата си с лиценза и същото име, но собствеността преминава в ръководствата им

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10