Tesla съкращава персонала със 7%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla съкращава персонала със 7%

Tesla прави за втори път съкращения на персонала в рамките на половин година

Tesla съкращава персонала със 7%

Илън Мъск се стреми да намали разходите, за да направи електическите автомобили по-достъпни за масовия пазар

Кирил Кирчев
4313 прочитания

Tesla прави за втори път съкращения на персонала в рамките на половин година

© Reuters


Tesla ще намали броя на служителите си на пълно работно време със 7%, а главният изпълнителен директор Илън Мъск оправдава решението с това, че "пътят напред е много труден", за да може електрическите автомобили да бъдат достъпни за масовия пазар, съобщава Bloomberg. Действията са част от мерките на компанията за свиване на разходите.

Акциите на компанията паднаха със 7.6% преди отварянето на пазара в петък, след като компанията обяви в блога си, че печалбата през четвъртото тримесечие е била по-малка от тази през третото.

Натиск за намаляване на разходите

Tesla е под натиск да ограничи разходите, тъй като излиза от "най-предизвикателната" година в историята си според Мъск. Макар че успя да увеличи продукцията на своя Модел 3, компанията пропусна производствените цели през четвъртото тримесечие и трябваше да намали цените, за да компенсира наполовина намалението на федералния данъчен кредит в САЩ за закупуването на електрически коли.

"Tesla ще трябва да направи тези съкращения, като същевременно увеличи производствения темп на Model 3 и направи много подобрения в инженеринга през следващите месеци", заявява Мъск пред служителите си във вътрешнофирмена кореспонденция.

Целта е по този начин да се направят икономии от мащаба, необходими за производството на стандартния Model 3 при цена от 35 хил. долара, и едновременно с това компания да остане жизнена.

Целта е по-ниска цена на Model 3

Целта на Мъск е точно компактният седан може да превърне компанията от производител на луксозни автомобили във важен играч на масовия пазар на електрически коли. Засега компанията не може да постигне именно това и не може да предложи автомобила на дългоочакваната цена от 35 хил. долара. Най-евтината версия в момента започва от 44 хил. долара.

Мъск е поставил за цел приблизително от месец май компанията да започне да доставя на всички пазари поне вариант на средния клас на Model 3, за да могат да привлекат нови клиенти.

През 2018 г. Tesla има 45 хил. работници, а през юни компанията обяви, че съкращава 9% от персонала, когато също се бореше да свие разходите и да навакса забавянето в производството на Model 3.

Движение на акциите на Tesla

Tesla ще намали броя на служителите си на пълно работно време със 7%, а главният изпълнителен директор Илън Мъск оправдава решението с това, че "пътят напред е много труден", за да може електрическите автомобили да бъдат достъпни за масовия пазар, съобщава Bloomberg. Действията са част от мерките на компанията за свиване на разходите.

Акциите на компанията паднаха със 7.6% преди отварянето на пазара в петък, след като компанията обяви в блога си, че печалбата през четвъртото тримесечие е била по-малка от тази през третото.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    chushka avatar :-|
    chushka

    Не съм дайхард тесла фен, но прочетох това писмо и там пише, че за 2018 персоналът се е увеличил с 30%. Т.е, коректно заглави би било, "...след 30% ръст, намаление със 7% .. ". Ако искаш да си коректен, де. Прехвърлях статии, и след като прочетох, че "рейнджа" на лихвата на ББР бил между 3,25-3,75%, сега това, силно се разколебах за абонамент. Живея в чужбина.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK