Производителят на алуминиеви продукти "Алкомет" отбелязва лек ръст на продажбите си за 2018 г., но повишените разходи свиват печалбата му с 11%. Шуменският завод продължава да увеличава дела на по-специалните продукти за сметка на стандартните, показва отчетът на дружеството. През тази година се очаква компанията да приключи инвестиционната си програма за 40 млн. евро, а в резултат на закупеното ново оборудване по нея капацитетът за производство на пресови продукти трябва да нарасне с 40%.
На пълна мощност
Като обем производството остава почти без промяна през миналата година, като отбелязва минимален ръст от 2% до 68.3 хил. тона. На практика заводът работи на пълен капацитет, което е и причината да свие част от традиционната продукция, за да може да поеме новите изделия, които са с по-висока добавена стойност.
При пресовите продукти например обемът на стандартните профили намалява с 5.1%, но общите продажби остават стабилни. От отчета става ясно, че новата 2500-тонна преса, която е в пусков период, ще увеличи капацитета за такива продукти с около 40% през 2019 г. "Очакваме да реализираме съвсем скоро нови пазарни възможности за производство на прецизни високостойностни профили", пише още там, но подробности не се дават.
В количествено изражение продажбите на валцови продукти намаляват с 4% в резултат на промяната на продуктовия микс и увеличаване на фолиевите продукти за сметка на лентите и листовете. От "Алкомет" отчитат, че продължават да разширяват позициите си на американския и европейския пазар на фолиата за конвертиране, като продажбите нарастват 4.5 пъти спрямо 2017 г., макар че делът им от общия обем все още е малък. Увеличават се и продажбите на финсток със 75.8%. Намалява обаче домакинското фолио, което е основният валцов продукт, с 5.9%. Причината не е понижено търсене, а липса на по-голям производствен капацитет, уточняват от компанията.
Основният пазар на "Алкомет" е Германия, следвана от Италия и Полша. Отскоро компанията успя да навлезе и на пазара в САЩ.
Финансови резултати
През миналата година нетните приходи от продажби нарастват с 1.5% до 366.6 млн. лв., което се дължи главно на поскъпването на алуминия. По данни на дружеството средната стойност на метала на Лондонската метална борса през 2018 г. е била 1786 евро/тон спрямо 1743 евро/тон през 2017 г.
По-високата цена на алуминия се отразява и на разходите за материали, които се увеличават с близо 5% до 301.2 млн. лв. Компанията отчита и по-големи разходи за персонал, както и за външни услуги. Нетната печалба намалява с 11% до 13.7 млн. лв.
Производителят на алуминиеви продукти "Алкомет" отбелязва лек ръст на продажбите си за 2018 г., но повишените разходи свиват печалбата му с 11%. Шуменският завод продължава да увеличава дела на по-специалните продукти за сметка на стандартните, показва отчетът на дружеството. През тази година се очаква компанията да приключи инвестиционната си програма за 40 млн. евро, а в резултат на закупеното ново оборудване по нея капацитетът за производство на пресови продукти трябва да нарасне с 40%.
0 коментара