JPMorgan Chase ще се конкурира с PayPal и Stripe
21 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Reuters

JPMorgan Chase ще се конкурира с PayPal и Stripe

Американската банка ще въведе единна система за онлайн разплащания за бизнеса

2424 прочитания

Reuters

© Reuters


JPMorgan Chase иска да развие засега малкия си дял в глобалния пазар за управление на онлайн разплащанията. Американската банка обединява отделите си за управление на плащания на потребители и разплащания между бизнесите. Финансовата институция си е поставила за цел дългосрочно да удвои пазарния си дял и да се състезава с водещите платформи за плащания като PayPal и Stripe, съобщава Financial Times

Планове за ръст в обещаващ сектор

JPMorgan Chase иска краткосрочно да увеличи дела си от около 5% в глобалния пазар за плащания и управление на бюджети с около 50%. След обединението на отделите банката ще е единственият играч в сектора, който ще предлага единна система, в която потребителите ще могат да плащат на бизнесите, които веднага ще могат да правят корпоративни плащания към снабдителите си или да прехвърлят парите по лесен начин в други сметки. JPMorgan Chase се надява в близко бъдеще делът й на този пазар да надхвърли 7%, а дългосрочно да го удвои до 10%.

В момента глобалният сектор за такива разплащания и други форми на управление на бюджета се доминира от платформите Apple Pay, Stripe и PayPal. Секторът обаче се смята с висока възвръщаемост, поради което инвеститорите най-вероятно ще подкрепят намеренията на JPMorgan Chase. Повечето от сегашните клиенти на този тип услуги на банката оперират в САЩ, но с обединяването на отделите банката ще се фокусира върху чуждестранни мултинационални компании.

Икономия от мащаба

Такис Георгакопулос, бившият началник на трежъри услугите на банката, заявява пред FT, че сегашният ход създава най-големия оператор в индустрията. На Георгакопулос се пада задачата да управлява бизнес, който комбинира части от инвестиционното поделение на банката, търговското крило и бизнесът с потребители на Chase. Обединените приходи на новия отдел възлизат на над 11 млрд. долара годишно. Според Георгакопулос потенциалът за растеж е налице - оттук нататък зависи доколко инвестициите в по-нататъшно развитие ще се отплатят и дали потребители и корпорации ще минат на новата платформа.

Досегашните трежъри услуги на банката са нараснали през 2018 г. Приходите от услуги за корпоративни клиенти са се повишили с 13% до 4.7 млрд. долара, а тези от услуги, насочени към търговски потребители - с 18% до 4 млрд. долара. И двата отдела са се представили много по-добре от средния ръст на приходите на банката от 8%. Георгакопулос смята, че обединението на двете услуги ще доведе до допълнително ускорение поради по-големия мащаб и удобство за компаниите.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK