С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 20 яну 2019, 15:05, 3953 прочитания

Германия обмисля сливането на Deutsche Bank и Commerzbank

Двете банки обаче не са убедени, че това е най-доброто решение, тъй като първо трябва да разрешат вътрешните си проблеми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският министър на финансите изисква от банковия регулатор BaFin да обяви резултати от анализа за потенциалното сливане на Deutsche Bank и Commerzbank, твърдят източници на Financial Times. Решението говори, че управляващите в страната са притеснени от продължаващите финансови проблеми и падащите цени на акциите на двете най-големи частни финансови компании. Затова и бързат да оценят възможностите за консолидация в сферата.

С подкрепа от правителството


Олаф Шолц, който е финансов министър и вицеканцлер на Германия, призова за възраждането на индустриалната политика на страната, насочена към укрепване на финансовия сектор и създаването на национален лидер в банковия сектор. Източник, запознат с намеренията на правителството, коментира, че министерството на финансите "със сигурност обмисля" възможността за сливане на двата кредитора, тъй като германската индустрия се нуждае от голям банков лидер, който да оперира в световен мащаб.

Между май и декември 2018 г. германски политици са преговаряли с председателя на Deutsche Bank, главния изпълнителен директор и други висши ръководители. Тогава те са обсъдили "стратегическите възможности" на кредиторите, както и други въпроси, става ясно от отговор от финансовото министерство до член на Зелената партия в парламента.


"Правителство е отворено за разумни икономически възможности", пише заместник-министърът Бетина Хагедорн, като добавя, че действителните решения трябва да бъдат взети от самите банки. С близо 2 млрд. евро общи активи обединената Deutsche-Commerzbank ще бъде третата най-голяма европейска банка след HSBC и BNP Paribas. През 2018 г. цената на акциите на Deutsche Bank падна с близо 50%. Така най-голямата банка в страната вече се превърна в една от германските компании с най-слаби резултати.



След като одитори провериха централата на банката във Франкфурт в края на ноември като част от разследване за пране на пари, цената на акциите стигна най-ниското си ниво. Германската медия Handelsblatt съобщи в сряда, че правителството подкрепя задкулисното сливане. От друга страна, четирима източници на Financial Times обясняват, че финансовото министерство със сигурност е "за" потенциалната сделка, но не настоява активно за нея. Няма пряк натиск от Берлин", споделя един от тях.

Друг източник обяснява, че "финансовото министерство очевидно си е сложило на дневен ред политиката на германските банки, но те самите нямат същия ентусиазъм". И двете институции имат да се справят с много проблеми и поради това нямат особени възможности за сливане. През 2016 г. Deutsche и Commerzbank обсъждаха потенциално сливане, но бързо се отказаха от тази възможност, защото решиха, че първо ще трябва да решат собствените си проблеми.

"За" и "против"

Главният изпълнителен директор на Deutsche Bank Кристиан Севинг заяви миналия септември, че заради продължаващото преструктуриране консолидацията няма да е приоритетна през следващите 18 месеца. Сливането, което според инвестиционните банкери най-вероятно би довело до увеличение на капитала, се сблъсква с голяма съпротива от страна на големите акционери в Deutsche Bank.

Един от най-значимите инвеститори на банката е дал ясен знак на правителството, както и на ръководството на Deutsche, че не подкрепя сделката. "Ако погледнем назад към други мащабни банкови сливания в Германия, ще заключим, че са били доста злополучни", коментира източник, близък с един от големите акционери в банката. Той дава пример със сделката от 1998 г., която е формирала HypoVereinsbank, както и със сливането на Commerzbank и Dresdner през 2008 г.

Доста сложните и заплетени информационни системи на двата кредитора също се смятат значим проблем. Deutsche Bank работи върху интегрирането на Postbank в ритейл операциите си вече десетилетие след придобиването ѝ, а това е процес, който трябва да бъде завършен, преди от банката да се съгласят на друга сделка.


Най-проблемният бизнес на Deutsche Bank в момента е международната инвестиционна банка, която се сблъсква с намаляващи приходи и високи разходи. Затова едва ли кредиторът ще има особена полза от сливане с Commerzbank, която пък е фокусирана върху корпоративния и вътрешния ритейл пазар и разполага със сравнително малка инвестиционна банка.

Някои политици също са обезпокоени от факта, че сливанетo би създало допълнителни рискове за банковата система. "По време на финансовата криза преди 10 години разбрахме до какви проблеми могат да доведат големите значими банки", коментира един от източниците.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 435 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 614 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ryanair отново намали очакванията си за годишна печалба

Авиокомпанията оправдава решението с понижените цени на билетите през зимата и по-високата цена на горивото

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10