Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 яну 2019, 11:10, 2738 прочитания

Пътниците на летищата в Бургас и Варна са се увеличили с 12% до 5.6 милиона

През годината на двете аерогари бе отбелязано по-силно навлизане на нискотарифни авиокомпании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пътниците през летищата във Варна и Бургас са се увеличили с 12.2% през миналата година и през тях са обслужени общо около 5.6 млн. души. Тенденцията на нарастване на пътникопотока на двете аерогари е характерна през последните три години предвид успешните туристически сезони по Черноморието, но 2018 г. е ключова в развитието им заради силното настъпване на нискотарифните авиокомпании.

Данни са на компанията "Фрапорт", която има 60% дял в дружеството концесионер на двете летища - "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт". Това е повече от предварителната прогноза на компанията за двете летища, която беше за около 10 на сто покачване. По-голямата част от пътници през годината традиционно са били на бургаското летище - близо 3.28 млн. души, което е 9.9% увеличение спрямо 2017 г. Летище Варна обаче има по-голям ръст на годишна база - 15.8 на сто. През него за 2018 г. са преминали 2.28 млн. души.


Силният растеж на двете аерогари по Черноморието се забеляза още от данните за първото полугодие. Тогава в Бургас бе отчетено увеличение от над 12% на пътниците, а във Варна - 25.6%. Ръстът освен по пазари идва и по линия на новите авиокомпании, изпълняващи чартърни и редовни полети. Голяма роля имат двете големи нискотарифни авиокомпании Ryanair и Wizz Air. През 2018 г. Rayanair откриха своя база на бургаското летище и започнаха полети в края на март с общо 11 линии и прогнозирани 250 хил. пътници. Компанията Wizz Air, която изпълнява полети и до двете летища, увеличи седалките си до варненското летище с 49% до 491 хил., а за Бургас те бяха 162 хил., или с 23% повече от предходната година. Така заедно с другите нискотарифни авиокомпании през 2018 г. те имаха дял от 22% от предварително заявените полети до Варна и 12% в Бургас.

Рекорд на летището във Франкфурт

Междувременно от Фрапорт съобщиха и че през 2018 г. е постигнат исторически рекорд на управляваното от тях летище във Франкфурт, където са били обслужени повече от 69.5 млн. пътници. Така ръстът спрямо предходната година е с около 5 млн. души, или 7.8%. В съобщението на компанията се посочва, че резултатът е вследствие на стартирането на повече маршрути към нови дестинации, както и увеличението на честотата на полетите от авиокомпаниите.



По-високи резултати са регистрирани на други летища, управлявани от компанията, като в съседна Гърция трафикът на 14-те регионални аерогари е нараснал с 8.9 на сто до общо 29.9 млн. пътници, а в турския курорт Анталия повишението на трафика е с 22.5% на годишна база до почти 32.3 млн. пътници за 2018 г., сочат данните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пазарът на техника: Застой за неопределено време Пазарът на техника: Застой за неопределено време

Секторът страда от забавени доставки и намалено потребление заради карантината

8 апр 2020, 571 прочитания

"Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца "Монбат" започва подготовката на нов завод във Враца

Дъщерно дружество е подало инвестиционно предложение за производство на биполярни батерии

8 апр 2020, 2118 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Финтех компаниите искат да променят банкирането и това тревожи Фед

Централната банка на САЩ опитва да ограничи достъпа им до финансовата структура на страната, докато други регулатори искат да им осигурят достъп

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10