Германски сблъсък: КЗК глоби Metro с рекордните 15 млн. лв. по жалба на Lidl
Поводът е един рекламен клип, излъчен за четири месеца, който има негативно внушение срещу дискаунтърската верига


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 14.97 млн. лв. "Метро Кеш енд Кери България" за рекламен клип, който внушава сравнение с конкурента "Лидл България".
Това е рекордна глоба за нарушение, свързано с реклама. Досега КЗК има две гигански санкции: на "Булгаргаз" за злоупотреба с монопол от 23 млн. лв. и на вносителя на "Хюндай" за ограничения към дистрибутори за 16 млн. лв. В сферата на нелоялната конкуренция глобите са били от по няколкостотин хиляди, а рядко по 1-2 млн. лв. В случая с "Метро" за една рекламна кампания регулаторът решава да накаже търговеца с 2% от оборота и тъй като приходите са гигантски (749 млн. лв. за 2017), се стига до близо 15 млн. лв. глоба.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
15 коментара
Ъпсурдна глоба. По-никъкъв начин не се уронва пресижа на някой. Опитват да изтъкнат, че са по-добри от конкурентите си - нормално, затова е рекламата. Ако подлежи въобще на санкции - размера е неадекватен за нарушението.
Нещо не разбирам кой закон са нарушили Метро, и с какво точно са нарушили престижа на Лидл? Пълни глупост, с един добър адвокат и некорумпиран съд, тая глоба веднага ще падне. Да видиме второто дали ще е налично, обаче.
Нещо много баровски го дават КЗК с милионните глоби. Няма лошо, ако е за действителни груби нарушения. В конкретния случай, обаче, е смехотворно - като конструкция и мотивация на обвинението срещу Метро. Отделно, размерът на глобата е абсурдно несъответстващ на каквато и да е тенденциозност в рекламата на Метро, засягаща конкуренцията, в случай, че при определени субективни тълкувания изобщо би могла да се формулира такава тенденциозност. Предполагам, че след обжалване, Съдът ще отсъди безпристрастно и справедливо.
Е, просто от Lidl са схванали идеята на бизнес средата в България, веднага след като са погледнали статистиката относно корупцията в страната ни и най-вече параграфа - съдени/осъдени.
На някой буден мениджър му е дошла гениалната идея да де бутнат - на една от най-доверените личности на Бойко Борисов и въобще ГЕРБ - Юлия Ненкова, малко кинти (или част от глобата), плюс разбира се доживотно намаление на суджука за нея и цялата й рода от Lidl... Леля Юлия вечеря с Борисов като му предлага да опита от лидълския суджук. На бате Бойко му харесва лекотата с която го прегръща и леко с пълна уста е казал - "Действайте по обичайната схема. За мене 40% и нещо за ядене на кучетата да пуснат. На Ангела аз ще й се обадя."
Това е. Винаги е било това. И ще бъде...
Пълен абсурд! На базата на някакви си тълкувания, предположения и алабализми такава астрономическа глоба за нищо и никакво! А и целевите групи на Метро и Лидл са различни. Едните са предприемачи, другите - широката публика.
Да не говорим, че Лидл по скоро е спечелил с тази реклама на Метро.
Ето и самият документ от Комисията за защита на конкуренцията, глобяващ Метро http://reg.cpc.bg/AllNewResolutions.aspx?dt=1& ot=2
Защо това е възможно? Можете да прочетете в моя коментар „Разрешена ли е сравнителната реклама в България“. D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D 0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0
http://stanimir.bg/%D1%81%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BD%
Рекламата е без съмнение изцяло "покриваща" кампанията на Лидл и е съвсем съзнателно създадена по този начин. За професионалистите в бранша е кристално ясно.
Доколко обаче може да се докаже в съд това, като някакво уронване на престиж, от който Лидл фактически са претърпели финансови загуби, които могат също да се докажат по безспорен начин, точно заради тази кампания на Метро, е висш юридически пилотаж както по света, така и у нас. А това, че КЗК си мисли, че е наложила някаква глоба и това, какво и дали изобщо накрая Метро ще плати нещо си е трети въпрос.
Още като го видях ми беше ясно, че така ще стане. Друг е въпросът защо трябва подобни глупости изобщо да се водят нелоялна конкуренция и защо трябва да убиват едни от малкото адекватни, забавни и оригинални реклами.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.