Приходите на китайския технологичен гигант Alibaba за третото тримесечие отбелязват най-бавния темп на растеж за последните три години, съобщава Reuters. Основните причини за това са забавящата се китайска икономика и търговската война със САЩ, които карат купувачите да са по-предпазливи в сезона с най-големи продажби.
Това най-вероятно ще добави към притесненията на инвеститорите, тъй като подчертава нарастващия натиск, пред който е изправен ритейл гигантът, чиито продажби често се възприемат като мерило за потребителските разходи във втората по големина икономика в света.
Резултатите
Alibaba, втората най-високо оценена китайска публична компания след Tencent, публикува приходите си за третото тримесечие. Те са в размер на 117.28 млрд. юана (17.47 млрд. долара) в сравнение с 83 млрд. юана година по-рано.
Нетната печалба се е повишила с 33% до 30.96 млрд. юана. Alibaba обикновено отбелязва най-големите си приходи през тримесечието, включващо декември, заради силните продажби по време на т.нар. Singles' Day през ноември – най-голямото събитие за онлайн продажби в света, което надминава черния петък и cyber Monday заедно. Само за този ден компанията успя да реализира продажби в размер на 30 млрд. долара, но въпреки това годишният ръст се забавя до най-бавния си темп от години насам.
Рисковете
Предвиждайки рисковете от икономическата несигурност, Alibaba е намалила прогнозата си за приходите за финансовата година, приключваща през март още преди началото на сезона на силни продажби. Миналата седмица обаче изпълнителният вицепрезидент на Alibaba Джо Цай отбеляза, че продажбите са се увеличили през декември, въпреки че търсенето на стоки с голяма стойност продължава да се забавя.
Цай също отхвърли опасенията за търговската война, заявявайки, че "хората са прекалено притеснени за въздействието й върху китайската икономика"."Потреблението ще расте през следващите 5-10 години", добави той. Основателят на Alibaba Джак Ма описа търговската война между САЩ и Китай като "най-глупавото нещо на света".
Във вторник китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии заяви, че темповете на растеж на приходите за местните технологични компании не са се увеличили през 2018 г. и че потребителските разходи са се забавили на фона на увеличения икономически натиск. Като се има предвид признаците на забавяне на китайския пазар, Alibaba се опитва да се развие извън основния си бизнес в електронната търговия, за да спечели нови клиенти.
Компанията продължи да инвестира сериозно в облачните изчисления, изкуствения интелект и онлайн забавленията през декември. Приходите от облачните компании са нараснали с 84% до 6.6 млрд. юана, докато продажбите от дигиталните си развлекателни и медийни компании са се увеличили с 20% до 6.5 млрд. юана.
"Alibaba е доминиращо име и същевременно най-рентабилната компания в сферата на онлайн търговията в Китай", отбелязва Дейвид Дей, анализатор в Bernstein. Акциите на Alibaba поевтиняха с 1.35% до 156.88 долара в предборсовите часове, но в сряда се покачиха с над 6%.

Приходите на китайския технологичен гигант Alibaba за третото тримесечие отбелязват най-бавния темп на растеж за последните три години, съобщава Reuters. Основните причини за това са забавящата се китайска икономика и търговската война със САЩ, които карат купувачите да са по-предпазливи в сезона с най-големи продажби.
Това най-вероятно ще добави към притесненията на инвеститорите, тъй като подчертава нарастващия натиск, пред който е изправен ритейл гигантът, чиито продажби често се възприемат като мерило за потребителските разходи във втората по големина икономика в света.
0 коментара