С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 яну 2019, 11:55, 1551 прочитания

Facebook затяга контрола върху политическите реклами преди евроизборите

Чрез новите инструменти ще става ясно дали рекламата е платена и от кого, ще има данни и за тези, които са я видели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Facebook обяви, че ще затегне правилата и гаранциите си за сигурност на политическите реклами, за да предотврати чужда намеса в изборите, включително за тазгодишните за Европейски парламент.

Новите инструменти


Най-голямата социална мрежа в света, която вчера обяви, че ще отвори офис в София за преразглеждане на съдържанието, беше подложена на натиск от регулаторите след аферата с Cambridge Analytica. Тогава стана ясно, че британската анализаторска фирма е успяла да стигне до личните данни на десетки милиони потребители на социалната мрежа, за да ги таргетира с предизборни реклами, съобщава Reuters.


"Ще изискваме от тези, които желаят да правят политическа реклама, да бъдат оторизирани и ще предупреждаваме, че рекламите са платени, като посочваме от кого", заяви ръководителят по глобалните въпроси във Facebook Ник Клег.

Клег, който е бивш вицепремиер на Великобритания, беше нает от Facebook през октомври миналата година. Той казва още, че новите инструменти, които ще влязат в платформата в края на март, имат за цел да засилят защитата на целостта на изборите за Европейски парламент, които ще се проведат тази пролет.



Facebook заяви, че инструментите за прозрачност на изборните реклами ще са достъпни в световен мащаб преди края на юни и ще бъдат пуснати по-рано в Индия, Украйна и Израел заради скорошните избори в страните.

Как и кога

Инструментите са подобни на тези, използвани при междинните избори в САЩ, твърди Клег. Той допълва още, че всички политически реклами ще бъдат съхранявани в публична база за 7 години.

В нея ще се съдържа информация за изразходваните средства, кой е платил за тях и демографските данни на тези, които са ги видели, включително възраст, пол и местоположение.

Новите инструменти ще обхващат също така и "проблемни реклами", които не подкрепят само една кандидатура или политическа партия, а се фокусират върху силно политизирани теми като имиграцията.

Клег отрича, че Facebook продава данни на потребителите. "Продаването на информацията за хората на рекламодателите не само би било погрешно, но и би подкопало начина, по който работим, защото така ще изгубим уникалната стойност на услугата си", казва той.

Facebook заяви, че ще отвори и два нови регионални оперативни центъра в Дъблин и Сингапур, които ще следят за съдържанието, свързано с изборите. Вчера стана ясно още, че в София до две седмици ще бъде отворен център за преглеждане на съдържание. Той ще е в партньорство с TЕLUS International, една от най-големите аутсорсинг компании в България, която ще оперира и самия офис. Екипът в София ще преглежда докладвани постове на турски, руски и казахски език.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 573 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1250 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Данъчната реформа в САЩ за 1.5 трлн. долара няма голям ефект върху капиталовите инвестиции

Белият дом прогнозира, че пакетът от масивни фискални стимули, белязан от намаляването на корпоративния данък от 35 на 21%, ще подобри бизнес разходите и ще стимулира увеличаването на работните места

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10