С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 13 яну 2019, 12:35, 6455 прочитания

Мебелна компания пусна онлайн платформа за обзавеждане по размери на клиента

Според създателите на Arkithema софтуерът пести време и позволява по-ниски цени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поръчката и изработването на мебели по индивидуални размери понякога е мъчително за клиента занимание. Новосъздадената софийска фирма Arkithema ("Аркитема") предлага на сайта си собствен софтуер, с който дигитализира и автоматизира процеса и пести време на тези, които са решили да обзаведат дома си с мебели извън стандартите.

Избор от дома


Традиционният подход при поръчката на мебели по размери на клиента предполага среща с продавач-консултант или с проектант, обяснение на идеята, изработване на проект. "Мебелите по размер обикновено получават своята цена след дълго уточнение на детайлите, проектиране и калкулиране, което може да отнеме дни, а понякога и месеци. Това е изключително "ръчен" процес, в който често решенията са повлияни от субективен фактор", обясни за "Капитал" Христо Ташев, съосновател и съдружник в Arkithema.

Софтуерът, разработен от компанията, позволява клиентът да получи цена за исканите мебели по размер веднага онлайн, от дома си, без да обяснява идеите си и без да разчита на чужда експертиза. "Практиката показва, че производството на индивидуални мебели е свързано с много обстоятелства, които могат да изменят сроковете, начина на монтаж, както и някои от основните характеристики на самия продукт. Нашият софтуер и нашият опит позволяват да ограничим тези непредвидени и нежелани ситуации", твърди Христо Ташев.

Клиентите могат да променят многократно желаните от тях мебелни конфигурации и всеки път да получат веднага крайната цена, която включва доставка, разнос и монтаж.



"Ние сме онлайн, за да спестим на хората разходи, които в традиционната верига за продажби "надуват" цената с до 70%. Това са разходи за склад, транспорт, заплати, наеми, поддръжка и комисиони, които ние не се налага да калкулираме в крайната цена. Затова продаваме мебели по размер на клиента, но на заводски цени", обобщава Христо Ташев.

Без анонимни майстори

Сайтът на Arkithema съдържа и информация за мебелни колекции, материали, детайли, механизми, тенденции в технологиите и дизайна, добри практики. Софтуерът позволява да се компенсира сегашната липса на "one stop" магазини за мебели по размер, в които желаното обзавеждане е обединено от дизайн, цветове и функционалност.

Проучване на компанията показало, че повече от половината проекти за мебели по размер в България са дело на анонимни майстори. Затова целта на мениджърите е Arkithema да стане разпознаваем бранд.

Ако клиентът избере Arkithema и вече е наясно с цената, следва посещение на място от екип на фирмата. "За около час правим професионално заснемане на размерите на помещението и разработваме 3D проект. Представяме физически мостри на материалите и цветовете, консултираме клиентите за всичко по проекта", обясни Христо Ташев. Поръчката се изпълнява за 30 дни.

Разработването на софтуера продължило две години, инвестицията досега е 1.150 млн. лв. Основни акционери в Arkithema са Христо Ташев, Васил Михайлов и Лина Цветанова. Общо екипът на компанията се състои от девет професионалисти в различни области - интериорни дизайнери, инженери, проектни мениджъри, мебелисти.

Ташев и Михайлов са съдружници и във фирма "Евромебел", която има 20-годишна история в бранша и притежава собствена мебелна фабрика на Гара Искър.

Компанията е учредена през лятото на 2018, а онлайн услугата се предлага активно от ноември и клиентите й засега са 15. "Изчислили сме, че ако имаме 25-30 поръчки на месец, ще бъдем на печалба. Плановете ни са до една година да изпълняваме по 60 поръчки месечно", обясни Христо Ташев.

Онлайн предложенията на фирмата засега се изпълняват само за клиенти в София и Пловдив. По-дългосрочните и смели намерения на екипа включват и предлагането на ноу-хау в чужбина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Умните решения са в малките предмети Умните решения са в малките предмети

Питър Гаспър от А1 разказва за практическите приложения на Интернет на нещата

22 апр 2019, 181 прочитания

Ще се спука ли балонът на електрически автомобили в Китай Ще се спука ли балонът на електрически автомобили в Китай

В момента в страната са регистрирани 486 производителя на електромобили, което е три пъти повече от преди две години

22 апр 2019, 408 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Spark вече има 130 автомобила в София

Услугата за споделяне на електромобили добави десет нови Nissan Leaf и тепърва планира да разширява автопарка си

Как да победим системата

Съветите на "Капитал" как потребителите сами да влияят на алгоритмите в интернет

Най-дългото кацане на летище София

Пет големи европейски кандидата поискаха за 35 години столичното летище

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

1968 по Уорхол

Warhol 1968 в Moderna Museet връща атмосферата и духа на първата самостоятелна изложба на американския артист в Европа

След Хавел и потоп

Чешкият журналист Даниел Кайзер за кнгите си "Дисидент" и "Президент" и състоянието на журналистиката в Централна и Източна Европа