С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 яну 2019, 14:52, 3963 прочитания

"БНП Париба лични финанси" очаква растеж на потреблението и през 2019 г.

Френската банка инвестира 3.5 млн. евро в нови продажбени центрове за българския си клон

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"БНП Париба лични финанси" обяви инвестиционна програма от 3.5 милиона евро за България, която ще бъде реализирана в следващите 5 години. Приблизително половината от тази сума вече е вложена в изграждането на нов център на клонът на френската банка в Пловдив, в който вече работят 116 служители, повечето от тях наети в последните месеци на 2018 г. До края на 2019 г. в новия банков център ще бъдат привлечени на работа още 20 служители.

В Пловдив се извършват дейностите за България по следпродажбено обслужване, продажби по телефон и събиране на закъснели плащания по кредити. Според управителят на "БНП Париба лични финанси" Жозе Салойо проектът в Пловдив е не просто инвестиция в недвижима собственост, но и реализира нова концепция, която обединява съвместна работа, гъвкавост, способност за труд в дигитално пространство. "В Пловдив ние сме създали отчасти кол-център, отчасти експертен център от специалисти, работещи с футуристични технологии, изкуствен интелект и роботизирани процеси", каза Жозе Салойо. Той обяви също, че в последното тримесечие на 2019 г. "БНП Париба лични финанси" в София ще бъде пуснат вторият банков център, в който ще работят предимно аналитичните експерти на компанията.


Инвестиционните намерения на BNP за България със сигурност са били подкрепени от резултатите на "БНП Париба лични финанси" за изминалата година. Компанията е реализирала ръст от 18 на сто на продажбите през 2018 г., като сумата на новите потребителски кредити е надхвърлила 0.5 милиарда лева. Според Нели Недялкова, заместник-управител на "БНП Париба лични финанси", с тези резултати банката влиза в топ 10 в сегмента с около 7% пазарен дял, като през 2019 г. очаква да запази темпа на растеж.

Фактори на растежа

През 2018 г. "БНП Париба лични финанси" реагира на позитивните потребителски нагласи на българите с познатите банкови механизми – лихви и размер на кредита. Според Нели Недялкова офертите за по-големите суми над 20 хил. лв. са били с по-достъпна лихва от 6.9%, таванът на потребителските заеми е увеличен до 80 хил. лв., а на стоковите – до 12 хил. лв.



Банката се стреми да реагира бързо на особеностите на местните потребители. Проучване сред потребители в 14 европейски страни е показало, че българите силно вярват в информацията от интернет – много повече от другите европейци. 74% от българите се доверяват на мнения, споделени във форуми, както и на информацията, качена на сайтове на компаниите. Средното ниво за останалите 14 държави от ЕС е 63% доверие. 64% от българите вярват в информацията в уеб сайтовете спрямо 60% за ЕС. 80% от българите ползват социални мрежи и формират мнението си от информацията в тях. И накрая 62% от българите са вече on-line, докато през 2017 г. този показател е сочел 58%. "Имайки това познание, ние инвестираме в дигиталните преживявания на клиентите. Когато те кандидатстват
on-line за кредит при нас, 70% го правят през мобилните си устройства. Това е повече в сравнение с клиентите на BNP в Чехия и Унгария. 65% от контактите ни с клиенти във фейсбук са свързани с кредит. Разработихме канал за комуникация през вайбър. Клиентите най-често проверяват по този канал дали вноската по кредита им е получена в банката", обясни Нели Недялкова.

През 2018 г. "БНП Париба лични финанси" инвестира в дигитална платформа, за да ускори процеса на покупка на стоки на изплащане on-line от сайта на търговец. След въвеждане на новия софтуер подписването на договора става за 20 минути, докато преди е отнемало 5 дни и 520 000 листа хартия годишно. "Иновативният ни процес за електронно подписване на документи е една от добрите практики на компанията, която доказа своята ефективност и в други страни и я прилагаме за първи път в България. Очакваме, че той ще стимулира развитието на онлайн търговията, ще подкрепи ръста на бизнеса на нашите 2600 търговски партньори и ще помогне за опазването на природата", заключи Жозе Салойо.

Потребителски нагласи

Най-много заявки за кредити "БНП Париба лични финанси" получава в София, Пловдив, Варна и Бургас, а най-малко – от Търговище и Силистра. Средният размер на отпусканите потребителски кредити е над 6000 лева за срок от 60 месеца. В София средният размер на кредита е с около 1000 лева по-висок. През декември 2018 г. данните сезонно се изкривяват, като половината от направените заявления за покупка на 45 хил. стоки на изплащане са били за стоки за забавления. Шест от десетте най-търсени стоки при коледните покупки са били на по-ниски цени в сравнение с останалите 11 месеца на 2018 г. Обяснението на банкерите за това пазарно поведение на българските потребители е, че преди Коледа клиентите купуват повече стоки, а не само една, и освен това повечето стоки са за подарък.

"БНП лични финанси" отчита значима промяна в ползването на кредитната карта, която вече е наистина платежен инструмент. "Около 70% от транзакциите с нашите кредитни карти са на ПОС терминали, което означава, че разплащат с нея стоки и услуги. Останалите 30% от транзакциите са извършени в банкомати", заключи Нели Недялкова.

Сравнение между класациите "Коледният топ 10 на изплащане" и "Топ 10 на изплащане" от "БНП Париба лични финанси"
"Коледният топ 10 на изплащане""Топ 10 на изплащане 2018"
1. Смартфони – 300-350 лв.1. Смартфони – 900-950 лв.
2. Телевизори 700-750 лв.2. Телевизори - 1 050-1 100 лв.
3. Перални680-730 лв.3. Перални – 700-750 лв.
4. Лаптопи 500-550 лв.4. Дивани – 1070-1120 лв.
5. Конзоли за игри 450-500 лв.5. Лаптопи - 650-700 лв.
6. Дивани 700-750 лв.6. Климатици - 850-900 лв.
7. Игри за конзоли 60-80 лв.7. Матраци - 200-250 лв.
8. Климатици 750-800 лв.8. Обзавеждане за спалня - 750-800 лв.
9. Готварски печки 630-680 лв.9. Хладилници - 550-600 лв.
10. Аудиосистеми 1200-1250 лв.10. Готварски печки - 670-720 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 498 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 394 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българско-американската HyperScience набра 30 млн. долара финансиране

Компанията има офиси в София и Ню Йорк, като в столицата се намира основното ядро разработчици

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10