С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 яну 2019, 11:45, 2178 прочитания

Автопроизводителите овладяват ентусиазма си за автономните коли

Идеята за кола без шофьор винаги е разделяла автомобилната индустрия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първата вълна от автономни автомобили е все по-близо, но с наближаването й някои производители и технологични компании изглеждат все по-малко ентусиазирани. Промяната в настроенията беше очевидна на изложението за електроника в Лас Вегас (CES), което през последните години се превърна в своебразна "витрина" за технологиите, които биха могли да трансформират автомобилната индустрия, пише Financial Times.

Преди две години изпълнителните директори на Audi използваха CES, за да обявят предстоящата премиера на първия автомобил, проектиран при определени обстоятелства да вземе пълен контрол от водача. В режим без шофьор високият клас А8 ще помоли водача да се включи само ако срещне ситуация, която е твърде сложна, за да се справи - степен на автономия, известна като "Ниво 3".


Това е точката, в която пълната отговорност, включително юридическата, се прехвърля от водача на автомобила. Но регулаторите не са сигурно дали прехвърлянето на контрола между колата и шофьора може да работи ефективно в случай на авария.

На CES миналата седмица германският автомобилен производител Audi не наблeгна на напредъка си в автоматизираното шофиране. Вместо това беше една от няколкото компании, които представиха нова индустриална група, наречена Pave. Президентът на северноамериканските операции на Audi Марк дел Росо заяви, че целта на групата е да "обучи политиците" за това как "техническите предизвикателства за създаването на превозни средства без водачи са разрешими и ще донесат истински напредък в пътната безопасност".

Пропуските



На производителите на автомобили им се иска да бяха действали по-рано в посока образование и безопасност на автономните коли, отколкото да вложат целите си усилия в технологичната надпредвара. Дебатът за безопасността се засили, след като миналия март жена беше убита от автономен автомобил на Uber. "Това е ниво на автономия, което плаши производителите на автомобили - но също така плаши законодателите и регулаторите", каза Крис Джоунс, анализатор в Canalys. Анализаторът от Gartner - Марк Рамзи, се съгласи, казвайки, че технологията вече не е ограничаващ фактор. "Регулаторната рамка е проблем, който е много по-належащ. Трябва да има известна яснота за това какво е законно и какво не е", добави той.

Общи усилия

Същевременно директори на Audi, Toyota, производителя на чипове Nvidia, подразделението на Google Waymo и няколко стартъп компании обединиха усилията си да убедят обществеността, че самоуправляващите се автомобили са безопасни. Те увериха, че съвместните им усилия не са лобистка акция, а единен фронт в опит да се противодейства на общественото объркване, страхове и нереалистични очаквания от технологията за самоуправление. През последната година имаше редица случаи на катастрофи със самоуправляващи се автомобили. Uber и Tesla, която също имаше катастрофи, обаче не се включиха в групата.

Противоречиви мнения

Идеята за кола без шофьор винаги е разделяла автомобилната индустрия. Автопроизводителите като Toyota, Volvo и Ford, както и Waymo, са последователно скептични по отношение на идеята за "Ниво 3", като твърдят, че е по-безопасно да се изчака по-напреднала форма на автоматизация, които да не изисква човешка намеса.

DaimlerTrucks, най-големият производител на търговски автомобили в света, също обърна гръб на тази концепция. Критиците като Мартин Даъм, главен изпълнителен директор на компанията, заявиха, че технологията е изпратила объркващо послание към шофьорите - "така насърчаваме шофьорите да насочат вниманието си към нещо различно от пътя, но се очаква да са готови да си върнат контрола, когато се наложи".

Други мениджъри обаче остават оптимисти по отношение на технологията. Дирк Виселман, старши инженер на BMW, заяви, че автомобилът iNext на автомобилния производител, който ще излезе през 2021 г., ще разполага с технология от ниво 3, позволяваща управление без ръце, без педали. "Ако шофьорът не поеме управлението, колата ще спре безопасно", успокоява скептичните той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Алиансът на Renault и Nissan може да пропадне след ареста на Карлос Гон Алиансът на Renault и Nissan може да пропадне след ареста на Карлос Гон

Съвместните дейности и персоналът все повече намаляват, а двете компании се държат като конкуренти вместо като партньори

20 юни 2019, 519 прочитания

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Причината е, че не е могла да придобие отличителен характер на територията на Европейския съюз

19 юни 2019, 6059 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китай отново забавя навлизането на Visa и Мastercard в страната

Правителството иска западните компании да работят на вътрешния пазар в партньорства с други китайски компании

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това