С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 яну 2019, 12:15, 2416 прочитания

Китай отново забавя навлизането на Visa и Мastercard в страната

Правителството иска западните компании да работят на вътрешния пазар в партньорства с други китайски компании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайската централна банка отказа да приеме заявките на световните гиганти в разплащането с карти Visa и Mastercard за плащания с китайски юани, пише Financial Times. Решението на централната банка идва дори след като през 2017 г. бяха премахнати формалните пречки западните компании да навлязат на пазара, който се оценява на 124 трлн. долара.

Отказът за участие на Visa и Mastercard идва също така в момент, в който Китай и САЩ работят усилено за постигането на нова търговска сделка, която най-вероятно ще включва и сегмента на разплащанията. От Белия дом отдавна имат оплаквания, че Китай използва неформални бариери, за да спре навлизането на чужди компании на пазара си, дори когато на теория законите позволяват равнопоставеност.


Годините минават

Visa и Mastercard се опитват да навлязат на китайския пазар от над десет години, като последната заявка за лиценз беше направена преди повече от година. Тогава Китайската централна банка формално ги допусна и се очакваше, че в крайна сметка западните компании ще получат достъп до пазара. В крайна сметка обаче това няма да стане и случаят може да бъде използван за допълнително обтягане на разговорите между Вашингтон и Пекин, които трябва да достигнат до сделка преди 2 март. Дотогава важи "мирното споразумение" между двете страни, но ако този срок нe бъде спазен, търговската война ще продължи с още по-високи мита.

През ноември American Express се превърна в първата чуждестранна компания, която спечели одобрението на централната банка за разплащания с китайски юани. Това одобрение обаче не дойде по традиционен начин, а след като американският гигант направи обща компания с китайски партньор, за да може по-лесно да премине през процеса по одобрение.



През 2017 г. Reuters отбеляза в свои репортажи, че китайското правителство се опитва да наложи на Visa и Mastercard същия начин на работа – чрез
общи компании, които да са наполовина китайски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Visa Китай САЩ

Прочетете и това

Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г. Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г.

Растежът на жилищните заеми продължава да се ускорява и през декември

25 яну 2020, 643 прочитания

"Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм" "Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм"

"Бийм" ще запази бранда си и частична автономност

25 яну 2020, 951 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Глобалното забавяне на икономическия растеж се усеща в много индустрии

Заради търговското напрежение очакванията стават по-мрачни за все по-голям брой компании по света

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10