С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 яну 2019, 10:06, 5368 прочитания

"Етем" прави две компании за авточасти с испанската Gestamp

Новите смесени предприятия ще инвестират 30 млн. евро за три години в производство на алуминиеви профили в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията за алуминиеви изделия "Етем", която е част от гръцката група Viohalco, ще създаде две нови смесени предприятия в партньорство с испанската Gestamp за производство на компоненти за автомобилната индустрия в България. През следващите три години в тях ще бъдат инвестирани 30 млн. евро. Това става ясно от съобщение на Viohalco.

Инвестиционно споразумение


Като подготовка "Етем България" ще отдели производството на алуминиеви профили и допълнителната обработка на алуминиеви профили в самостоятелни дъщерни дружества. Решение за това е взето на заседание на борда на директорите на Viohalco миналата седмица. То е свързано с инвестиционното споразумение, сключено с Gestamp, според което ще бъдат създадени две смесени предприятия с фокус съответно върху производството и върху обработката на алуминиеви профили за автомобилната промишленост. Програмата на партньорите предвижда в следващите три години да бъдат инвестирани приблизително 30 млн. евро в нова линия за екструзия и друго производствено оборудване в България. От местното дружество не дадоха повече информация.

Според съобщението на Viohalco това допълнително ще засили позицията на "Етем" в автомобилния сектор и ще помогне на компанията успешно да отговори на нарасналото търсене на алуминиеви продукти. Споразумението подлежи на одобрение от антимонополните власти в Европейския съюз и Турция.

Партньорите



"Етем България" е позната основно с произвежданите от нея архитектурни системи от алуминий. От няколко години насам обаче компанията започна да прави и профили за автомобилния сектор, като в момента е доставчик първо и второ ниво за клиенти като BMW, Audi, Mercedes Benz и Jaguar - Land Rover. Това е и бизнесът, който ще бъде отделен и разширен заедно с Gestamp. Благодарение на новия си фокус през 2017 г. компанията успя да спре загубите и да отчете 854 хил. лв. печалба. Оборотът й нарасна с 23% до 176.9 млн. лв.

Gestamp е базирана в Мадрид световна група, специализирана в проектирането, разработката и производството на метални компоненти и структурни системи за автомобилната индустрия. Компанията има над 100 производствени предприятия в Европа, Азия, Северна и Южна Америка и повече от 40 хил. служители. Приходите й за 2017 г. са в размер на 8.2 млрд. евро, а нетната й печалба е 288 млн. евро. Сред клиентите й са компании като Volkswagen, Renault-Nissan, PSA, Daimler, General Motors и BMW.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1166 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4867 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пътниците на летищата в Бургас и Варна са се увеличили с 12% до 5.6 милиона

През годината на двете аерогари бе отбелязано по-силно навлизане на нискотарифни авиокомпании

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10