С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 фев 2019, 13:07, 9357 прочитания

Планът на Volkswagen да "убие" Tesla

Новото шаси на Volkswagen, предназначено единствено за електромобили, би могло да я направи лидер на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Винаги, когато излезе нов модел електромобил, хората започват да го сравняват с колите на Tesla, като всеки път си задават въпроса дали някой е успял да създаде нещо по-добро. Причината е, че засега компанията на Илън Мъск предлага най-изгодната цена, стилен дизайн и най-голяма мощност на батериите, въпреки че напоследък се сблъсква с притесненията на инвеститорите относно продажбите си. Още от 2015 г. обаче германската Volkswagen си е поставила за цел именно да задмине по успех Tesla и да я "убие". Оказва се обаче, че "убиецът" няма да е електрическа кола

Началото на нова ера


"Оръжието" на германския производител ще бъде именно шасито MEB, внедрено в 50 различни модела автомобили на Volkswagen, за които се очаква да са готови до 2025 г. Инвеститори и анализатори са на мнение, че MEB ще се използва в повечето електрически превозни средства и ще даде възможност на германската компания да даде началото на нова ера. "Платформата е сърцето и душата на всичко, което Volkswagen ще прави в бъдеще", коментира Йоханес Бухман, мениджър в консултантската компания FEV.

"MEB е цялостна платформа, не само хардуер. Нищо не е просто хардуер. Трябва да се има предвид обаче, че пускането на електрическото шаси на пазара е бавен процес."
Тара Пракрия, генерален мениджър в Microsoft


Това не е просто част от дизайна или отличителна черта за новите автомобили на VW. Платформата оказва влияние върху цялата организация, веригата за доставки и качеството на производството, т.е. почти на всичко. "От всички традиционни автомобилни групи VW прави най-смелия залог, като инвестира 30 млрд. евро в електрически автомобили само през следващите пет години", добавя той.

Най-значимата инвестиция със сигурност е ME - "скейтборд шаси", предназначено единствено за електрически превозни средства. Това събитие е на път да превърне Volkswagen в най-големия производител на електрически автомобили в света, след като компанията се опитва да повтори успеха си на пазара на автомобили с двигатели с вътрешно горене, на който е продавала повече превозни средства в световен мащаб в сравнение с всяка друга компания в продължение на четири години. От 2012 г. VW е сглобила повече от 50 млн. автомобила чрез своите 12 марки, включително Audi, Skoda и Seat, като е използвала своето шаси на двигателя с вътрешно горене - MQB.



И за доставки

Амбициите на компанията да навлезе в сферата на електромобилите обаче са още по-големи. Тя води преговори с множество производители на автомобили, които желаят германският производител да им доставя новото шаси. Една от тях е Ford, която обяви тези намерения, докато обсъждаше "глобален алианс" с VW на автомобилното изложение в Детройт през януари.

Засега партньорството им е съсредоточено върху производството на лекотоварни автомобили. Анализатори от Barclays заявиха, че намеренията са "очевидни" и предполагат, че Ford ще има "значителни полза", ако партньорството ѝ с VW се разшири до употребата на новото шаси в автомобилите ѝ. Това все пак е странно, тъй като последните години всяка автомобилна марка се стреми да изпъква с нещо уникално, за да се различава от конкурентите си.

В епохата на електрическите автомобили, свързани безжично, батериите се очаква да бъдат модифицирани - да станат подобни на тези в мобилните телефони. Освен това шофьорите ще се интересуват от предимствата на автомобила, свързани с по-добрите му електронни и информационно-развлекателни функции, не само от неговата мощност. "Ако компаниите нямат достатъчно средства да оптимизират или да създават ново шаси, то е добре да се фокусират тогава върху електрониката, потребителското преживяване и автономните системи", съветва Крис Борони-Бърд, бивш изпълнителен директор на GM и Waymo.


Той всъщност е изобретил "скейтборд шасито" в началото на този век. Благодарение на него Tesla има капацитета да побира батерии с тегло до 600 кг, които осигуряват повече от 500 км пробег с едно зареждане. Ако обаче електрическият автомобил загуби скоро атрактивността си, VW ще трябва да понесе милиарди загуби. И при грешка германският производител може да понесе сериозни последствия.

"Облачно" свързване

Лицензирането на електрическото шаси на други производители на автомобили е начин да се намали рискът. Ако VW успее в това, резултатът ще е много добър за компанията. Източник на Financial Times, запознат с плана, коментира, че производителят може да доминира на пазара за поддръжка, тъй като дилърите му ще контролират пазара на резервни части и услуги, ако електрическото шаси стане индустриален стандарт.

Освен това новата платформа ще се свърже с електронен блок за управление, който ще свързва превозното средство с облачната услуга на VW, създадена в партньорство с Microsoft, която позволява на автомобилите да "говорят" помежду си и да могат да свалят услуги безжично.

Тази нова ИТ инфраструктура ще бъде отворена за приложения на трети страни, подобно на Apple Store или Google Play, като по този начин се създава нов пазар за цифрови услуги, според главния оперативен директор на VW Ралф Брендстер.
Tesla за пръв път е две поредни тримесечия на печалба

Въпреки амбициите на Volkswagen да "задмине" Tesla компанията успя да докаже, че може да поддържа стабилна печалбата си, поне за две поредни тримесечия. За последните три месеца на годината Tesla отбелязва печалба от 139 млн. долара, но тя не е достатъчна, за да компенсира общо 1 млрд. долара загуба за цялата година. Новините се приеха негативно от страна на инвеститорите.

Това е първият път в историята на компанията, в който тя отбелязва две поредни тримесечия на печалба, след като положителният финансов резултат за третото тримесечие беше 312 млн. долара.
Очакванията за печалбата през четвъртото тримесечие обаче бяха по-високи.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 333 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 406 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Корадо" увеличава печалбата си с 10% през 2018 г.

Производителят на радиатори е повишил продажбите си с 3%

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10