С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 14 яну 2019, 13:15, 14056 прочитания

Нов играч влиза на пазара на таксита в Пловдив с 500 хибридни автомобила

Охранителната компания "Трафик СОТ" ще инвестира 25 млн. лв. в проекта и иска да разбие модела в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Петстотин нови хибридни автомобила "Хюндай Йоник" ще работят като таксита в Пловдив до края на 2019 година. Проектът е на охранителната компания "Трафик СОТ", която ще инвестира в него 25 млн. лв. По-голямата част (над 70%) се финансира с 5-годишен кредит от Българо-американска кредитна банка, а останалите са собствени средства на компанията. "Първите 80 автомобила за 5 млн. лв вече пристигнаха и сега ги подготвяме за работа", каза Александър Апостолов, собственик на "Трафик СОТ". Той навлиза за първи път в този бизнес с амбиция да смени икономическите принципи на работа в таксиметровия бранш в Пловдив.

Според Апостолов важна част от промените, които прави, е да въведе само екологични автомобили в града и да назначава на работа с трудов договор всеки от шофьорите, които ще работят в компанията. Автомобилите ще бъдат боядисани в зелено и бяло, шофьорите ще бъдат с униформи, а на покрива на всяка кола е монтиран дисплей за реклама, което ще бъде допълнителен източник на приходи на компанията.


Предварителното проучване на пазара е показало на инвеститора, че такситата в Пловдив не достигат в часовете между 7 и 9 и 17 и 20 часа, а през останалото време работата е малко. Настройките на клиентите са да получат такси в рамките на 3-7 минути след заявка. "Икономическите разчети ни излизат основно от по-големия оборот, защото шофьорите са на трудов договор и целият приход от оборота ще се акумулира във фирмата. При качествена услуга, която се оцени от клиентите, всяка кола на "Трафик такси" ще има по-голям пробег от този на конкурентите, най-малкото защото автомобилите ще работят 24 часа в денонощие" - прогнозира Александър Апостолов.

Проследи колата

Компанията е създала и собствено безплатно приложение за мобилни телефони, с което клиентът да намери най-близката до него кола в радиус от 1 километър, а след това да следи и движението към него. В самите автомобили ще има и два таблета – един за шофьора и един за клиента, достъп до интернет, компанията предлага и "Виртуален портфейл", който родителите могат да заредят с определена сума, за да не се налага децата им да носят в себе си пари в брой, ако се налага да се возят на такси.



Александър Апостолов и екипът му подготвят сделката с представителството на "Хюндай" от 1 година. "Дадоха ни най-добра цена спрямо качество. Доставчикът докара в Пловдив първите автомобили след 4-месечно изчакване. В най-лошия случай след 5 години ще имаме изплатени 80 автомобила с остатъчна стойност между 7000 и 10 000 лева. В най-добрия случай залагаме печалба от 30 000 – 35 000 лева месечно. Но тази печалба ще дойде със следващите 100 автомобила, които ще закупим след 3 месеца.", коментира Апостолов.

Как се формира заплатата

Работната заплата на шофьорите ще е двукомпонентна. Постоянната част е минимална работна заплата плюс осигуровки. Допълнителната част се изчислява като процент от приходите и той ще е постоянен. По наша преценка в "Трафик такси" шофьорите ще получават минимум същите приходи, които са заработвали сега като еднолични търговци и ще имат достатъчно добър стимул да работят здраво, за да увеличават все повече доходите си, коментира Александър Апостолов.

Компанията ще работи със същата цена на услугата за Пловдив: първоначална такса от 0.99 лева плюс 0.82 лв. на изминат километър и 0.2* лв. за минута престой. Вечер цената на изминат километър става 0.92 лв. Имаме уверението на БАКБ да финансира целия ни проект, като от работата и резултатите на първите 80 автомобила ще зависи решението на кредитора. Затова оценявам първия етап от проекта като решаващ, заключи Александър Апостолов.

Той създава охранителната си компания преди няколко години с 12 човека персонал, а днес са над 230. Залагат доста на техгнологии и видеонаблюдение, както и покритие на малки населени места в Пловдивско с предимно възрастно население. През 2017 г. Приходите на компанията са малко над 4 млн. лв., а печалбата е 37 хил. лв.

-----

* Корекция на минутата за престой - от 0.5 на 0.2 лв/мин
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит (oбновена) Един от лидерите на българския туристически пазар - Thomas Cook, обяви фалит (oбновена)

Компанията спря всички резервации на полети и почивки по света, след като не успя да се договори за спасителния си план

23 сеп 2019, 3655 прочитания

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 2451 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Глобалното забавяне на икономическия растеж се усеща в много индустрии

Заради търговското напрежение очакванията стават по-мрачни за все по-голям брой компании по света

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години