Bridgestone Europe, дъщерна компанията на Bridgestone Corporation, придобива телематичния бизнес на холандската компания TomTom за 910 млн. евро. Сделката ще обедини най-големия производител на гуми и каучукови изделия в света с водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа, се казва в съобщението за подписването на споразумението.
Придобиването на TomTom Telematics ще даде допълнително предимство на Bridgestone по пътя й към затвърждаване на лидерската си позиция в мобилните решения в региона на Европа, Близкия изток и Африка. Освен това, достъпът до данните ще подобри виртуалното разработване и тестване на гуми на Bridgestone, както и иновациите при свързаните превозни средства, което би било в полза на всички клиенти.
Стратегически приоритет
Бъдещето на автомобилната индустрия е свързано с автономни, споделени и електрически превозни средства, което накара Bridgestone да определи решенията за дигитална мобилност и решенията за автопаркове като свой стратегически приоритет. В резултат на новите тенденции нараства значението на автопарковете над индивидуално притежаваните превозни средства за превоз на хора и стоки.
TomTom Telematics се вписва в стратегията за развитие на Bridgestone, тъй като разполага с голяма и нарастваща потребителска база с 860 хил. превозни средства, от които повече от две трети са тежкотоварни. Компанията има специално разработена система за преминаване към пазара и първокласни дигитални услуги, включително WebFleet и NextFleet. TomTom обработва средно над 800 млн. GPS позиции, 3.3 млн. пътувания и 200 млн. входящи съобщения на ден.
Платформата на компанията позволява на клиенти като автопаркове, лизингови компании или корпоративни автопаркове да направят операциите си по-ефективни.
"Открихме перфектния партньор в лицето на TomTom Telematics. Нашите допълващи се услуги и възможности ще създадат лидер в решенията за автопаркове и ще укрепят още повече дигиталните технологии на Bridgestone. Освен това ще има значителни ползи от допълването на нашите предложения, което ни позволява наред с много други възможности да продаваме гуми и решения сред нашите клиенти", казва в съобщение до медиите Паоло Ферари, главен изпълнителен директор и президент на Bridgestone EMEA и изпълнителен вицепрезидент на Bridgestone Group.
Управляващият директор на TomTom Telematics Томас Шмид заявява, че компанията ще продължи да развива базата от автомобили, които обслужва, и очаква преходът да бъде безпроблемен.
За сделката
Bridgestone ще плати цената на сделката от 910 млн. евро в брой, като ще я финансира със собствени средства. Очаква се сделката да приключи най-късно през второто тримесечие на 2019 г., като преди това трябва да получи одобрение от регулаторите и акционерите на TomTom.
Bridgestone Europe, дъщерна компанията на Bridgestone Corporation, придобива телематичния бизнес на холандската компания TomTom за 910 млн. евро. Сделката ще обедини най-големия производител на гуми и каучукови изделия в света с водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа, се казва в съобщението за подписването на споразумението.
Придобиването на TomTom Telematics ще даде допълнително предимство на Bridgestone по пътя й към затвърждаване на лидерската си позиция в мобилните решения в региона на Европа, Близкия изток и Африка. Освен това, достъпът до данните ще подобри виртуалното разработване и тестване на гуми на Bridgestone, както и иновациите при свързаните превозни средства, което би било в полза на всички клиенти.
0 коментара