С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 3 фев 2019, 13:07, 8628 прочитания

Планът на Volkswagen да "убие" Tesla

Новото шаси на Volkswagen, предназначено единствено за електромобили, би могло да я направи лидер на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Винаги, когато излезе нов модел електромобил, хората започват да го сравняват с колите на Tesla, като всеки път си задават въпроса дали някой е успял да създаде нещо по-добро. Причината е, че засега компанията на Илън Мъск предлага най-изгодната цена, стилен дизайн и най-голяма мощност на батериите, въпреки че напоследък се сблъсква с притесненията на инвеститорите относно продажбите си. Още от 2015 г. обаче германската Volkswagen си е поставила за цел именно да задмине по успех Tesla и да я "убие". Оказва се обаче, че "убиецът" няма да е електрическа кола

Началото на нова ера


"Оръжието" на германския производител ще бъде именно шасито MEB, внедрено в 50 различни модела автомобили на Volkswagen, за които се очаква да са готови до 2025 г. Инвеститори и анализатори са на мнение, че MEB ще се използва в повечето електрически превозни средства и ще даде възможност на германската компания да даде началото на нова ера. "Платформата е сърцето и душата на всичко, което Volkswagen ще прави в бъдеще", коментира Йоханес Бухман, мениджър в консултантската компания FEV.

"MEB е цялостна платформа, не само хардуер. Нищо не е просто хардуер. Трябва да се има предвид обаче, че пускането на електрическото шаси на пазара е бавен процес."
Тара Пракрия, генерален мениджър в Microsoft


Това не е просто част от дизайна или отличителна черта за новите автомобили на VW. Платформата оказва влияние върху цялата организация, веригата за доставки и качеството на производството, т.е. почти на всичко. "От всички традиционни автомобилни групи VW прави най-смелия залог, като инвестира 30 млрд. евро в електрически автомобили само през следващите пет години", добавя той.

Най-значимата инвестиция със сигурност е ME - "скейтборд шаси", предназначено единствено за електрически превозни средства. Това събитие е на път да превърне Volkswagen в най-големия производител на електрически автомобили в света, след като компанията се опитва да повтори успеха си на пазара на автомобили с двигатели с вътрешно горене, на който е продавала повече превозни средства в световен мащаб в сравнение с всяка друга компания в продължение на четири години. От 2012 г. VW е сглобила повече от 50 млн. автомобила чрез своите 12 марки, включително Audi, Skoda и Seat, като е използвала своето шаси на двигателя с вътрешно горене - MQB.



И за доставки

Амбициите на компанията да навлезе в сферата на електромобилите обаче са още по-големи. Тя води преговори с множество производители на автомобили, които желаят германският производител да им доставя новото шаси. Една от тях е Ford, която обяви тези намерения, докато обсъждаше "глобален алианс" с VW на автомобилното изложение в Детройт през януари.

Засега партньорството им е съсредоточено върху производството на лекотоварни автомобили. Анализатори от Barclays заявиха, че намеренията са "очевидни" и предполагат, че Ford ще има "значителни полза", ако партньорството ѝ с VW се разшири до употребата на новото шаси в автомобилите ѝ. Това все пак е странно, тъй като последните години всяка автомобилна марка се стреми да изпъква с нещо уникално, за да се различава от конкурентите си.

В епохата на електрическите автомобили, свързани безжично, батериите се очаква да бъдат модифицирани - да станат подобни на тези в мобилните телефони. Освен това шофьорите ще се интересуват от предимствата на автомобила, свързани с по-добрите му електронни и информационно-развлекателни функции, не само от неговата мощност. "Ако компаниите нямат достатъчно средства да оптимизират или да създават ново шаси, то е добре да се фокусират тогава върху електрониката, потребителското преживяване и автономните системи", съветва Крис Борони-Бърд, бивш изпълнителен директор на GM и Waymo.


Той всъщност е изобретил "скейтборд шасито" в началото на този век. Благодарение на него Tesla има капацитета да побира батерии с тегло до 600 кг, които осигуряват повече от 500 км пробег с едно зареждане. Ако обаче електрическият автомобил загуби скоро атрактивността си, VW ще трябва да понесе милиарди загуби. И при грешка германският производител може да понесе сериозни последствия.

"Облачно" свързване

Лицензирането на електрическото шаси на други производители на автомобили е начин да се намали рискът. Ако VW успее в това, резултатът ще е много добър за компанията. Източник на Financial Times, запознат с плана, коментира, че производителят може да доминира на пазара за поддръжка, тъй като дилърите му ще контролират пазара на резервни части и услуги, ако електрическото шаси стане индустриален стандарт.

Освен това новата платформа ще се свърже с електронен блок за управление, който ще свързва превозното средство с облачната услуга на VW, създадена в партньорство с Microsoft, която позволява на автомобилите да "говорят" помежду си и да могат да свалят услуги безжично.

Тази нова ИТ инфраструктура ще бъде отворена за приложения на трети страни, подобно на Apple Store или Google Play, като по този начин се създава нов пазар за цифрови услуги, според главния оперативен директор на VW Ралф Брендстер.
Tesla за пръв път е две поредни тримесечия на печалба

Въпреки амбициите на Volkswagen да "задмине" Tesla компанията успя да докаже, че може да поддържа стабилна печалбата си, поне за две поредни тримесечия. За последните три месеца на годината Tesla отбелязва печалба от 139 млн. долара, но тя не е достатъчна, за да компенсира общо 1 млрд. долара загуба за цялата година. Новините се приеха негативно от страна на инвеститорите.

Това е първият път в историята на компанията, в който тя отбелязва две поредни тримесечия на печалба, след като положителният финансов резултат за третото тримесечие беше 312 млн. долара.
Очакванията за печалбата през четвъртото тримесечие обаче бяха по-високи.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пламъците над "Аванти" Пламъците над "Аванти"

Компанията за внос и продажба на алкохол и цигари има вече два опожарени обекта

19 апр 2019, 4598 прочитания

В България ALSO* 1 В България ALSO*

Първи голям чужд инвеститор навлиза в българския сектор за дистрибуция на IT техника - швейцарската милиардна компания ALSO Holding купува "Солитрон"

19 апр 2019, 1182 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Корадо" увеличава печалбата си с 10% през 2018 г.

Производителят на радиатори е повишил продажбите си с 3%

Най-дългото кацане на летище София

Пет големи европейски кандидата поискаха за 35 години столичното летище

Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София

След Хавел и потоп

Чешкият журналист Даниел Кайзер за кнгите си "Дисидент" и "Президент" и състоянието на журналистиката в Централна и Източна Европа