С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
29 яну 2019, 11:04, 1675 прочитания

Saudi Aramco купува 20% от южнокорейската Hyundai Oilbank

Сделката е на стойност 1.6 млрд. долара и ще превърне компанията от Саудитска Арабия във втория най-голям акционер в корейското дружество

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държавната петролна компания Saudi Aramco планира да плати 1.6 млрд. долара за дял от 20% в южнокорейското дружество за преработка на петрол Hyundai Oilbank, съобщава Reuters. Това ще увеличи още повече влиянието на най-големия петролен износител в света в региона с най-силно потребление на суров петрол. Компанията се стреми да придобие дял в различни рафинерии с общ капацитет от 8 до 10 млн. барела дневно до 2028 г.

"Saudi Aramco оставя своя отпечатък в азиатския петролен сектор чрез добре утвърдена стратегия", коментира основателят на базираната в Сингапур статистическа компания Vanda Insights Вандана Хари по повод сделката.


Серия от придобивания

Saudi Aramco вече е най-големият акционер в третата по големина рафинерия в Южна Корея - S-Oil Corp., с дял от 63.41%. Сделката за Hyundai Oilbank представлява най-новата придобивка към разширяващите се активи на саудитската компания в региона през последните няколко години. Главният изпълнителен директор на Saudi Aramco Амин Насър заяви през ноември, че планира да разшири пазарния дял на компанията в Азия, включително на пазари като Китай, Индия, Малайзия и Индонезия.

Саудитската компания има за цел да укрепи своята клиентска база и пазарния си дял в Азия, докато се придвижва към вероятно най-голямото първично публично предлагане в историята на борсите. Aramco притежава дялове и в други големи рафинерии в страни като Китай, Индия, Индонезия, Малайзия и Пакистан. Петролният гигант има и дял от 15% в японската Showa Shell Sekiyu KK.



"Saudi Aramco, изглежда, увеличава инвестициите в проекти надолу по веригата преди първоначалното публично предлагане", каза Лий Донг-Уук, анализатор в Kiwoom Securities.

Ценен пазар

Саудитска Арабия е най-големият доставчик на суров петрол в Южна Корея, a азиатската страна е петият най-голям вносител в света. През 2018 г. Южна Корея е внесла 323.17 млн. барела суров петрол от кралството, или 885 408 барела дневно, според данни на National Oil Corp. Това представлява 19% от общия внесен петрол в страната.

Aramco и Hyundai Industries Holdings, чието дъщерно дружество е Hyundai Oilbank, се очаква да проведат заседания на борда на директорите в началото на февруари, на които трябва да бъде одобрена сделката, заявява говорител на южнокорейската компания. Закупуването на дял в Hyundai Oilbank ще направи Aramco втория по големина акционер в южнокорейското дружество след Hyundai Heavy Industries, която понастоящем притежава 91% от акциите. Корейската компания разполага с рафиниращ капацитет от 650 хил. барела дневно и изнася петролни продукти в различни части на света.

Холдинговата компания на фирмата, която включва и корабостроителя Hyundai Heavy Industries, заяви, че ще използва средствата от сделката за Oilbank, за да инвестира в нови предприятия и да подобри финансовата си структура, включително намаляване на съотношението дълг/собствен капитал.

Отделно Saudi Aramco, най-големият производител на суров петрол в света, планира да увеличи инвестициите в рафиниране и нефтохимически продукти в опит да намали зависимостта си от суровината, тъй като търсенето на петрол се забавя.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1237 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 938 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook затяга контрола върху политическите реклами преди евроизборите

Чрез новите инструменти ще става ясно дали рекламата е платена и от кого, ще има данни и за тези, които са я видели

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие