С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 яну 2019, 12:20, 2574 прочитания

Facebook обяви рекордни приходи, печалба и активни потребители

Акциите на компанията се вдигнаха с 12% след края на сесията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Facebook отчете рекордна тримесечна печалба въпреки постоянните скандали с най-голямата социална платформа през последната година. Въпреки имиджовите проблеми резултатите за последното тримесечие показват, че рекламодателите продължават да смятат Facebook за мощна платформа, за да достигнат до потребителите, които пък не се отказват от мрежата, макар че има опасност от изтичането на данни, съобщава Wall Street Journal.

Общите приходи за последното тримесечие на 2018 г. са 16.9 млрд. долара, увеличение с 30% спрямо година по-рано. На практика това е най-ниският темп на растеж от шест години, но е и над очакванията на Уолстрийт. Печалбата от 6.9 млрд. долара също е над предвижданията на инвеститори и анализатори. Общо тези резултати доведоха до скок от 12% за акциите на компанията след официалния край на търговската сесия в САЩ.


Най-лошото мина

"Най-лошото приключи за гиганта в социалните мрежи, коментира Харис Анвар, анализатор в Investing.com. Въпреки всички удари в миналото бизнесът с реклама и растежът на потребители не са засегнати."

През последната година Facebook бе част от редица скандали по отношение на събирането на данни
за насочването на реклами в мрежата. Акциите на компанията загубиха над една трета от цената си през втората половина на 2018 г., но засега през 2019 г. вървят към възстановяване на загубите.



Броят на импресиите на реклама във Facebook се увеличава, което показва, че рекламодателите не са се отказали и няма да се откажат в близкото бъдеще от това да използват инструментите на мрежата, които позволяват особено точно насочване на реклами. През последната година броят на импресии на една реклама във Facebook се вдига през всички тримесечия, като за това роля играе и Instagram, социалната мрежа за снимки.


Потребителите все още са тук

През изминалата година Facebook беше цел на няколко опита за масово напускане на социалната мрежа от недоволни потребители. Тези кампании, изглежда, са останали без резултат, защото броят им продължава да расте и през последното тримесечие на годината. Към края на 2018 г. Facebook разполага с 2.32 млрд. потребители активни всеки месец и 1.52 млрд., които са активни всеки ден.

Компанията отбелязва също, че ако се сметнат всички нейни приложения – Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp и други – тя има общо 2.7 млрд. потребители, които са използвали една от апликациите през последния месец.

"Това са едни от най-успокояващите числа в скорошната история, коментира Джордж Салмън, анализатор в Hargreaves Lansdown. Не само, че потребителите в Европа отново влизат все по-често, но и компанията успя да надмине очакванията за приходи и печалба. Тези резултати ще свършат много работа във връщането на доверието на Уолстрийт."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал "Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал

Съоръжението осигурява допълнителни 8000 палетни места и удвоява транспортния капацитет

18 сеп 2019, 444 прочитания

Apple и Foxconn нарушават трудовите правила в Китай Apple и Foxconn нарушават трудовите правила в Китай

Компаниите потвърждават, че в завода работят много временни работници, показва доклад на China Labor Watch

18 сеп 2019, 407 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Облачните услуги отново движат ръста на приходите на Microsoft

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език