Bridgestone купува платформата за автонавигация TomTom Telematics за 910 млн. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Bridgestone купува платформата за автонавигация TomTom Telematics за 910 млн. евро

Bridgestone Europe

Bridgestone купува платформата за автонавигация TomTom Telematics за 910 млн. евро

Сделката създава водеща компания за данни за автомобили

2122 прочитания

Bridgestone Europe

© Bridgestone Europe


Bridgestone Europe, дъщерна компанията на Bridgestone Corporation, придобива телематичния бизнес на холандската компания TomTom за 910 млн. евро. Сделката ще обедини най-големия производител на гуми и каучукови изделия в света с водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа, се казва в съобщението за подписването на споразумението.

Придобиването на TomTom Telematics ще даде допълнително предимство на Bridgestone по пътя й към затвърждаване на лидерската си позиция в мобилните решения в региона на Европа, Близкия изток и Африка. Освен това, достъпът до данните ще подобри виртуалното разработване и тестване на гуми на Bridgestone, както и иновациите при свързаните превозни средства, което би било в полза на всички клиенти.

Стратегически приоритет

Бъдещето на автомобилната индустрия е свързано с автономни, споделени и електрически превозни средства, което накара Bridgestone да определи решенията за дигитална мобилност и решенията за автопаркове като свой стратегически приоритет. В резултат на новите тенденции нараства значението на автопарковете над индивидуално притежаваните превозни средства за превоз на хора и стоки.

TomTom Telematics се вписва в стратегията за развитие на Bridgestone, тъй като разполага с голяма и нарастваща потребителска база с 860 хил. превозни средства, от които повече от две трети са тежкотоварни. Компанията има специално разработена система за преминаване към пазара и първокласни дигитални услуги, включително WebFleet и NextFleet. TomTom обработва средно над 800 млн. GPS позиции, 3.3 млн. пътувания и 200 млн. входящи съобщения на ден.

Платформата на компанията позволява на клиенти като автопаркове, лизингови компании или корпоративни автопаркове да направят операциите си по-ефективни.

"Открихме перфектния партньор в лицето на TomTom Telematics. Нашите допълващи се услуги и възможности ще създадат лидер в решенията за автопаркове и ще укрепят още повече дигиталните технологии на Bridgestone. Освен това ще има значителни ползи от допълването на нашите предложения, което ни позволява наред с много други възможности да продаваме гуми и решения сред нашите клиенти", казва в съобщение до медиите Паоло Ферари, главен изпълнителен директор и президент на Bridgestone EMEA и изпълнителен вицепрезидент на Bridgestone Group.

Управляващият директор на TomTom Telematics Томас Шмид заявява, че компанията ще продължи да развива базата от автомобили, които обслужва, и очаква преходът да бъде безпроблемен.

За сделката

Bridgestone ще плати цената на сделката от 910 млн. евро в брой, като ще я финансира със собствени средства. Очаква се сделката да приключи най-късно през второто тримесечие на 2019 г., като преди това трябва да получи одобрение от регулаторите и акционерите на TomTom.

Bridgestone Europe, дъщерна компанията на Bridgestone Corporation, придобива телематичния бизнес на холандската компания TomTom за 910 млн. евро. Сделката ще обедини най-големия производител на гуми и каучукови изделия в света с водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа, се казва в съобщението за подписването на споразумението.

Придобиването на TomTom Telematics ще даде допълнително предимство на Bridgestone по пътя й към затвърждаване на лидерската си позиция в мобилните решения в региона на Европа, Близкия изток и Африка. Освен това, достъпът до данните ще подобри виртуалното разработване и тестване на гуми на Bridgestone, както и иновациите при свързаните превозни средства, което би било в полза на всички клиенти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK