Търговците на храни: Нови магазини, но малки ръстове

Мениджърите на петте най-големи вериги в сектора представят своите планове за 2019 г.

Пет големи чуждестранни вериги от години диктуват пазара на храни и други бързооборотни стоки в страната. През 2017 г., за когато има пълни данни, приходите на "Кауфланд", "Лидл", "Метро", "Билла" и "Максима" са били 4.4 млрд. лв. при обща оценка на пазара от 6.5 млрд. лева (без цигарените изделия). Последните години приходите на компаниите растат и те продължават да отварят нови магазини. През 2019 г. обаче планът е умерен: ще има нови обекти, но оптимизмът за ръст на продажбите е приглушен. Двуцифреният растеж при повечето вероятно ще се свие до едноцифрен.

Това са изводите от анкетата на "Капитал" сред мениджърите на пет от най-големите вериги за храни. Ето и въпросите, които им зададохме:


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал