С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 яну 2019, 11:45, 1925 прочитания

Bridgestone купува платформата за автонавигация TomTom Telematics за 910 млн. евро

Сделката създава водеща компания за данни за автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Bridgestone Europe, дъщерна компанията на Bridgestone Corporation, придобива телематичния бизнес на холандската компания TomTom за 910 млн. евро. Сделката ще обедини най-големия производител на гуми и каучукови изделия в света с водещия доставчик на дигитални решения за автопаркове в Европа, се казва в съобщението за подписването на споразумението.

Придобиването на TomTom Telematics ще даде допълнително предимство на Bridgestone по пътя й към затвърждаване на лидерската си позиция в мобилните решения в региона на Европа, Близкия изток и Африка. Освен това, достъпът до данните ще подобри виртуалното разработване и тестване на гуми на Bridgestone, както и иновациите при свързаните превозни средства, което би било в полза на всички клиенти.


Стратегически приоритет

Бъдещето на автомобилната индустрия е свързано с автономни, споделени и електрически превозни средства, което накара Bridgestone да определи решенията за дигитална мобилност и решенията за автопаркове като свой стратегически приоритет. В резултат на новите тенденции нараства значението на автопарковете над индивидуално притежаваните превозни средства за превоз на хора и стоки.

TomTom Telematics се вписва в стратегията за развитие на Bridgestone, тъй като разполага с голяма и нарастваща потребителска база с 860 хил. превозни средства, от които повече от две трети са тежкотоварни. Компанията има специално разработена система за преминаване към пазара и първокласни дигитални услуги, включително WebFleet и NextFleet. TomTom обработва средно над 800 млн. GPS позиции, 3.3 млн. пътувания и 200 млн. входящи съобщения на ден.



Платформата на компанията позволява на клиенти като автопаркове, лизингови компании или корпоративни автопаркове да направят операциите си по-ефективни.

"Открихме перфектния партньор в лицето на TomTom Telematics. Нашите допълващи се услуги и възможности ще създадат лидер в решенията за автопаркове и ще укрепят още повече дигиталните технологии на Bridgestone. Освен това ще има значителни ползи от допълването на нашите предложения, което ни позволява наред с много други възможности да продаваме гуми и решения сред нашите клиенти", казва в съобщение до медиите Паоло Ферари, главен изпълнителен директор и президент на Bridgestone EMEA и изпълнителен вицепрезидент на Bridgestone Group.

Управляващият директор на TomTom Telematics Томас Шмид заявява, че компанията ще продължи да развива базата от автомобили, които обслужва, и очаква преходът да бъде безпроблемен.

За сделката

Bridgestone ще плати цената на сделката от 910 млн. евро в брой, като ще я финансира със собствени средства. Очаква се сделката да приключи най-късно през второто тримесечие на 2019 г., като преди това трябва да получи одобрение от регулаторите и акционерите на TomTom.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1002 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4024 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Доверие обединен холдинг" опитва да купи банка в Молдова за близо 40 млн. евро

Регулаторът е издал на контролираната от Огнян Донев компания предварително одобрение за придобиване на 64% дял

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10