С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 яну 2019, 15:09, 2083 прочитания

Philip Morris вижда пазара на канабис като "прекалено рисков"

Компанията отрече за планове да закупи Juul

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Директорът на Philip Morris International определи развиващия се пазар на канабис за прекалено рисков за компанията и обяви, че за момента производителят на цигари няма да последва конкуренцията от Altria, която преди месеци обяви големи инвестиции в сектора. Андрю Каланцопулос, изпълнителен директор на Philip Morris, добави, че за момента няма достатъчно научни изследвания по отношение на дългосрочните ефекти на канабиса. Новият пазар остава рисков и заради различните подходи на регулаторите по света, които могат да доведат до имиджови проблеми за компанията, пише Financial Times.

"Трябва да разберем по-добре канабиса на научно ниво", коментира Каланцопулос по време на Световния икономически форум в Давос. "Не трябва да забравяме, че работим на международно ниво и политиките са много различни."


Коментарите на най-високопоставения човек във Philip Morris идват в момент, в който все повече компании навлизат на пазара на канабис, който става легален на все повече места. Миналата година конкуренцията от Altria купи 45-процентов дял от Cronos за 1.9 млрд. долара, а производителят на бирата Corona инвестира 4 млрд. долара в Canopy Growth, за да проучи възможностите за напитки, включващи канабис.

Съществуват и негативни примери като Coca-Cola, която направи няколко проучвания относно инвестирането в канабис, но в крайна сметка се отказа да навлиза в този сегмент. Мухтар Кент, президентът на Coca-Cola, коментира миналия месец пред FT, че "все още нищо не е ясно" по отношение на здравните рискове около канабиса.

Разширение на пазара



Ново законодателство в САЩ направи марихуаната легална за една четвърт от населението на САЩ, като така отвори огромен пазар за кратко време. Две трети от населението пък имат достъп до марихуана за медицински цели, като общата индустрия в момента се оценява на 10 млрд. долара. В някои големи щати като Ню Йорк и Ню Джърси в момента се обсъжда пълното легализиране на марихуаната, а Канада вече направи тази стъпка.

Основният фокус на Philip Morris обаче ще остане върху бездимните никотинови продукти като IQOS. В този сегмент през последните месеци се появиха слухове и за купуването на Juul, електронни цигари, които имат силно пазарно покритие сред младите пушачи. Според Каланцопулос обаче Juul няма конкурентно предимство пред IQOS и успехът на продукта се дължи на добър маркетинг и Philip Morris няма намерение да търси сделка с компанията, която е отчасти собственост на конкуренцията от Altria.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 85 прочитания

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 921 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Заводът на "Варок лайтинг системс" край Димитровград вече работи

Инвестицията в производството на автомобилно осветление е 8 млн. евро

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10