Mango планира четири нови магазина в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mango планира четири нови магазина в България

След неуспешния опит за партньорство с местен представител, от 2014 г. Mango работи чрез собствено дружество в страната

Mango планира четири нови магазина в България

Испанската марка вече има два обекта в столицата, скоро ще отвори и един във Варна

12128 прочитания

След неуспешния опит за партньорство с местен представител, от 2014 г. Mango работи чрез собствено дружество в страната

© Анелия Николова


Испанската верига за облекла Mango, която от 2014 г. има два собствени магазина в София, планира да открие още четири обекта в страната до края на годината. Това съобщи компанията за маркетингови проучвания M-Brain, като цитира вестник Expansion. Допълнителни магазини ще бъдат отворени също в Хърватия и Румъния, където веригата има по-силно присъствие. "Капитал" все още не е получил потвърждение и коментар от Mango.

Разширяване

Според краткото съобщение модната къща е обявила намеренията си да открие още два магазина в Хърватия, с което броят им ще достигне 15, както и да увеличи обектите си в Румъния от 16 на 20. Плановете за България са до края на годината да има 4 нови магазина.

В момента веригата има два обекта в София - в The Mall на "Цариградско шосе" и в Ring Mall на "Околовръстен път". Наскоро стана ясно, че марката ще присъства и в мол Delta Planet във Варна, който трябва да заработи в края на март. Засега не е ясно дали и някой от останалите нови магазини ще бъде извън столицата.

Групата

Преди месец Mango обяви на сайта си, че през 2019 г. ще открие 60 хил. кв.м нови търговски площи по целия свят, но не уточни къде. Част от обектите ще бъдат на франчайз, а другите ще бъдат собствени. От 2012 г. компанията се ориентира към откриването на по-големи магазини и закриването на по-малките обекти. От Mango обявиха още, че целта им е онлайн продажбите да достигнат 20% още през 2019 г. вместо през 2020 г., след като през 2017 г. делът им скочи до 15.5% от общия оборот. За 2017 г. групата отчете 2.19 млрд. евро продажби и успя да намали загубата си почти наполовина до 33 млн. евро.

Втори опит

Испанската марка присъстваше в България до 2013 г. чрез местен представител - "Атриум България", но той беше обявен във фалит и магазините бяха затворени. Година по-късно Mango влезе в страната директно, като създаде собствено дъщерно дружество - "Манго България". Последният публикуван отчет показва, че за 2017 г. компанията е отчела 7.2 млн. лв. приходи от продажби и 79 хил. лв. нетна печалба. Подобни са резултатите и за предходната година.

Испанската верига за облекла Mango, която от 2014 г. има два собствени магазина в София, планира да открие още четири обекта в страната до края на годината. Това съобщи компанията за маркетингови проучвания M-Brain, като цитира вестник Expansion. Допълнителни магазини ще бъдат отворени също в Хърватия и Румъния, където веригата има по-силно присъствие. "Капитал" все още не е получил потвърждение и коментар от Mango.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    zun59432773 avatar :-|
    zun59432773

    Дааааа, трудно им е да намерят втори местен партньор, който да прецакат като първия. Оборотът им в България е смешен.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK