Нов играч влиза на пазара на таксита в Пловдив с 500 хибридни автомобила
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нов играч влиза на пазара на таксита в Пловдив с 500 хибридни автомобила

В момента в бояджийски цех се подготвят първите автомобили

Нов играч влиза на пазара на таксита в Пловдив с 500 хибридни автомобила

Охранителната компания "Трафик СОТ" ще инвестира 25 млн. лв. в проекта и иска да разбие модела в сектора

23006 прочитания

В момента в бояджийски цех се подготвят първите автомобили

© "Трафик СОТ"


Петстотин нови хибридни автомобила "Хюндай Йоник" ще работят като таксита в Пловдив до края на 2019 година. Проектът е на охранителната компания "Трафик СОТ", която ще инвестира в него 25 млн. лв. По-голямата част (над 70%) се финансира с 5-годишен кредит от Българо-американска кредитна банка, а останалите са собствени средства на компанията. "Първите 80 автомобила за 5 млн. лв вече пристигнаха и сега ги подготвяме за работа", каза Александър Апостолов, собственик на "Трафик СОТ". Той навлиза за първи път в този бизнес с амбиция да смени икономическите принципи на работа в таксиметровия бранш в Пловдив.

Според Апостолов важна част от промените, които прави, е да въведе само екологични автомобили в града и да назначава на работа с трудов договор всеки от шофьорите, които ще работят в компанията. Автомобилите ще бъдат боядисани в зелено и бяло, шофьорите ще бъдат с униформи, а на покрива на всяка кола е монтиран дисплей за реклама, което ще бъде допълнителен източник на приходи на компанията.

Предварителното проучване на пазара е показало на инвеститора, че такситата в Пловдив не достигат в часовете между 7 и 9 и 17 и 20 часа, а през останалото време работата е малко. Настройките на клиентите са да получат такси в рамките на 3-7 минути след заявка. "Икономическите разчети ни излизат основно от по-големия оборот, защото шофьорите са на трудов договор и целият приход от оборота ще се акумулира във фирмата. При качествена услуга, която се оцени от клиентите, всяка кола на "Трафик такси" ще има по-голям пробег от този на конкурентите, най-малкото защото автомобилите ще работят 24 часа в денонощие" - прогнозира Александър Апостолов.

Проследи колата

Компанията е създала и собствено безплатно приложение за мобилни телефони, с което клиентът да намери най-близката до него кола в радиус от 1 километър, а след това да следи и движението към него. В самите автомобили ще има и два таблета – един за шофьора и един за клиента, достъп до интернет, компанията предлага и "Виртуален портфейл", който родителите могат да заредят с определена сума, за да не се налага децата им да носят в себе си пари в брой, ако се налага да се возят на такси.

Александър Апостолов и екипът му подготвят сделката с представителството на "Хюндай" от 1 година. "Дадоха ни най-добра цена спрямо качество. Доставчикът докара в Пловдив първите автомобили след 4-месечно изчакване. В най-лошия случай след 5 години ще имаме изплатени 80 автомобила с остатъчна стойност между 7000 и 10 000 лева. В най-добрия случай залагаме печалба от 30 000 – 35 000 лева месечно. Но тази печалба ще дойде със следващите 100 автомобила, които ще закупим след 3 месеца.", коментира Апостолов.

Как се формира заплатата

Работната заплата на шофьорите ще е двукомпонентна. Постоянната част е минимална работна заплата плюс осигуровки. Допълнителната част се изчислява като процент от приходите и той ще е постоянен. По наша преценка в "Трафик такси" шофьорите ще получават минимум същите приходи, които са заработвали сега като еднолични търговци и ще имат достатъчно добър стимул да работят здраво, за да увеличават все повече доходите си, коментира Александър Апостолов.

Компанията ще работи със същата цена на услугата за Пловдив: първоначална такса от 0.99 лева плюс 0.82 лв. на изминат километър и 0.2* лв. за минута престой. Вечер цената на изминат километър става 0.92 лв. Имаме уверението на БАКБ да финансира целия ни проект, като от работата и резултатите на първите 80 автомобила ще зависи решението на кредитора. Затова оценявам първия етап от проекта като решаващ, заключи Александър Апостолов.

Той създава охранителната си компания преди няколко години с 12 човека персонал, а днес са над 230. Залагат доста на техгнологии и видеонаблюдение, както и покритие на малки населени места в Пловдивско с предимно възрастно население. През 2017 г. Приходите на компанията са малко над 4 млн. лв., а печалбата е 37 хил. лв.

-----

* Корекция на минутата за престой - от 0.5 на 0.2 лв/мин

Петстотин нови хибридни автомобила "Хюндай Йоник" ще работят като таксита в Пловдив до края на 2019 година. Проектът е на охранителната компания "Трафик СОТ", която ще инвестира в него 25 млн. лв. По-голямата част (над 70%) се финансира с 5-годишен кредит от Българо-американска кредитна банка, а останалите са собствени средства на компанията. "Първите 80 автомобила за 5 млн. лв вече пристигнаха и сега ги подготвяме за работа", каза Александър Апостолов, собственик на "Трафик СОТ". Той навлиза за първи път в този бизнес с амбиция да смени икономическите принципи на работа в таксиметровия бранш в Пловдив.

Според Апостолов важна част от промените, които прави, е да въведе само екологични автомобили в града и да назначава на работа с трудов договор всеки от шофьорите, които ще работят в компанията. Автомобилите ще бъдат боядисани в зелено и бяло, шофьорите ще бъдат с униформи, а на покрива на всяка кола е монтиран дисплей за реклама, което ще бъде допълнителен източник на приходи на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    slaviii avatar :-|
    slaviii

    37 хил лв печалба за 1 година - по около 3000 лева на месец. И правят инвестиция за 5 млн лева (20% от 25 млн лева)...

  • 2
    net avatar :-|
    net

    И Грийн такси в София се опитаха да направят нещо - стартираха преди 6-7 години - но са си екзотика по улиците...

  • 3
    shtekman avatar :-|
    shtek

    Интересно как компания с 37 хил лв. печалба получава кредит за 25 мил лв.? Който е написал статията мисли ли как е структуриран кредитът?

  • 4
    nikolai_petrov avatar :-|
    FanFan - la tulipe

    До коментар [#3] от "shtek":

    Това е счетоводна печалба. Фирмата инвестира всичката си реална печалба и тя става разход. Така не се плащат данъци, а фирмата расте. Трафик са читави, ползвам им СОТ услугите.

    Освен това еко таксита с добро обслужване от спретнат шофьор е добра идея, в Пловдив доста от колите са раздрънкани и когато ти трябва такси все няма и ти отказват поръчката.

  • 5
    nye35566130 avatar :-|
    nye35566130

    Тези КЗК-то може да ги затвори за нарушаване на монопола. БАКБ не са си измерили риска като хората.

  • 6
    iliyapopov avatar :-|
    iliyapopov

    Поздравления! Най-после нещо напредничаво в услугите! Нека всички да видят, че у нас може да се прави интелигентен бизнес.

  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik

    Някой знае ли, дали са плъгин-хибриди? Явно не, щом не се хвалят сами.

  • 8
    shtekman avatar :-|
    shtek

    До коментар [#4] от "FanFan - la tulipe":

    прав си, че това е счетоводна печалба. печалбата преди данъци лихви и амортизации (ЕБИТДА) е 700 хил. лв. по принцип дълг от 4-5х ЕБИТДА се смята за висок и имайки предвид че тук е 35х се питам как е структуриран заемът

  • 9
    stradivarius avatar :-|
    Stradivarius

    Ако шофьорките се блондинки по вратовръзки...продавам си колата и се мятам на таксито...със сигурност ще съм зареден със зелена и руса енергия по път за работа!Ако стигна де ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK