На първо място добър екип

Васил Поповски, старши директор "Развитие на продукти" в Leanplum, пред "Капитал"

"Вярвам, че именно времето, прекарано в голяма корпорация, ми позволи да направя Сonnecto успешен стартъп", казва Васил Поповски
"Вярвам, че именно времето, прекарано в голяма корпорация, ми позволи да направя Сonnecto успешен стартъп", казва Васил Поповски
"Вярвам, че именно времето, прекарано в голяма корпорация, ми позволи да направя Сonnecto успешен стартъп", казва Васил Поповски    ©  Надежда Чипева
"Вярвам, че именно времето, прекарано в голяма корпорация, ми позволи да направя Сonnecto успешен стартъп", казва Васил Поповски    ©  Надежда Чипева

Профил

Васил Поповски е старши директор "Развитие на продукти" в Leanplum. Има над 20-годишен опит в софтуерния сектор. Кариерата си стартира в SAP, а по-късно става технически директор и партньор в Sciant, където активно помага за разрастването на компанията, която е придобита през 2007 г. от VMware. Във VMware ръководи различни екипи и дейности и участва в разрастването на екипа до стотици специалисти. След VMware решава да стартира собствен бизнес и така става съосновател на Connecto.ai, който предлага чатботове, базирани на изкуствен интелект. През миналата година компанията беше купена от компанията от Силициевата долина Leanplum, в която съосновател е българинът Момчил Кюркчиев. Поповски оглави софийския R&D център на Leanplum.

Компанията

Компанията за мобилен маркетинг Leanpum е създадена от Момчил Кюркчиев и колегата му в Google Андрю Фърст в Силициевата долина. Досега тя е набрала финансиране за 98 млн. долара, като инвеститори в нея са Norwest Venture Partners, Canaan Partners, Kleiner Perkins Caufield & Byers и Shasta Ventures. Фърст и Кюркчиев създават Leanplum с първоначалната идея да създадат система за т.нар. А/В тестове, която дава възможност на програмистите на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по програмите, и реакцията на потребителите. Впоследствие предприемачите насочват усилията си към създаване на цялостна облачна платформа за мобилен маркетинг, която поддържа множество канали за връзка между компанията и клиентите. Компанията има и R&D офис в София, в който работят близо 50 души, както и офиси в Сан Франциско, Ню Йорк, Сингапур, Токио и Амстердам.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cassius avatar :-|
    cassius
    • - 1
    • + 1

    Всичко знаем перфектно, че connecto.ai беше фалшив бизнес и с много лош фийдбек от първия си клиент, Yellow Taxi. Реално техен софтуер не се ползва в продукция. "Купуването" им от Leanplum за мизерна сума от 2 милиона (колкото да си покрият загубите инвеститорите) е нито за технология, нито за хора - нито един освен 2 ма човека (тоя и още един) не работи в Лийнплъм след придобиването, понеже Leanplum нямат пари - публична тайна е, че парите им са на свършване, уволняват масово в Сан Франциско и гледат каквото могат да поддържат тука - барем некой се обърка и даде некви пари.

    Това е - а що са ги "купили" крадат навярно квото е останало от Сан Франциско парите тука напоследно и на дребно. Leanplum като цяло са много смешна фирма с много говорене, а реално са по-малки от Optimizely & Mixpanel които са profitable и с 10 пъти по-малко хора (щото не правят нищо кой знае кво - логват ивенти и показват няколко репорта).

    Мнооооооооого приказки за простотии пак.

    Нередност?
Нов коментар