Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 10 яну 2019, 16:15, 2301 прочитания

Ford планира да съкрати хиляди работни места в Европа

Компанията иска да предприеме пълен рестарт на бизнеса си на Стария континент като част от плана за спестяване на 14 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ford планира да съкрати хиляди работни места в Европа като част от глобалния план за преструктуриране на бизнеса си извън Северна Америка. Американската компания също така ще излезе от непечелившите пазари и ще спре производството на губещите си модели. Американската компания се стреми да достигне непостиган от нея досега марж на печалбите от 6% в Европа, пише Financial Times.

Предстоящи съкращения


Ford на практика ще се отказва от досегашната си европейска стратегия и започва пълно преразглеждане и рестарт на операциите. Президентът на Ford за Европа Стив Армстронг казва пред Financial Times, че операциите на компанията ще претърпят пълен рeдизайн. Не е изключен и вариантът компанията да продаде досегашните си операции в Европа и да напусне пазара, както направи GM след 20 години загуби на Opel-Vauxhall. Въпреки това според Армстронг Ford предпочита да остане на Стария континент.

За компанията в Европа в момента работят над 53 хил. души в 15 различни предприятия. Ръководството е готово да се раздели с работници от всеки подсектор - включително заводи за двигатели и центрове за проучвания, което със сигурност ще доведе до намаление в броя модели, предлагани на европейския пазар. Преструктурирането е необходимо поради лошо представяне на компанията в Европа през последните 2 години, което се дължи на спадащите продажби на дизелови коли и "неблагоприятни обменни курсове". Представители на компанията преговарят с различните синдикати, преди да вземат финално решение.

Нова, по-зелена визия



Ford вече се отказа от производството на по-голямата част от леките си автомобили в САЩ, за да се фокусира върху производството на джипове, пикапи и спортния модел "Мустанг". В Европа компанията вече е намалила производствения обем на някои от вановете си, но е напълно възможно моделите Fiesta, Focus и Mondeo да бъдат сред отпадналите. Според Армстронг засега това е възможно за който и да е от моделите на компанията. Планът е всички нови модели, които оцелеят след промяната, да се предлагат с електрически и хибридни варианти. По този начин Ford се надява да избегне наказания от влизащите в сила европейски регулации за въглеродни емисии.

Според новата стратегия компанията ще продава по-малко коли в Европа, но на по-високи цени и с много по-висок марж на печалбата. Въпреки това компанията се надява превозните й средства да останат в сегмента на масовия пазар. Ford се надява на 6% марж на печалбата, въпреки че никога досега не достигала подобни нива в Европа.

Визията в момента е да се създадат три отделни поделения - за търговски превозни средства, за пътнически автомобили и за вносни коли от САЩ. Ford вече обявиха, че ще работят заедно с Volkswagen за развитието на търговски превозни средства. Официалното изявление каква форма ще придобие съдействието на двете компании се очаква идната седмица.

Амбициозен глобален план

На световно ниво Ford иска да увеличи рентабилността и печалбите на всичките си операции извън Северна Америка. Кампанията планира да се спестят 14 млрд. долара, като пазарни анализатори предполагат, че американският производител може би ще съкрати до 24 хил. души на глобално ниво. Очакват се сериозни промени в операциите на Ford в Китай и Латинска Америка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България", пред "Капитал"

5 апр 2020, 292 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 490 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сбогом, 2018 г. Няма да ми липсваш. Поздрави, Марк

Facebook преживя най-тежката година в историята си и влиза в 2019 г. без особен оптимизъм

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10