Etihad ще увеличи дела си в задлъжнялата Jet Airways
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Etihad ще увеличи дела си в задлъжнялата Jet Airways

Превозвачът oт Абу Даби в момента притежава 24% в Jet

Etihad ще увеличи дела си в задлъжнялата Jet Airways

Председателят на индийската компания Нареш Гоял ще се оттегли от борда на директорите

2702 прочитания

Превозвачът oт Абу Даби в момента притежава 24% в Jet

© Reuters


Една от водещите авиокомпании от Близкия изток Etihad планира да увеличи дела си в задлъжнелия индийски превозвач Jet Airways, съобщава Reuters, позовавайки се на свой неназован източник. Това се отрази позитивно на акциите на индийската компания наред с новината, че председателят на компанията Нареш Гоял ще се оттегли от борда на директорите. "Склонността на Гоял към контрол" се очертава като основна пречка пред договарянето на спасителна сделка за компанията, твърдят още източниците. Акциите на Jet скочиха със 7% във вторник, след като в понеделник нараснаха с 16%. Книжата на превозвача се търгуват на най-високите си нива за последния месец.

Превозвачът oт Абу Даби в момента притежава 24% в Jet. Дали Etihad ще вкара повече пари в индийската компания зависи от това дали Гоял ще напусне поста си. Дори и това да стане, делът на Etihad ще бъде ограничен до 49%, като се имат предвид правилата за чуждестранна собственост в индийските авиокомпании. След като делът надхвърли 25%, според регулацията на капиталовите пазари в страната Etihad ще трябва да направи публична оферта към акционерите за повечето от акциите. В понеделник CNBC съобщи, че Гоял ще намали дела си от 51% до 20-25% и ще се съгласи да има едва 10% от правата на глас.

Трудностите за компанията

Jet заяви на 2 януари, че не е изплатила дълга си към консорциум от индийски банки, сред които и държавната банка на Индия. 25-годишната авиокомпания е изправена пред финансови затруднения и дължи пари на пилоти и лизингодатели. Интензивната ценова конкуренция, слабата рупия и нарастващите разходи за гориво оказаха негативно влияние върху индийските авиокомпании през 2018 г. Миналата седмица преговорите между Jet и лизингодателите на самолетите не успяха да облекчат спора за забавените плащания, което накара някои лизингови компании да проучат възможността за отнемане на самолетите си.

Emirates е най-голямата авиокомпания в Близкия изток, а по-младата Etihad безуспешно се опитва да я догони, инвестирайки в чужди превозвачи. През последните години тя изкупи акции в Air Serbia, Air Seychelles, Air Berlin, Alitalia, Etihad Regional, Jet Airways и Virgin Australia. Фалитът на две от закупените компании – Air Berlin и Alitalia, се оказа пагубен и през 2016 г. базираният в Абу Даби превозвач регистрира загуба от 1.9 млрд. долара, за пръв път от 2010 г. насам.

Qatar Airways не се интересува от Jet Airways

Във вторник Qatar Airways обяви, че няма да купува дял в Jet Airways, тъй като значителна част от задлъжнелия индийски превозвач се държи от Etihad Airways, чийто собственик Абу Даби е "враг" на Катар, казаха от компанията. "Как мога да взема дял в авиокомпания, която е собственост на наш противник?", коментира главният изпълнителен директор на катарската компания Акбар ал Бейкър.

Абу Даби е част от Обединените арабски емирства, които прекъснаха връзките си с Катар през 2017 г. заради обвинения в подкрепа на тероризма. Доха отрича обвиненията. ОАЕ заедно със Саудитска Арабия, Египет и Бахрейн са забранили Qatar Airways от юни тази година като част от спора.

Една от водещите авиокомпании от Близкия изток Etihad планира да увеличи дела си в задлъжнелия индийски превозвач Jet Airways, съобщава Reuters, позовавайки се на свой неназован източник. Това се отрази позитивно на акциите на индийската компания наред с новината, че председателят на компанията Нареш Гоял ще се оттегли от борда на директорите. "Склонността на Гоял към контрол" се очертава като основна пречка пред договарянето на спасителна сделка за компанията, твърдят още източниците. Акциите на Jet скочиха със 7% във вторник, след като в понеделник нараснаха с 16%. Книжата на превозвача се търгуват на най-високите си нива за последния месец.

Превозвачът oт Абу Даби в момента притежава 24% в Jet. Дали Etihad ще вкара повече пари в индийската компания зависи от това дали Гоял ще напусне поста си. Дори и това да стане, делът на Etihad ще бъде ограничен до 49%, като се имат предвид правилата за чуждестранна собственост в индийските авиокомпании. След като делът надхвърли 25%, според регулацията на капиталовите пазари в страната Etihad ще трябва да направи публична оферта към акционерите за повечето от акциите. В понеделник CNBC съобщи, че Гоял ще намали дела си от 51% до 20-25% и ще се съгласи да има едва 10% от правата на глас.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK