Netflix с рекорден брой нови абонати, но с приходи малко под очакванията
26 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Netflix с рекорден брой нови абонати, но с приходи малко под очакванията

Reuters

Netflix с рекорден брой нови абонати, но с приходи малко под очакванията

Платените потребители на стрийминг услугите на компанията надхвърлиха 139 млн.

Кирил Кирчев
3082 прочитания

Reuters

© Reuters


Компанията за стрийминг услуги Netflix отчете рекорден брой нови абонати през отминалото тримесечие, но приходите за периода са били малко под очакванията на Уолстрийт и това доведе до спад на акциите с 4.8%.

Близо 140 млн. абонати

"Ние добавихме 8.8 млн. платени абонати (1.5 млн. в САЩ и 7.3 млн. международни), което е над нашите очаквания за 7.6 млн. през тримесечието, и постигнахме ръст 33% на годишна база", обявиха от компанията в писмо до акционерите.

За цялата 2018 г. новите абонати – показател, който инвеститорите в компанията следят отблизо като знак за способността на компанията да продължи да расте, са нараснали с 33% и са били 20 млн. Общият брой на платените абонати през миналата година е нараснал до 139.3 млн., пише Forbes.

Компанията пусна популярния си антиутопичен филм "Кутия за птици" в края на декември, който е помогнал за привличането на рекордния брой нови абонати през изминалия месец. Тя залага на глобална експанзия и създаването на оригинални телевизионни предавания и филми, за да привлича нови потребители.

Именно поради тази причина по-рано през седмицата Netflix обяви, че ще вдигне цените си за американския пазар с между 13 и 18%.

Конкуренцията обаче става все по-голяма, и то от доказани телевизионни и филмови продуценти като Walt Disney, която спря да предоставя на Netflix нови филми, за да пусне собствена стрийминг услуга по-късно тази година. AT&T и Comcast също планират да пуснат собствени стрийминг предложения.

"Опасението е, че международни играчки като Disney и Amazon няма да се предадат без бой, а и двете имат финансова възможност да се конкурират доста сериозно", коментира пред Reuters Джордж Салмън от Hargreaves Lansdown. Според него тепърва конкуренцията за вниманието на зрителите тепърва ще се засилва.

Главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс отхвърли тези опасения по време на излъчвано на живо интервю след обявяването на финансовите резултати на компанията. По думите му и сега услугата се конкурира с много играчи.

Приходите – малко под прогнозите

Netflix, която традиционно първа от технологичните компании обявява финансовите си резултати, отчете ръст на приходите през четвъртото тримесечие 27.4% до 4.19 млрд. долара. Те са малко под очакванията на Уолстрийт за 4.21 млрд. долара. Прогнозата на мениджмънта за първото тримесечие е за постъпление от 4.49 млрд. долара, отново малко под очакваните 4.61 млрд. долара.

Нетната печалба за тримесечието е 30 цента на акция. Резултатът е по-нисък на годишна база заради по-високите разходи, но е над средната прогноза на анализаторите за 24 цента на акция. За първото тримесечие ръководството очаква нетен финансов резултат от 253 млн. долара, доста под прогнозата на пазара от 371 млн. долара.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK