С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 яну 2019, 14:02, 12101 прочитания

Spark вече има 130 автомобила в София

Услугата за споделяне на електромобили добави десет нови Nissan Leaf и тепърва планира да разширява автопарка си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Целта на Spark е броят на електромобилите в услугата да достигне 500 в края на 2019 г.
Услугата за споделяне на електромобили Spark вече има 130 автомобила в София с добавянето на чисто нови десет Nissan Leaf от второто поколение на модела. Те вече могат да бъдат наети през приложението, като пробегът им може да достигне и 300 км при определени условия, заявиха от компанията. След стартирането на услугата с 25 електрически Volkswagen e-Up през октомври 2017 г. от платформата искат броят на колите да достигне 500 до края на тази година.

Цената на новите Leaf ще е малко по-висока от тази на Volkswagen Up, няколкото по-стари модела Nissan Leaf и бусовете Nissan в автопарка на Spark. За първите 12 минути тя ще е 6 лв. и впоследствие по 50 ст. на минута, както и 89 лв. за цяло денонощие. "Колите имат пълен набор от екстри като навигация, каквито нито един друг наш модел няма", заявиха от Spark пред "Капитал". Новият Nissan Leaf е най-продаваният електромобил в Европа през миналата година с пласирани над 40 000 бройки.


От Spark заявиха пред "Капитал", че целта на компанията е броят на електромобилите в услугата да достигне 500 в края на тази година. В следващите месеци се очакват доставки на нови коли, както и разширяване на зоните, където те могат да бъдат оставяни. Потребителите на платформата в момента са над 25 000 души. Spark е и най-големият собственик на електромобили в България, като според данните на МВР в края на 2018 г. броят на леките коли на ток по българските пътища е бил малко над 700.

Основни акционери в Spark са латвийската Ride Share и дружеството "еМобилити интернешънъл", където инвеститор е и "Алфа финанс холдинг", в който акционер е и съиздателят на "Капитал" Иво Прокопиев.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 1202 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 788 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Оръжейният търговец "Армако" купи ски център "Картала" край Благоевград

Зоната, в която има 5 км писти, лифт и два ски влека, бе под контрола на Българо-американска кредитна банка

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10