С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 яну 2019, 12:20, 2338 прочитания

Facebook обяви рекордни приходи, печалба и активни потребители

Акциите на компанията се вдигнаха с 12% след края на сесията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Facebook отчете рекордна тримесечна печалба въпреки постоянните скандали с най-голямата социална платформа през последната година. Въпреки имиджовите проблеми резултатите за последното тримесечие показват, че рекламодателите продължават да смятат Facebook за мощна платформа, за да достигнат до потребителите, които пък не се отказват от мрежата, макар че има опасност от изтичането на данни, съобщава Wall Street Journal.

Общите приходи за последното тримесечие на 2018 г. са 16.9 млрд. долара, увеличение с 30% спрямо година по-рано. На практика това е най-ниският темп на растеж от шест години, но е и над очакванията на Уолстрийт. Печалбата от 6.9 млрд. долара също е над предвижданията на инвеститори и анализатори. Общо тези резултати доведоха до скок от 12% за акциите на компанията след официалния край на търговската сесия в САЩ.


Най-лошото мина

"Най-лошото приключи за гиганта в социалните мрежи, коментира Харис Анвар, анализатор в Investing.com. Въпреки всички удари в миналото бизнесът с реклама и растежът на потребители не са засегнати."

През последната година Facebook бе част от редица скандали по отношение на събирането на данни
за насочването на реклами в мрежата. Акциите на компанията загубиха над една трета от цената си през втората половина на 2018 г., но засега през 2019 г. вървят към възстановяване на загубите.



Броят на импресиите на реклама във Facebook се увеличава, което показва, че рекламодателите не са се отказали и няма да се откажат в близкото бъдеще от това да използват инструментите на мрежата, които позволяват особено точно насочване на реклами. През последната година броят на импресии на една реклама във Facebook се вдига през всички тримесечия, като за това роля играе и Instagram, социалната мрежа за снимки.


Потребителите все още са тук

През изминалата година Facebook беше цел на няколко опита за масово напускане на социалната мрежа от недоволни потребители. Тези кампании, изглежда, са останали без резултат, защото броят им продължава да расте и през последното тримесечие на годината. Към края на 2018 г. Facebook разполага с 2.32 млрд. потребители активни всеки месец и 1.52 млрд., които са активни всеки ден.

Компанията отбелязва също, че ако се сметнат всички нейни приложения – Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp и други – тя има общо 2.7 млрд. потребители, които са използвали една от апликациите през последния месец.

"Това са едни от най-успокояващите числа в скорошната история, коментира Джордж Салмън, анализатор в Hargreaves Lansdown. Не само, че потребителите в Европа отново влизат все по-често, но и компанията успя да надмине очакванията за приходи и печалба. Тези резултати ще свършат много работа във връщането на доверието на Уолстрийт."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Причината е, че не е могла да придобие отличителен характер на територията на Европейския съюз

19 юни 2019, 4742 прочитания

Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка

Операционната система KaiOS ще свали цените на устройствата за хора от слабо развитите страни

19 юни 2019, 780 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Облачните услуги отново движат ръста на приходите на Microsoft

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

Ами ако утре и Amazon пусне пари?

Моделите на разплащане и средствата за това ще се променят и то благодарение на компании извън банковия сектор

Евроизбори 2019: Слънце грее, дъжд вали...

...или как гласува Симитли

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно