С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 фев 2019, 12:10, 2769 прочитания

"Алкомет" отчита лек ръст на приходите и спад на печалбата за 2018 г.

През тази година производителят на алуминиеви изделия ще увеличи капацитета си за пресови продукти с 40%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на алуминиеви продукти "Алкомет" отбелязва лек ръст на продажбите си за 2018 г., но повишените разходи свиват печалбата му с 11%. Шуменският завод продължава да увеличава дела на по-специалните продукти за сметка на стандартните, показва отчетът на дружеството. През тази година се очаква компанията да приключи инвестиционната си програма за 40 млн. евро, а в резултат на закупеното ново оборудване по нея капацитетът за производство на пресови продукти трябва да нарасне с 40%.

На пълна мощност


Като обем производството остава почти без промяна през миналата година, като отбелязва минимален ръст от 2% до 68.3 хил. тона. На практика заводът работи на пълен капацитет, което е и причината да свие част от традиционната продукция, за да може да поеме новите изделия, които са с по-висока добавена стойност.

При пресовите продукти например обемът на стандартните профили намалява с 5.1%, но общите продажби остават стабилни. От отчета става ясно, че новата 2500-тонна преса, която е в пусков период, ще увеличи капацитета за такива продукти с около 40% през 2019 г. "Очакваме да реализираме съвсем скоро нови пазарни възможности за производство на прецизни високостойностни профили", пише още там, но подробности не се дават.

В количествено изражение продажбите на валцови продукти намаляват с 4% в резултат на промяната на продуктовия микс и увеличаване на фолиевите продукти за сметка на лентите и листовете. От "Алкомет" отчитат, че продължават да разширяват позициите си на американския и европейския пазар на фолиата за конвертиране, като продажбите нарастват 4.5 пъти спрямо 2017 г., макар че делът им от общия обем все още е малък. Увеличават се и продажбите на финсток със 75.8%. Намалява обаче домакинското фолио, което е основният валцов продукт, с 5.9%. Причината не е понижено търсене, а липса на по-голям производствен капацитет, уточняват от компанията.



Основният пазар на "Алкомет" е Германия, следвана от Италия и Полша. Отскоро компанията успя да навлезе и на пазара в САЩ.

Финансови резултати

През миналата година нетните приходи от продажби нарастват с 1.5% до 366.6 млн. лв., което се дължи главно на поскъпването на алуминия. По данни на дружеството средната стойност на метала на Лондонската метална борса през 2018 г. е била 1786 евро/тон спрямо 1743 евро/тон през 2017 г.

По-високата цена на алуминия се отразява и на разходите за материали, които се увеличават с близо 5% до 301.2 млн. лв. Компанията отчита и по-големи разходи за персонал, както и за външни услуги. Нетната печалба намалява с 11% до 13.7 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1114 прочитания

Ryanair става Buzz в София 3 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 4629 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Резултатите на Deutsche Bank разочароваха инвеститорите

Банката е на годишна печалба за пръв път от 2014 г., но се справя с 20% по-зле от прогнозите на анализаторите

Още от Капитал
Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10