С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 яну 2019, 10:45, 2556 прочитания

De Beers започва да предлага алтернатива на естествените диаманти

Проектът Lightbox започва тази година, като целта му е клиентите да имат достъп до по-евтините изкуствени диаманти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През май Брус Клийвър предприе една от най-важните стъпки в 130-годишната история на международния производител на диаманти De Beers. Сега вече компанията ще започне да продава диаманти, изработени в лабораторни условия. Началото на проекта Lightbox Jewellery със сигурност говори, че минната компания, основана през XIX в., сменя посоката си на развитие.
" Преди всичко причината е, че естествените диаманти са истински, редки и всеки от тях е уникален, но... затова и ще се изчерпят по някое време. Най-основен обаче е фактът, че са скъпи."
Брус Клийвър, главен изпълнителен директор на De Beers


Това ли е бъдещето на индустрията


Решението, което изненада много конкурентите на компанията, беше взето, за да може De Beers да се сдобие с повече възможности за продажби. Диамантите, които се произвеждат в лабораториите, повдигат обаче екзистенциални въпроси за индустрията - например какъв е смисълът да се разработват минни находища за естествени диаманти, щом може по по-лесен начин да бъдат добивани.

"Рискът да се опиташ да се наложиш на два пазара е много по-голям от този да рискуваш да не направиш абсолютно нищо", коментира Клийвър пред Financial Times.

Докато продажбите на изкуствени диаманти формират само 2% от световния пазар, продукцията им расте с 15 до 20% на година, става явно от данни на консултантската компания Bain. Например базираната в Сан Франциско Diamond Foundry строи фабриката MegaCarat във Вашингон, а през юли Федералната търговска комисия на САЩ прие, че към диамантите вече спадат и лабораторно създадените скъпоценни камъни.



Клийвър аргументира решението си с това, че продажбите на лабораторни диаманти са определени за еквивалент на минните, а пък струват с от 20 до 30% по-малко. "Преди всичко причината е, че натуралните диаманти са истински, редки и всеки от тях е уникален, но... затова и ще се изчерпят по някое време. Най-основен обаче е фактът, че са скъпи", казва Клийвър.

Чрез новия си проект Lightbox производителят се стреми да намали цената на лабораторно произвежданите диаманти и да ги постави в отделна категория. По думите на Клийвър идеята е с цел "да се предложи на клиентите това, което искат - нещо, което е забавно, модерно и сантиментално, и после да им се обясни разликата между двата вида, за да могат да направят сами избор".

Цената е от значение

Скъпоценните камъни на Lightbox са в различни цветове - розово, синьо и бяло, и се произвеждат в лаборатория в Аскот, недалеч от Лондон. Те всички струват 800 долара за карат, което е доста по-ниска цена от тази на други лабораторни диаманти, както и от тази на естествените, тъй като естествено оцветените минни диаманти могат да струват стотици хиляди долари.

През последните години се наблюдава доста голям спад на цените - през 2008 г. един карат е струвал 4000 долара, докато сега е в диапазона между 300 и 500 долара според данни на Bain. Tова и може да е причината да е по-възможно създаването на по-големи количества качествени скъпоценни камъни в лабораторна среда, които да могат да се конкурират с естествените при изработката на бижута или сватбени пръстени.

За да понижи още повече цените в бъдеще, De Beers ще отвори завод в Орегон, който ще има капацитета да произвежда 500 хил. карата на година.
"Тези, които могат да произвеждат на по-ниски цени, ще успеят в бизнеса. Както е и в другите индустрии - тези, които създават най-евтините продукти с най-големите мащаби, ще спечелят, затова и цените ще паднат."
Брус Клийвър, главен изпълнителен директор на De Beers


Все пак на заден план

Според анализатора Пол Зимниски, действията на De Beers вече са спомогнали за свалянето на цените на лабораторните диаманти в сравнение с естествените - за 1 карат цената е паднала с 43% през 2018 г. Той добавя, че е вероятно тенденцията да продължи тази година, тъй като на пазара ще се намесят и конкуренти от Китай. Някои от съперници на De Beers обаче се придържат все още към политиката си за по-високи цени. Например Diamond Foundry обяви, че ще повиши цените със средно 15% през 2019 г.

Клийвър обаче подчертава, че дори и проектът Lightbox да се окаже много добра инвестиция, лабораторно създаваните диаманти няма да се превърнат в значима част за бизнеса. Компанията, която е собственост на Anglo American, ще похарчи по-малко от 100 млн. долара за проекта Lightbox през следващите четири години, докато има около 10 млрд. долара разходи за естествените диаманти и маркетинга им през следващите пет до шест години. Той подчертава: "Ние правим бизнес с естествени диаманти и това е нашето бъдеще."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 510 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 668 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Италианското правителство спасява банка Carige

Кредитната институция ще получи държавни гаранции или финансиране от централната банка

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов