С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 яну 2019, 13:00, 2332 прочитания

Ford и Volkswagen ще засилят партньорството си

Двете компании вървят към създаването на глобален алианс

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen обяви ще произвежда пикапи съвместно с Ford и е отворен към това да изгражда електрически автомобили с американския производител в завода му в Тенеси, като част от обширното партньорство между двете групи. Компаниите ще си сътрудничат по няколко проекта, докато продължават преговорите им за сътрудничество в разработването на автономни и електрически автомобили, съобщава Financial Times.

Плановете


Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс заяви на автомобилното изложение в Детройт, че групите ще комбинират производствата си на пикапи от среден размер, което ще осигури на германската компания достъп до САЩ, които са най-големият пазар на пикапи в света. Пикапите са сегмент, където Ford е силен, но VW е сравнително слаб. Този ход е "една от големите положителни последици от алианса с американската компания", коментира още Дийс. Той добави, че това ще разкрие 1000 нови работни места в завода на Ford, както и че съвместното производство на електрически автомобили там ще започне през 2022 г.

VW Group планира да задели почти 50 млрд. долара до 2023 г. за разработване и производство на електрически превозни средства и цифрови услуги. Марката VW планира да продаде 150 хил. електрически коли до 2020 г. в световен мащаб, увеличавайки това число до 1 милион до 2025 г.

Главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет, заяви, че американският автомобилен производител планира алианси с други компании като част от стратегията си за преструктуриране, добавяйки, че "няма причина да добавяме допълнителен риск към баланса чрез извършване на всички инвестиции, включително в новите технологии, самостоятелно".



Дийс заяви, че двамата производители още не са постигнали споразумение за съвместно разработване на електрически и автономни автомобили след няколкомесечни преговори. "Трябва да извървим дълъг път, преди да вземем решение. Трябва да инвестираме още много милиони и да очакваме и неуспехи", коментира той.

Натиск върху Ford

Хакет, който беше назначен за главен изпълнителен директор на Ford преди почти две години, беше подложен на натиск от Wall Street да предостави повече подробности за плана за преструктуриране на 115-годишния автомобилен производител на стойност 11 млрд. долара. Миналата седмица Ford обяви, че ще съкрати хиляди работни места в Европа и ще намали своята продуктова гама. Мениджърът на компанията заяви, че "не е обръщал внимание на този натиск" и прогнозира, че "всичко ще бъде забравено доста бързо, след като плановете започнат да имат смисъл".

Засилването на партньорството между Ford и VW идва в момент, в който производителите на автомобили се стремят да обединят усилията си, за да преодолеят разходите за инвестиции в нови технологии на фона на все по-конкурентната индустрия.

В сряда американската компания ще обяви финансовите си резултати, след като през октомври съобщи, че по-слабите продажби в Китай и разходите за търговската война са засегнали печалбата за третото тримесечие. Конкуретната General Motors съобщи в петък, че печалбата й за цялата 2018 г. ще бъде по-висока от прогнозираната досега, а също и че тя ще нарасне още през 2019 г. въпреки намаляващите продажби на автомобили както в САЩ, така и в Китай.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 1094 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 628 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лидерът при сладоледите закрива българското си производство

Във варненската фабрика на Froneri са работили 72 души. Сега сладоледът ще се внася от Сърбия

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10