// K2: Бизнесът / Компании
Etihad ще увеличи дела си в задлъжнялата Jet Airways
Председателят на индийската компания Нареш Гоял ще се оттегли от борда на директорите
Превозвачът oт Абу Даби в момента притежава 24% в Jet. Дали Etihad ще вкара повече пари в индийската компания зависи от това дали Гоял ще напусне поста си. Дори и това да стане, делът на Etihad ще бъде ограничен до 49%, като се имат предвид правилата за чуждестранна собственост в индийските авиокомпании. След като делът надхвърли 25%, според регулацията на капиталовите пазари в страната Etihad ще трябва да направи публична оферта към акционерите за повечето от акциите. В понеделник CNBC съобщи, че Гоял ще намали дела си от 51% до 20-25% и ще се съгласи да има едва 10% от правата на глас.
Jet заяви на 2 януари, че не е изплатила дълга си към консорциум от индийски банки, сред които и държавната банка на Индия. 25-годишната авиокомпания е изправена пред финансови затруднения и дължи пари на пилоти и лизингодатели. Интензивната ценова конкуренция, слабата рупия и нарастващите разходи за гориво оказаха негативно влияние върху индийските авиокомпании през 2018 г. Миналата седмица преговорите между Jet и лизингодателите на самолетите не успяха да облекчат спора за забавените плащания, което накара някои лизингови компании да проучат възможността за отнемане на самолетите си.
Emirates е най-голямата авиокомпания в Близкия изток, а по-младата Etihad безуспешно се опитва да я догони, инвестирайки в чужди превозвачи. През последните години тя изкупи акции в Air Serbia, Air Seychelles, Air Berlin, Alitalia, Etihad Regional, Jet Airways и Virgin Australia. Фалитът на две от закупените компании – Air Berlin и Alitalia, се оказа пагубен и през 2016 г. базираният в Абу Даби превозвач регистрира загуба от 1.9 млрд. долара, за пръв път от 2010 г. насам.
Qatar Airways не се интересува от Jet Airways Във вторник Qatar Airways обяви, че няма да купува дял в Jet Airways, тъй като значителна част от задлъжнелия индийски превозвач се държи от Etihad Airways, чийто собственик Абу Даби е "враг" на Катар, казаха от компанията. "Как мога да взема дял в авиокомпания, която е собственост на наш противник?", коментира главният изпълнителен директор на катарската компания Акбар ал Бейкър. Абу Даби е част от Обединените арабски емирства, които прекъснаха връзките си с Катар през 2017 г. заради обвинения в подкрепа на тероризма. Доха отрича обвиненията. ОАЕ заедно със Саудитска Арабия, Египет и Бахрейн са забранили Qatar Airways от юни тази година като част от спора. |
Още по темата
Авиокомпаниите са изправени пред възможни ограничения при Brexit без сделка
Задължително условие за полети между страни в съюза е мажоритарният собственик да е фирма или гражданин от ЕС
28 яну 2019Emirates обмисля да придобие Etihad
Сливането на двете компании би създало най-големия превозвач по приходи в света
24 сеп 2018Emirates и Etihad започват да си партнират
Двете конкурентни авиокомпании от Залива ще си сътрудничат в сигурността и обмяната на информация
9 яну 2018Emirates обмисля възможността за партньорство с конкурента си Etihad
Това е част от стратегията на авиогиганта за преодоляване на финансовите проблеми
12 окт 2017Турбуленция над Персийския залив
Голямата тройка авиокомпании от региона – Etihad, Emirates и Qatar Airways, отбелязва първата си сериозна криза от 15 години
15 сеп 2017Air Berlin влиза в процедура по фалит
Etihad Airways се отказва от финансирането на бюджетната авиолиния
15 авг 2017Alitalia отново е близо до фалит
Стратегията на Etihad за спасение на италианската авиокомпания засега не дава резултат
13 мар 2017
Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година
5 дек 2019, 1501 прочитания

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души
5 дек 2019, 1491 прочитания
5 дек 2019, 1970 прочитания
5 дек 2019, 1920 прочитания
5 дек 2019, 1632 прочитания
5 дек 2019, 1557 прочитания
5 дек 2019, 1482 прочитания
Доставчикът на комуникационни решения очаква по-силни резултати и през тази година