С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 яну 2019, 10:45, 2410 прочитания

De Beers започва да предлага алтернатива на естествените диаманти

Проектът Lightbox започва тази година, като целта му е клиентите да имат достъп до по-евтините изкуствени диаманти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През май Брус Клийвър предприе една от най-важните стъпки в 130-годишната история на международния производител на диаманти De Beers. Сега вече компанията ще започне да продава диаманти, изработени в лабораторни условия. Началото на проекта Lightbox Jewellery със сигурност говори, че минната компания, основана през XIX в., сменя посоката си на развитие.
" Преди всичко причината е, че естествените диаманти са истински, редки и всеки от тях е уникален, но... затова и ще се изчерпят по някое време. Най-основен обаче е фактът, че са скъпи."
Брус Клийвър, главен изпълнителен директор на De Beers


Това ли е бъдещето на индустрията


Решението, което изненада много конкурентите на компанията, беше взето, за да може De Beers да се сдобие с повече възможности за продажби. Диамантите, които се произвеждат в лабораториите, повдигат обаче екзистенциални въпроси за индустрията - например какъв е смисълът да се разработват минни находища за естествени диаманти, щом може по по-лесен начин да бъдат добивани.

"Рискът да се опиташ да се наложиш на два пазара е много по-голям от този да рискуваш да не направиш абсолютно нищо", коментира Клийвър пред Financial Times.

Докато продажбите на изкуствени диаманти формират само 2% от световния пазар, продукцията им расте с 15 до 20% на година, става явно от данни на консултантската компания Bain. Например базираната в Сан Франциско Diamond Foundry строи фабриката MegaCarat във Вашингон, а през юли Федералната търговска комисия на САЩ прие, че към диамантите вече спадат и лабораторно създадените скъпоценни камъни.



Клийвър аргументира решението си с това, че продажбите на лабораторни диаманти са определени за еквивалент на минните, а пък струват с от 20 до 30% по-малко. "Преди всичко причината е, че натуралните диаманти са истински, редки и всеки от тях е уникален, но... затова и ще се изчерпят по някое време. Най-основен обаче е фактът, че са скъпи", казва Клийвър.

Чрез новия си проект Lightbox производителят се стреми да намали цената на лабораторно произвежданите диаманти и да ги постави в отделна категория. По думите на Клийвър идеята е с цел "да се предложи на клиентите това, което искат - нещо, което е забавно, модерно и сантиментално, и после да им се обясни разликата между двата вида, за да могат да направят сами избор".

Цената е от значение

Скъпоценните камъни на Lightbox са в различни цветове - розово, синьо и бяло, и се произвеждат в лаборатория в Аскот, недалеч от Лондон. Те всички струват 800 долара за карат, което е доста по-ниска цена от тази на други лабораторни диаманти, както и от тази на естествените, тъй като естествено оцветените минни диаманти могат да струват стотици хиляди долари.

През последните години се наблюдава доста голям спад на цените - през 2008 г. един карат е струвал 4000 долара, докато сега е в диапазона между 300 и 500 долара според данни на Bain. Tова и може да е причината да е по-възможно създаването на по-големи количества качествени скъпоценни камъни в лабораторна среда, които да могат да се конкурират с естествените при изработката на бижута или сватбени пръстени.

За да понижи още повече цените в бъдеще, De Beers ще отвори завод в Орегон, който ще има капацитета да произвежда 500 хил. карата на година.
"Тези, които могат да произвеждат на по-ниски цени, ще успеят в бизнеса. Както е и в другите индустрии - тези, които създават най-евтините продукти с най-големите мащаби, ще спечелят, затова и цените ще паднат."
Брус Клийвър, главен изпълнителен директор на De Beers


Все пак на заден план

Според анализатора Пол Зимниски, действията на De Beers вече са спомогнали за свалянето на цените на лабораторните диаманти в сравнение с естествените - за 1 карат цената е паднала с 43% през 2018 г. Той добавя, че е вероятно тенденцията да продължи тази година, тъй като на пазара ще се намесят и конкуренти от Китай. Някои от съперници на De Beers обаче се придържат все още към политиката си за по-високи цени. Например Diamond Foundry обяви, че ще повиши цените със средно 15% през 2019 г.

Клийвър обаче подчертава, че дори и проектът Lightbox да се окаже много добра инвестиция, лабораторно създаваните диаманти няма да се превърнат в значима част за бизнеса. Компанията, която е собственост на Anglo American, ще похарчи по-малко от 100 млн. долара за проекта Lightbox през следващите четири години, докато има около 10 млрд. долара разходи за естествените диаманти и маркетинга им през следващите пет до шест години. Той подчертава: "Ние правим бизнес с естествени диаманти и това е нашето бъдеще."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой взима летище София Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта.

19 юли 2019, 2527 прочитания

Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина

Дъщерно дружество на "Маркан холдинг" ще инвестира около 60 млн. евро само в първия етап на проекта

18 юли 2019, 4214 прочитания

24 часа 7 дни

19 юли 2019, 2967 прочитания

19 юли 2019, 2527 прочитания

19 юли 2019, 2330 прочитания

19 юли 2019, 1920 прочитания

19 юли 2019, 1894 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Италианското правителство спасява банка Carige

Кредитната институция ще получи държавни гаранции или финансиране от централната банка

Кризата на Силициевата долина

Основателят и изпълнителен директор на преакселераторската програма Founder Institute Адео Реси пред "Капитал"

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността