С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 10 яну 2019, 16:15, 2112 прочитания

Ford планира да съкрати хиляди работни места в Европа

Компанията иска да предприеме пълен рестарт на бизнеса си на Стария континент като част от плана за спестяване на 14 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ford планира да съкрати хиляди работни места в Европа като част от глобалния план за преструктуриране на бизнеса си извън Северна Америка. Американската компания също така ще излезе от непечелившите пазари и ще спре производството на губещите си модели. Американската компания се стреми да достигне непостиган от нея досега марж на печалбите от 6% в Европа, пише Financial Times.

Предстоящи съкращения


Ford на практика ще се отказва от досегашната си европейска стратегия и започва пълно преразглеждане и рестарт на операциите. Президентът на Ford за Европа Стив Армстронг казва пред Financial Times, че операциите на компанията ще претърпят пълен рeдизайн. Не е изключен и вариантът компанията да продаде досегашните си операции в Европа и да напусне пазара, както направи GM след 20 години загуби на Opel-Vauxhall. Въпреки това според Армстронг Ford предпочита да остане на Стария континент.

За компанията в Европа в момента работят над 53 хил. души в 15 различни предприятия. Ръководството е готово да се раздели с работници от всеки подсектор - включително заводи за двигатели и центрове за проучвания, което със сигурност ще доведе до намаление в броя модели, предлагани на европейския пазар. Преструктурирането е необходимо поради лошо представяне на компанията в Европа през последните 2 години, което се дължи на спадащите продажби на дизелови коли и "неблагоприятни обменни курсове". Представители на компанията преговарят с различните синдикати, преди да вземат финално решение.

Нова, по-зелена визия



Ford вече се отказа от производството на по-голямата част от леките си автомобили в САЩ, за да се фокусира върху производството на джипове, пикапи и спортния модел "Мустанг". В Европа компанията вече е намалила производствения обем на някои от вановете си, но е напълно възможно моделите Fiesta, Focus и Mondeo да бъдат сред отпадналите. Според Армстронг засега това е възможно за който и да е от моделите на компанията. Планът е всички нови модели, които оцелеят след промяната, да се предлагат с електрически и хибридни варианти. По този начин Ford се надява да избегне наказания от влизащите в сила европейски регулации за въглеродни емисии.

Според новата стратегия компанията ще продава по-малко коли в Европа, но на по-високи цени и с много по-висок марж на печалбата. Въпреки това компанията се надява превозните й средства да останат в сегмента на масовия пазар. Ford се надява на 6% марж на печалбата, въпреки че никога досега не достигала подобни нива в Европа.

Визията в момента е да се създадат три отделни поделения - за търговски превозни средства, за пътнически автомобили и за вносни коли от САЩ. Ford вече обявиха, че ще работят заедно с Volkswagen за развитието на търговски превозни средства. Официалното изявление каква форма ще придобие съдействието на двете компании се очаква идната седмица.

Амбициозен глобален план

На световно ниво Ford иска да увеличи рентабилността и печалбите на всичките си операции извън Северна Америка. Кампанията планира да се спестят 14 млрд. долара, като пазарни анализатори предполагат, че американският производител може би ще съкрати до 24 хил. души на глобално ниво. Очакват се сериозни промени в операциите на Ford в Китай и Латинска Америка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Дискордиа" планира 200 млн. лв. инвестиции в следващите 3 години "Дискордиа" планира 200 млн. лв. инвестиции в следващите 3 години

Компанията е номер едно в сектор транспорт по брой нови служители, като планира да назначи още 1050 души

17 окт 2019, 2 прочитания

Netflix е добавила 6.5 млн. нови абонати в последното тримесечие без конкуренция Netflix е добавила 6.5 млн. нови абонати в последното тримесечие без конкуренция

Компанията показва притеснително забавяне в основни показатели още преди навлизането на Disney и Apple

17 окт 2019, 435 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сбогом, 2018 г. Няма да ми липсваш. Поздрави, Марк

Facebook преживя най-тежката година в историята си и влиза в 2019 г. без особен оптимизъм

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10