С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 фев 2019, 12:10, 2443 прочитания

"Алкомет" отчита лек ръст на приходите и спад на печалбата за 2018 г.

През тази година производителят на алуминиеви изделия ще увеличи капацитета си за пресови продукти с 40%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на алуминиеви продукти "Алкомет" отбелязва лек ръст на продажбите си за 2018 г., но повишените разходи свиват печалбата му с 11%. Шуменският завод продължава да увеличава дела на по-специалните продукти за сметка на стандартните, показва отчетът на дружеството. През тази година се очаква компанията да приключи инвестиционната си програма за 40 млн. евро, а в резултат на закупеното ново оборудване по нея капацитетът за производство на пресови продукти трябва да нарасне с 40%.

На пълна мощност


Като обем производството остава почти без промяна през миналата година, като отбелязва минимален ръст от 2% до 68.3 хил. тона. На практика заводът работи на пълен капацитет, което е и причината да свие част от традиционната продукция, за да може да поеме новите изделия, които са с по-висока добавена стойност.

При пресовите продукти например обемът на стандартните профили намалява с 5.1%, но общите продажби остават стабилни. От отчета става ясно, че новата 2500-тонна преса, която е в пусков период, ще увеличи капацитета за такива продукти с около 40% през 2019 г. "Очакваме да реализираме съвсем скоро нови пазарни възможности за производство на прецизни високостойностни профили", пише още там, но подробности не се дават.

В количествено изражение продажбите на валцови продукти намаляват с 4% в резултат на промяната на продуктовия микс и увеличаване на фолиевите продукти за сметка на лентите и листовете. От "Алкомет" отчитат, че продължават да разширяват позициите си на американския и европейския пазар на фолиата за конвертиране, като продажбите нарастват 4.5 пъти спрямо 2017 г., макар че делът им от общия обем все още е малък. Увеличават се и продажбите на финсток със 75.8%. Намалява обаче домакинското фолио, което е основният валцов продукт, с 5.9%. Причината не е понижено търсене, а липса на по-голям производствен капацитет, уточняват от компанията.



Основният пазар на "Алкомет" е Германия, следвана от Италия и Полша. Отскоро компанията успя да навлезе и на пазара в САЩ.

Финансови резултати

През миналата година нетните приходи от продажби нарастват с 1.5% до 366.6 млн. лв., което се дължи главно на поскъпването на алуминия. По данни на дружеството средната стойност на метала на Лондонската метална борса през 2018 г. е била 1786 евро/тон спрямо 1743 евро/тон през 2017 г.

По-високата цена на алуминия се отразява и на разходите за материали, които се увеличават с близо 5% до 301.2 млн. лв. Компанията отчита и по-големи разходи за персонал, както и за външни услуги. Нетната печалба намалява с 11% до 13.7 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 261 прочитания

Alibaba отлага листването си в Хонконг заради протестите Alibaba отлага листването си в Хонконг заради протестите

Според източници на Reuters пускането на акции може да стане най-рано през октомври

21 авг 2019, 305 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Резултатите на Deutsche Bank разочароваха инвеститорите

Банката е на годишна печалба за пръв път от 2014 г., но се справя с 20% по-зле от прогнозите на анализаторите

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство