С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 10 яну 2019, 16:15, 2222 прочитания

Ford планира да съкрати хиляди работни места в Европа

Компанията иска да предприеме пълен рестарт на бизнеса си на Стария континент като част от плана за спестяване на 14 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ford планира да съкрати хиляди работни места в Европа като част от глобалния план за преструктуриране на бизнеса си извън Северна Америка. Американската компания също така ще излезе от непечелившите пазари и ще спре производството на губещите си модели. Американската компания се стреми да достигне непостиган от нея досега марж на печалбите от 6% в Европа, пише Financial Times.

Предстоящи съкращения


Ford на практика ще се отказва от досегашната си европейска стратегия и започва пълно преразглеждане и рестарт на операциите. Президентът на Ford за Европа Стив Армстронг казва пред Financial Times, че операциите на компанията ще претърпят пълен рeдизайн. Не е изключен и вариантът компанията да продаде досегашните си операции в Европа и да напусне пазара, както направи GM след 20 години загуби на Opel-Vauxhall. Въпреки това според Армстронг Ford предпочита да остане на Стария континент.

За компанията в Европа в момента работят над 53 хил. души в 15 различни предприятия. Ръководството е готово да се раздели с работници от всеки подсектор - включително заводи за двигатели и центрове за проучвания, което със сигурност ще доведе до намаление в броя модели, предлагани на европейския пазар. Преструктурирането е необходимо поради лошо представяне на компанията в Европа през последните 2 години, което се дължи на спадащите продажби на дизелови коли и "неблагоприятни обменни курсове". Представители на компанията преговарят с различните синдикати, преди да вземат финално решение.

Нова, по-зелена визия



Ford вече се отказа от производството на по-голямата част от леките си автомобили в САЩ, за да се фокусира върху производството на джипове, пикапи и спортния модел "Мустанг". В Европа компанията вече е намалила производствения обем на някои от вановете си, но е напълно възможно моделите Fiesta, Focus и Mondeo да бъдат сред отпадналите. Според Армстронг засега това е възможно за който и да е от моделите на компанията. Планът е всички нови модели, които оцелеят след промяната, да се предлагат с електрически и хибридни варианти. По този начин Ford се надява да избегне наказания от влизащите в сила европейски регулации за въглеродни емисии.

Според новата стратегия компанията ще продава по-малко коли в Европа, но на по-високи цени и с много по-висок марж на печалбата. Въпреки това компанията се надява превозните й средства да останат в сегмента на масовия пазар. Ford се надява на 6% марж на печалбата, въпреки че никога досега не достигала подобни нива в Европа.

Визията в момента е да се създадат три отделни поделения - за търговски превозни средства, за пътнически автомобили и за вносни коли от САЩ. Ford вече обявиха, че ще работят заедно с Volkswagen за развитието на търговски превозни средства. Официалното изявление каква форма ще придобие съдействието на двете компании се очаква идната седмица.

Амбициозен глобален план

На световно ниво Ford иска да увеличи рентабилността и печалбите на всичките си операции извън Северна Америка. Кампанията планира да се спестят 14 млрд. долара, като пазарни анализатори предполагат, че американският производител може би ще съкрати до 24 хил. души на глобално ниво. Очакват се сериозни промени в операциите на Ford в Китай и Латинска Америка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

20 яну 2020, 56 прочитания

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1835 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сбогом, 2018 г. Няма да ми липсваш. Поздрави, Марк

Facebook преживя най-тежката година в историята си и влиза в 2019 г. без особен оптимизъм

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10