С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 яну 2019, 14:05, 2677 прочитания

Новият президент на Renault е "анти-Гон"

Жан-Доминик Сенар ще управлява компанията с благословията на френското правителство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След няколко турбулентни месеца Карлос Гон вече официално има своя наследник начело на френския производител на автомобили Renault. Неговото име е Жан-Доминик Сенар, известен най-вече като досегашния изпълнителен директор на производителя на гуми Michelin. Въпреки че Гон, който продължава да бъде в ареста в Япония заради обвинения в злоупотреби в Nissan, не беше част от "предаването на властта" през седмицата, неговото име продължава да бъде най-споменаваното в Renault. Първоначалните сигнали са, че Сенар ще има много по-различен стил на работа, отколкото Гон. И по-важното - ще има на своя страна френското правителство, което продължава да бъде най-големият акционер във френския автопроизводител, пише Financial Times.

"Ще бъда щастлив да изпълнявам тази роля", каза Сенар при представянето му като президент, преди да започне да стиска ръцете на всички в залата в Париж. Жан-Доминик Сенар е на 65 години и досега беше изпълнителен директор в Michelin. Негов изпълнителен директор в Renault пък ще бъде Тиери Болоре. Двамата се разглеждат като напълно различни спрямо твърдия стил на работа на Гон, който се разглеждаше като външен човек от страна на френското правителство.


Работата предстои

Сенар ще има много работа начело на Renault. На първо време той ще трябва да защитава интересите на френската компания в алианса между нея, Nissan и Mitsubishi. Той беше създаден от Карлос Гон, но, изглежда, ще продължи да съществува и след неговото управление. В същото време обаче трите компании със сигурност вече нямат същото доверие помежду си, което имаха преди година. Това важи с особена сила за Nissan.

Според френския вестник Liberation "двамата не могат да бъдат по-различни", като изданието стига още по-далеч и нарича Сенар "анти-Гон". Франк Дау от профсъюза CFDT също изрази позитивно мнение за Сенар. "Той е добър с хората. Карлос Гон беше много по-студен и дистанциран като човек."



Общото мнение след
представянето на Сенар като президент на Renault е, че той е правилният човек за работата, но е възможно това мнение да се промени. Мекият стил на Сенар например не би бил на място, ако се стигне до бизнес конфликт с Nissan в близкото бъдеще.

С благословията на правителството

Гон и Сенар имат нещо общо - работата си в Michelin. Гон работи там до 2012 г., когато пое управлението в Renault, а в същото време Сенар стана изпълнителен директор на производителя на гуми. Голямата разлика между двамата обаче няма да бъде само в стила им на управление, а и с чия благословия ще управляват.

Сенар се разглежда като безопасен избор за френското правителство, което продължава да е най-големият акционер в Renault с 15% от акциите. Той също така е близък с финансовия министър Бруно льо Мер, както и има доверието на президента Еманюел Макрон, който неведнъж е наричал Michelin "компания за пример".

Основната работа на Сенар, поне през тази година, ще бъде да създава мостове и да
навигира Renault по време на решаването на съдбата на алианса с Nissan и Mitsubishi. След това "анти-Гон" ще може да развие и по-мащабната си визия за френския автопроизводител.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Renault коли Франция

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи Български поток Руска фирма все пак може да строи Български поток

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 74 прочитания

Citi и Deutsche Bank ще продадат 9 млрд. долара дълг от дубайското пристанище Citi и Deutsche Bank ще продадат 9 млрд. долара дълг от дубайското пристанище

Кредитът ще се използва за рефинансиране на заеми на държавната логистична компания DP World, която ще бъде свалена от борсата

25 фев 2020, 648 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бизнесът е против концепцията за спящите акции и иска тя да бъде изтеглена

Според Асоциацията на организациите на българските работодатели идеята е противоконституционна и нарушава правото на собственост

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10