С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 яну 2019, 11:45, 1518 прочитания

Автопроизводителите овладяват ентусиазма си за автономните коли

Идеята за кола без шофьор винаги е разделяла автомобилната индустрия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първата вълна от автономни автомобили е все по-близо, но с наближаването й някои производители и технологични компании изглеждат все по-малко ентусиазирани. Промяната в настроенията беше очевидна на изложението за електроника в Лас Вегас (CES), което през последните години се превърна в своебразна "витрина" за технологиите, които биха могли да трансформират автомобилната индустрия, пише Financial Times.

Преди две години изпълнителните директори на Audi използваха CES, за да обявят предстоящата премиера на първия автомобил, проектиран при определени обстоятелства да вземе пълен контрол от водача. В режим без шофьор високият клас А8 ще помоли водача да се включи само ако срещне ситуация, която е твърде сложна, за да се справи - степен на автономия, известна като "Ниво 3".


Това е точката, в която пълната отговорност, включително юридическата, се прехвърля от водача на автомобила. Но регулаторите не са сигурно дали прехвърлянето на контрола между колата и шофьора може да работи ефективно в случай на авария.

На CES миналата седмица германският автомобилен производител Audi не наблeгна на напредъка си в автоматизираното шофиране. Вместо това беше една от няколкото компании, които представиха нова индустриална група, наречена Pave. Президентът на северноамериканските операции на Audi Марк дел Росо заяви, че целта на групата е да "обучи политиците" за това как "техническите предизвикателства за създаването на превозни средства без водачи са разрешими и ще донесат истински напредък в пътната безопасност".

Пропуските



На производителите на автомобили им се иска да бяха действали по-рано в посока образование и безопасност на автономните коли, отколкото да вложат целите си усилия в технологичната надпредвара. Дебатът за безопасността се засили, след като миналия март жена беше убита от автономен автомобил на Uber. "Това е ниво на автономия, което плаши производителите на автомобили - но също така плаши законодателите и регулаторите", каза Крис Джоунс, анализатор в Canalys. Анализаторът от Gartner - Марк Рамзи, се съгласи, казвайки, че технологията вече не е ограничаващ фактор. "Регулаторната рамка е проблем, който е много по-належащ. Трябва да има известна яснота за това какво е законно и какво не е", добави той.

Общи усилия

Същевременно директори на Audi, Toyota, производителя на чипове Nvidia, подразделението на Google Waymo и няколко стартъп компании обединиха усилията си да убедят обществеността, че самоуправляващите се автомобили са безопасни. Те увериха, че съвместните им усилия не са лобистка акция, а единен фронт в опит да се противодейства на общественото объркване, страхове и нереалистични очаквания от технологията за самоуправление. През последната година имаше редица случаи на катастрофи със самоуправляващи се автомобили. Uber и Tesla, която също имаше катастрофи, обаче не се включиха в групата.

Противоречиви мнения

Идеята за кола без шофьор винаги е разделяла автомобилната индустрия. Автопроизводителите като Toyota, Volvo и Ford, както и Waymo, са последователно скептични по отношение на идеята за "Ниво 3", като твърдят, че е по-безопасно да се изчака по-напреднала форма на автоматизация, които да не изисква човешка намеса.

DaimlerTrucks, най-големият производител на търговски автомобили в света, също обърна гръб на тази концепция. Критиците като Мартин Даъм, главен изпълнителен директор на компанията, заявиха, че технологията е изпратила объркващо послание към шофьорите - "така насърчаваме шофьорите да насочат вниманието си към нещо различно от пътя, но се очаква да са готови да си върнат контрола, когато се наложи".

Други мениджъри обаче остават оптимисти по отношение на технологията. Дирк Виселман, старши инженер на BMW, заяви, че автомобилът iNext на автомобилния производител, който ще излезе през 2021 г., ще разполага с технология от ниво 3, позволяваща управление без ръце, без педали. "Ако шофьорът не поеме управлението, колата ще спре безопасно", успокоява скептичните той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Mango планира четири нови магазина в България 1 Mango планира четири нови магазина в България

Испанската марка вече има два обекта в столицата, скоро ще отвори и един във Варна

21 яну 2019, 911 прочитания

КЗК отново ще разглежда придобиването на "Дунарит" от "Емко" 3 КЗК отново ще разглежда придобиването на "Дунарит" от "Емко"

С окончателно решение на Върховния административен съд одобрената през 2016 г. сделка е върната на регулатора

21 яну 2019, 1560 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китай отново забавя навлизането на Visa и Мastercard в страната

Правителството иска западните компании да работят на вътрешния пазар в партньорства с други китайски компании

Краят на "Булгартабак"

За седем години контролираният от Делян Пеевски холдинг затвори всички производства, а държавата не вижда проблем

Как се делят 134 млрд. долара

След 25 години брак семейство Безос се развежда. Какво означава това за Amazon?

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Ангел Игов

Преводачът, литературен критик и писател Ангел Игов е новият носител на специалното отличие за превод "Кръстан Дянков"

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: "Газпром" занижи очакваните тук такси от "Турски поток"; Китай забавя растежа си

Емисия

DAILY @7PM // 21.01.2019 Прочетете