С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 яну 2019, 11:00, 2610 прочитания

Пазарът на бързооборотни стоки достигна 11 млрд. лв. през 2018 г.

Ръстът при големите магазини не е за сметка на малките, отчита Институтът за пазарна икономика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът на бързооборотни стоки в страната се оценява на 11 млрд. лв. за 2018 г. по данни на анализаторската компания ICAP и отбелязва ръст с 10% спрямо 2016 г. Това стана ясно на специален семинар, организиран от Сдружението за модерна търговия.

41% дял на веригите


Веригите за храни и напитки - хипермаркети, супермаркети, дискаунтъри и кеш-енд-кери магазини, държат около 41% от българския пазар на дребно, отчита компанията за маркетингови изследвания GfK.

"Според годишния темп на растеж на продажбите в отделните сегменти в търговията на дребно най-бурно се развива секторът на дискаунтърите (25% ръст между 2010 и 2015 г.), следван от хипермаркетите (7.8%). Спад има само при независимите малки хранителни магазини, но той е относително малък (-1.9%). В същото време специализираните магазини за храни, напитки и тютюневи изделия отчитат ръст (2.8%)", коментира д-р Десислава Николова, главен икономист в Института за пазарна икономика.

"Няма доказателства за "игра с нулев резултат". Никой не печели за сметка на друг, ръстът при големите магазини не е за сметка на малките", обобщи Десислава Николова.



Перспективи

Конкуренцията, особено при дискаунтърите, ще се засилва. Специализираните магазини ще продължат да отчитат скок на продажбите. Възможно е малките магазини да формират по-големи обединения по модела на ЦБА, прогнозира Десислава Николова.

Физическите магазини няма да изчезнат в обозримо бъдеще, но развитието на онлайн търговията е направление с перспектива. Проучване на Nielsen през 2016 г. отчита, че само 11% от онлайн потребителите купуват храни и напитки по интернет. Шестдесет и четири процента от запитаните изпитват страх дали продуктите, поръчани онлайн, ще бъдат свежи, а 62% - дали ще са качествени.

Друга бариера пред е-търговия на хранителни стоки е, че 70% от анкетираните искат да видят и пробват това, което купуват. За повече от половината пазаруването във физически магазин е вид социално общуване, а 55% се страхуват, че няма да са си у дома при доставката и това би наложило промяна на плановете и дневния график.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

КФН влиза на проверка в "Еврохолд България" заради сделката за CEZ КФН влиза на проверка в "Еврохолд България" заради сделката за CEZ

Въпреки че все още няма финализиран договор, регулаторът ще изследва финансовото здраве на кандидат-купувача

24 апр 2019, 574 прочитания

"Солитрон" ще продължи да расте "Солитрон" ще продължи да расте

Основателят на "Солитрон България" Петър Иванов и изпълнителният директор Ралица Килиан пред "Капитал"

24 апр 2019, 686 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Huawei с амбиция да стане най-големият производител на смартфони в света

Въпреки притесненията на САЩ и Запада китайската компания реализира голям ръст на продажбите на смартфони

Пламъците над "Аванти"

Компанията за внос и продажба на алкохол и цигари има вече два опожарени обекта

Имплозия на "Позитано" 20

След бламирането на Корнелия Нинова за евролистата въпросът е накъде е поела БСП и кой я води

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност