Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 яну 2019, 11:45, 2841 прочитания

Автопроизводителите овладяват ентусиазма си за автономните коли

Идеята за кола без шофьор винаги е разделяла автомобилната индустрия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първата вълна от автономни автомобили е все по-близо, но с наближаването й някои производители и технологични компании изглеждат все по-малко ентусиазирани. Промяната в настроенията беше очевидна на изложението за електроника в Лас Вегас (CES), което през последните години се превърна в своебразна "витрина" за технологиите, които биха могли да трансформират автомобилната индустрия, пише Financial Times.

Преди две години изпълнителните директори на Audi използваха CES, за да обявят предстоящата премиера на първия автомобил, проектиран при определени обстоятелства да вземе пълен контрол от водача. В режим без шофьор високият клас А8 ще помоли водача да се включи само ако срещне ситуация, която е твърде сложна, за да се справи - степен на автономия, известна като "Ниво 3".


Това е точката, в която пълната отговорност, включително юридическата, се прехвърля от водача на автомобила. Но регулаторите не са сигурно дали прехвърлянето на контрола между колата и шофьора може да работи ефективно в случай на авария.

На CES миналата седмица германският автомобилен производител Audi не наблeгна на напредъка си в автоматизираното шофиране. Вместо това беше една от няколкото компании, които представиха нова индустриална група, наречена Pave. Президентът на северноамериканските операции на Audi Марк дел Росо заяви, че целта на групата е да "обучи политиците" за това как "техническите предизвикателства за създаването на превозни средства без водачи са разрешими и ще донесат истински напредък в пътната безопасност".

Пропуските



На производителите на автомобили им се иска да бяха действали по-рано в посока образование и безопасност на автономните коли, отколкото да вложат целите си усилия в технологичната надпредвара. Дебатът за безопасността се засили, след като миналия март жена беше убита от автономен автомобил на Uber. "Това е ниво на автономия, което плаши производителите на автомобили - но също така плаши законодателите и регулаторите", каза Крис Джоунс, анализатор в Canalys. Анализаторът от Gartner - Марк Рамзи, се съгласи, казвайки, че технологията вече не е ограничаващ фактор. "Регулаторната рамка е проблем, който е много по-належащ. Трябва да има известна яснота за това какво е законно и какво не е", добави той.

Общи усилия

Същевременно директори на Audi, Toyota, производителя на чипове Nvidia, подразделението на Google Waymo и няколко стартъп компании обединиха усилията си да убедят обществеността, че самоуправляващите се автомобили са безопасни. Те увериха, че съвместните им усилия не са лобистка акция, а единен фронт в опит да се противодейства на общественото объркване, страхове и нереалистични очаквания от технологията за самоуправление. През последната година имаше редица случаи на катастрофи със самоуправляващи се автомобили. Uber и Tesla, която също имаше катастрофи, обаче не се включиха в групата.

Противоречиви мнения

Идеята за кола без шофьор винаги е разделяла автомобилната индустрия. Автопроизводителите като Toyota, Volvo и Ford, както и Waymo, са последователно скептични по отношение на идеята за "Ниво 3", като твърдят, че е по-безопасно да се изчака по-напреднала форма на автоматизация, които да не изисква човешка намеса.

DaimlerTrucks, най-големият производител на търговски автомобили в света, също обърна гръб на тази концепция. Критиците като Мартин Даъм, главен изпълнителен директор на компанията, заявиха, че технологията е изпратила объркващо послание към шофьорите - "така насърчаваме шофьорите да насочат вниманието си към нещо различно от пътя, но се очаква да са готови да си върнат контрола, когато се наложи".

Други мениджъри обаче остават оптимисти по отношение на технологията. Дирк Виселман, старши инженер на BMW, заяви, че автомобилът iNext на автомобилния производител, който ще излезе през 2021 г., ще разполага с технология от ниво 3, позволяваща управление без ръце, без педали. "Ако шофьорът не поеме управлението, колата ще спре безопасно", успокоява скептичните той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика

Компаниите увеличават разходите си за ИТ средно с 30%, с масовото навлизане на облачните услуги

28 май 2020, 343 прочитания

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 1317 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китай отново забавя навлизането на Visa и Мastercard в страната

Правителството иска западните компании да работят на вътрешния пазар в партньорства с други китайски компании

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10