Новият брой: Накъде след вота
Close

Трудна зима за европейските авиокомпании

На фона на товa американските превозвачи регистрират рекордни печалби

Северният регион е особено уязвим, тъй като дори водещите му превозвачи - SAS, Finnair и Icelandair - не бяха включени във вълната от сливания, започнала през 2004 г.
Северният регион е особено уязвим, тъй като дори водещите му превозвачи - SAS, Finnair и Icelandair - не бяха включени във вълната от сливания, започнала през 2004 г.
Северният регион е особено уязвим, тъй като дори водещите му превозвачи - SAS, Finnair и Icelandair - не бяха включени във вълната от сливания, започнала през 2004 г.    ©  Reuters
Северният регион е особено уязвим, тъй като дори водещите му превозвачи - SAS, Finnair и Icelandair - не бяха включени във вълната от сливания, започнала през 2004 г.    ©  Reuters

Зимата в Исландия може да бъде тежка, като ниските температури и малкото дневна светлина не са единствените причини за това. Двете основни авиокомпании на острова - Icelandair Group и и Wow Air, са изправени пред трудности. Конкуренцията от по-големите превозвачи сваля цените, а колебанието в котировките на петрола, което затруднява управлението на разходите и нарастващите загуби, създават несигурност за бъдещето на двете исландски компании, пише Bloomberg.

Наред с това от юни насам шест европейски авиопревозвача бяха принудени да спрат работа заради липса на пари, задлъжнялата Norwegian Air Shuttle е изправена пред поглъщане, Alitalia е в несъстоятелност от 18 месеца и британската Flybe е в търсене на купувач. Дори и някога процъфтяващите оператори като Finnair Oyj изпитват затруднения, довели до спад на акциите, тъй като инвеститорите са притеснени.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал