Автопроизводителите овладяват ентусиазма си за автономните коли

Идеята за кола без шофьор винаги е разделяла автомобилната индустрия

Дебатът за безопасността се засили след като миналия март жена беше убита от автономен автомобил на Uber
Дебатът за безопасността се засили след като миналия март жена беше убита от автономен автомобил на Uber
Дебатът за безопасността се засили след като миналия март жена беше убита от автономен автомобил на Uber    ©  Reuters
Дебатът за безопасността се засили след като миналия март жена беше убита от автономен автомобил на Uber    ©  Reuters

Първата вълна от автономни автомобили е все по-близо, но с наближаването й някои производители и технологични компании изглеждат все по-малко ентусиазирани. Промяната в настроенията беше очевидна на изложението за електроника в Лас Вегас (CES), което през последните години се превърна в своебразна "витрина" за технологиите, които биха могли да трансформират автомобилната индустрия, пише Financial Times.

Преди две години изпълнителните директори на Audi използваха CES, за да обявят предстоящата премиера на първия автомобил, проектиран при определени обстоятелства да вземе пълен контрол от водача. В режим без шофьор високият клас А8 ще помоли водача да се включи само ако срещне ситуация, която е твърде сложна, за да се справи - степен на автономия, известна като "Ниво 3".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал