С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 яну 2019, 11:00, 3762 прочитания

Плевенската компания "Веда" инвестира над 1 млн. лв. в нова технология за биооцет

В края на 2018 компанията пусна в действие и нов цех за преработка на ябълки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Един от най-големите производители на оцет в страната – плевенската компания "Веда", ще инвестира над 1.1 млн. лв. в нова технология, свързана с качеството и енергийната ефективност при производството на биологичен ябълков оцет. Половината от сумата е безвъзмедна по подмярка 4.1 "Инвестиции в земеделски стопанства" от Програмата за развитие на селските райони, а останалата част се финансира от дружеството.

"Проектът трябва да приключи до края на 2020 г. Изпълнението му ще доведе до по-висока производителност и по-добро качество на продуктите. Освен това технологията ще съкрати времето за производство и ще позволи поръчките да се изпълняват в срок", коментира за "Капитал" Огнян Кировски, управител на "Веда".


И нов цех

През септември миналата година фирмата, чиято производствена площадка е в Долни Дъбник, пусна в действие нов цех за преработка на ябълки. Той е разположен върху 216 кв. метра покрита площ и е с капацитет три тона на час. Към цеха има и съоръжения за приемане на ябълките. Приблизителната стойност на инвестицията е 500 хил. лева, като основната част е от собствени средства, а останалата - от кредит. С отварянето му са разкрити девет нови работни места, уточниха от компанията.

"С новия цех имаме възможност да преработваме сока от плодовете веднага след пресоването им. Това ни позволява да произведем продукт с максимално високо качество. На практика спестяваме време и средства при преработката на плодовете", обобщи Огнян Кировски.



Различни видове биопродукти

Преди три години "Веда" инвестира 1.5 млн. лв., за да модернизира и разшири своята производствена база, и бе сертифицирана за производство на биооцет. През 2016 компанията спечели награда за иновативен продукт на най-голямото специализирано изложение за храни и напитки в Азия - SIAL China в Шанхай. Биооцетът на "Веда" бе номиниран сред над 360 предложения, като до финала са достигнали само 10.

През 2018 компанията предложи девет нови биопродукта в комбинация с различни добавки – балсамов ябълков оцет, ябълков с мед, с джинджифил, от пчелен мед, от арония. "Веда" произвежда и по-екзотични комбинации като биооцет от къпина и плодов от нар.

"Интересът към биопродуктите се засилва, но все още не е толкова голям, колкото е в държавите от Западна Европа. В страната продаваме във веригите, в специализираните магазини за здравословни и биохрани, както и в традиционната търговска мрежа", уточни Огнян Кировски.

Дружеството изнася част от продукцията си зад граница - във Великобритания, Германия, Дания, Кипър, прибалтийските държави, Полша, Швеция, Русия, Румъния, Македония, Пакистан, Китай.

Плановете

"Веда" е създадена през 1994 г. и е специализирана в производството и бутилирането на оцет по съвременна технология за дълбочинна преработка на суровините. Процесите са изцяло автоматизирани, а заетите са 48.

Според данните в Търговския регистър през 2017 г. компанията отчита 4.182 млн. лв. приходи (3.604 млн. лв. за 2016 г.) и 552 хил. лв. печалба (415 хил. за 2016 г.).

"Фирмата е стабилна и запазва позиции, като не се очаква ръст за 2018. Ефектът от новите инвестиции и мощности се очаква да се прояви през тази и следващата година", обобщи Огнян Кировски. Той съобщи, че дружеството ще продължи да обогатява производствената си листа - в процес на разработка са пет нови биопродукта – оцет от касис, ягода, портокал, ориз, малини.

Потреблението пада

Големите производители на оцет в страната са около десетина. След направените през 2014 г. промени в Закона за виното и спиртните напитки от щандовете изчезнаха наименованията "оцет" за продукти, произведени от оцетна киселина, получена чрез химичен синтез. Множеството производители, които произвеждат по този начин, ги обозначиха като "кисел продукт" според изискванията на закона.

Според данните на Националния статистически институт годишното потребление на оцет средно на лице от домакинство е 1.6 литра през 2010, през следващите три години нараства на 1.7 литра, после отново се връща на 1.6, а през 2017 пада до 1.5 литра.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Меките начини да се пораздвижи железницата Меките начини да се пораздвижи железницата

Вагон-ресторантите, онлайн продажбите на билети и обезщетенията за закъснения са лесни мерки, които могат да засилят интереса към компанията

20 сеп 2019, 254 прочитания

Споделеното падение на WeWork Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

20 сеп 2019, 258 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
IBM надмина очакванията на инвеститорите

Акциите на компанията се повишиха със 7% след обявяването на резултатите

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант