Директорът на Philip Morris International определи развиващия се пазар на канабис за прекалено рисков за компанията и обяви, че за момента производителят на цигари няма да последва конкуренцията от Altria, която преди месеци обяви големи инвестиции в сектора. Андрю Каланцопулос, изпълнителен директор на Philip Morris, добави, че за момента няма достатъчно научни изследвания по отношение на дългосрочните ефекти на канабиса. Новият пазар остава рисков и заради различните подходи на регулаторите по света, които могат да доведат до имиджови проблеми за компанията, пише Financial Times.
"Трябва да разберем по-добре канабиса на научно ниво", коментира Каланцопулос по време на Световния икономически форум в Давос. "Не трябва да забравяме, че работим на международно ниво и политиките са много различни."
Коментарите на най-високопоставения човек във Philip Morris идват в момент, в който все повече компании навлизат на пазара на канабис, който става легален на все повече места. Миналата година конкуренцията от Altria купи 45-процентов дял от Cronos за 1.9 млрд. долара, а производителят на бирата Corona инвестира 4 млрд. долара в Canopy Growth, за да проучи възможностите за напитки, включващи канабис.
Съществуват и негативни примери като Coca-Cola, която направи няколко проучвания относно инвестирането в канабис, но в крайна сметка се отказа да навлиза в този сегмент. Мухтар Кент, президентът на Coca-Cola, коментира миналия месец пред FT, че "все още нищо не е ясно" по отношение на здравните рискове около канабиса.
Разширение на пазара
Ново законодателство в САЩ направи марихуаната легална за една четвърт от населението на САЩ, като така отвори огромен пазар за кратко време. Две трети от населението пък имат достъп до марихуана за медицински цели, като общата индустрия в момента се оценява на 10 млрд. долара. В някои големи щати като Ню Йорк и Ню Джърси в момента се обсъжда пълното легализиране на марихуаната, а Канада вече направи тази стъпка.
Основният фокус на Philip Morris обаче ще остане върху бездимните никотинови продукти като IQOS. В този сегмент през последните месеци се появиха слухове и за купуването на Juul, електронни цигари, които имат силно пазарно покритие сред младите пушачи. Според Каланцопулос обаче Juul няма конкурентно предимство пред IQOS и успехът на продукта се дължи на добър маркетинг и Philip Morris няма намерение да търси сделка с компанията, която е отчасти собственост на конкуренцията от Altria.
Директорът на Philip Morris International определи развиващия се пазар на канабис за прекалено рисков за компанията и обяви, че за момента производителят на цигари няма да последва конкуренцията от Altria, която преди месеци обяви големи инвестиции в сектора. Андрю Каланцопулос, изпълнителен директор на Philip Morris, добави, че за момента няма достатъчно научни изследвания по отношение на дългосрочните ефекти на канабиса. Новият пазар остава рисков и заради различните подходи на регулаторите по света, които могат да доведат до имиджови проблеми за компанията, пише Financial Times.
"Трябва да разберем по-добре канабиса на научно ниво", коментира Каланцопулос по време на Световния икономически форум в Давос. "Не трябва да забравяме, че работим на международно ниво и политиките са много различни."
0 коментара