С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 яну 2019, 15:00, 2739 прочитания

От днес имитиращите продукти ще се продават само предварително опаковани

Те могат да се предлагат единствено на отделни щандове или на обособени места с ясен надпис

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От понеделник "сиренето" с палмово масло трябва да се продава само предварително опаковано, предвиждат промени в Наредбата за специфичните изисквания към млечните продукти. Проблемът с растителните масла и имитиращите продукти е стар, но досега не е разрешен.

Какви са изискванията


Имитиращите продукти трябва да са предварително опаковани още в предприятието и да се предлагат в този вид в търговската мрежа. Те могат да се продават само на отделни щандове или на обособени места с надпис "Имитиращи продукти", на които не се предлагат млечни изделия.

На етикетите им също задължително трябва да е изписано четливо "Имитиращ продукт" (с големина на буквите поне 75% от тези, с които е изписано името на продукта) и ясно да е обозначена съставката, която е използвана като частичен или пълен заместител на млякото. Етикетът задължително трябва да съдържа количеството на съставките, използвани в производството - сурово мляко, мазнини и/или протеини от немлечен произход. Ако в продукта има мляко, различно от краве, трябва да се посочи какво е то.

Върху наличните имитиращи продукти, опаковани и етикетирани преди влизането в сила на постановлението, трябва да бъде поставен допълнителен етикет или щемпел с изискваната информация.



Кратка и непредставителна проверка на фоторепортерите на "Капитал" показа, че в хранителни магазини в центъра на столицата засега липсват предварително опаковани имитиращи продукти.

Още ограничения

Проблемът с растителните масла и имитиращите продукти е стар. Според Центъра за икономически изследвания в селското стопанство за година в страната са изядени близо 12 хил. тона палмово масло, вложено в производството на имитиращи млечни храни. Експерти обаче предполагат, че размерът е по-голям, тъй като има и недекларирани количества.

Земеделското министерство предложи и други поднормативни изменения за ограничаване на употребата на палмово масло с цел да се засили потребителското доверие и да се подкрепят производителите на автентични млечни продукти. Вече влезе в сила промяна на Наредба №1 от 2016 г. за хигиената на храните, която предвижда забрана за производство в едно и също предприятие на млечни и имитиращи продукти, които се правят с растителни мазнини. До приемането й фирмите имаха право да произвеждат двата вида продукти под един покрив, но на отделни линии.

"Сегашните стъпки са успешни, но те не решават проблема с това какво се влага в баничките и в шопската салата в заведенията, какво се приготвя за децата в детските градини и в училищата (макар че там има разписани строги норми). Въведените ограничения ще свият предлагането на имитиращи продукти в магазинната мрежа, но ще увеличат натиска над производителите им, които, опасявам се, ще потърсят пласмент точно в баничарници и заведения", коментира за "Капитал" Богомил Николов, председател на асоциация "Активни потребители".

Според него поради тази причина контролът трябва да се засили, но той ще е по-ефективен, ако инспекторите работят с родителите например, с асоциациите на преработвателите, с потребителски организации.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

"Синергон холдинг" поиска официално да купи "Ви газ България" "Синергон холдинг" поиска официално да купи "Ви газ България"

Собствеността на пазара на пропан-бутан ще стане още по-концентрирана

19 мар 2019, 490 прочитания

Strategies for Ecommerce success 2019: Как John Lewis & Partners постига най-доброто от своите физически и онлайн магазини Strategies for Ecommerce success 2019: Как John Lewis & Partners постига най-доброто от своите физически и онлайн магазини

Луиза Никълс, ръководител на търговския отдел Home Online на веригата, ще говори за успешното приспособяване към бързо променящия се климат в ритейла

19 мар 2019, 430 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Етем" прави две компании за авточасти с испанската Gestamp

Новите смесени предприятия ще инвестират 30 млн. евро за три години в производство на алуминиеви профили в България

Реклами made in BG

Редица световни брандове заснемат телевизионните си реклами в България през компанията B2Y Productions, част от Nu Boyana Film Studios

Лошото момче на Европа иска да даде пример

Предизвикателното поведение на унгарския премиер Виктор Орбан показва началото нов етап от конфронтацията му с Брюксел

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Мисис Василева

Дългогодишната преводачка от английски език Иглика Василева за това как се променя работата ѝ през десетилетията

Кино: "Къщата, която Джак построи"

Ларс фон Триер задава неудобни въпроси с безупречно кино

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 16.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Нов "Апартаментгейт" при ГЕРБ, Борисов "спаси" пенсиите

Емисия

DAILY @7PM // 19.03.2019 Прочетете