Трудна зима за европейските авиокомпании

На фона на товa американските превозвачи регистрират рекордни печалби

Северният регион е особено уязвим, тъй като дори водещите му превозвачи - SAS, Finnair и Icelandair - не бяха включени във вълната от сливания, започнала през 2004 г.
Северният регион е особено уязвим, тъй като дори водещите му превозвачи - SAS, Finnair и Icelandair - не бяха включени във вълната от сливания, започнала през 2004 г.    ©  Reuters
Северният регион е особено уязвим, тъй като дори водещите му превозвачи - SAS, Finnair и Icelandair - не бяха включени във вълната от сливания, започнала през 2004 г.
Северният регион е особено уязвим, тъй като дори водещите му превозвачи - SAS, Finnair и Icelandair - не бяха включени във вълната от сливания, започнала през 2004 г.    ©  Reuters

Зимата в Исландия може да бъде тежка, като ниските температури и малкото дневна светлина не са единствените причини за това. Двете основни авиокомпании на острова - Icelandair Group и и Wow Air, са изправени пред трудности. Конкуренцията от по-големите превозвачи сваля цените, а колебанието в котировките на петрола, което затруднява управлението на разходите и нарастващите загуби, създават несигурност за бъдещето на двете исландски компании, пише Bloomberg.

Наред с това от юни насам шест европейски авиопревозвача бяха принудени да спрат работа заради липса на пари, задлъжнялата Norwegian Air Shuttle е изправена пред поглъщане, Alitalia е в несъстоятелност от 18 месеца и британската Flybe е в търсене на купувач. Дори и някога процъфтяващите оператори като Finnair Oyj изпитват затруднения, довели до спад на акциите, тъй като инвеститорите са притеснени.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се