Разходите на Google уплашиха инвеститорите и свалиха акциите й с 3%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Разходите на Google уплашиха инвеститорите и свалиха акциите й с 3%

Reuters

Разходите на Google уплашиха инвеститорите и свалиха акциите й с 3%

Приходите на компанията майка Alphabet обаче са над очакванията на Уолстрийт

Йоан Запрянов
2363 прочитания

Reuters

© Reuters


Alphabet, компанията майка на Google, е завършила последните три месеца на 2018 г. с рекордни разходи, които уплашиха инвеститорите и свалиха цената на акциите й с 3%, пише Financial Times. Понижението в цената идва дори след като Google докладва по-високи от очакванията приходи и печалба за периода.

За последното тримесечие Google е инвестирала 7.1 млрд. долара, което прави общата сметка за годината 25.1 млрд. долара, близо двойно увеличение спрямо 13.2 млрд. долара за 2017 г. Повишението в разходите за разширение е в тон с останалите големи в технологичния сектор като Amazon и Facebook, които също отчетоха скокове в инвестициите си. Основната причина в случая на Google е лицензирането на оригинално съдържание за видеоплатформата YouTube, която се опитва да направи промени в бизнес модела си и да го базира на абонаментни планове. Google също така е насочила голяма част от инвестициите си към нови центрове за съхранение на информация.

Общите приходи за четвъртото тримесечие са 39.3 млрд. долара, което е над очакванията на Уолстрийт. Печалбата за периода е 8.95 млрд. долара, също значително над прогнозите.

Възможности за растеж

"Основното, което се забелязва в маржа ни на печалба, е, че продължаваме да виждаме огромни възможности за растеж на Google, затова инвестираме като част от дългосрочната ни стратегия", коментира пред инвеститори Рут Порат, финансов директор в Google. Тя получи няколко въпроса по отношение на прекалено рязкото вдигане на нивото на инвестиции и добави, че компанията се опитва да уцели "правилните нива".

"Изглежда, че инвеститорите са притеснени от прекалено бързото вдигане на разходите", коментира Колин Колбърн, анализатор във Forrester. "Очаквам мащабът да продължи да расте."

Порат добави пред инвеститорите, че очаква темпото на инвестициите да се забави значително през 2019 г. Същите са прогнозите и за броя на служителите в компанията. Google е наела 4400 нови служители през последното тримесечие. През 2018 г. са били наети над 18 хил. души и компанията е завършила годината с близо 99 хил. служители.

И други загуби

Неприятните новини за компанията за пореден път идват от подразделението "Други", в което влиза стартъпа за разработка на автономни автомобили Waymo. Загубите за последното тримесечие са достигнали 1.3 млрд. долара, повишение със 77% спрямо същия период на 2017 г.

Разходите за разработки също са се вдигнали с 40% през последното тримесечие и достигат 6 млрд. долара. Инвеститорите се фокусират повече върху тези числа, отколкото върху приходите и печалбата, които са над очакванията на Уолстрийт. А все пак целта на новите инвестиции е в бъдеще да донесат повече възвръщаемост.

Alphabet, компанията майка на Google, е завършила последните три месеца на 2018 г. с рекордни разходи, които уплашиха инвеститорите и свалиха цената на акциите й с 3%, пише Financial Times. Понижението в цената идва дори след като Google докладва по-високи от очакванията приходи и печалба за периода.

За последното тримесечие Google е инвестирала 7.1 млрд. долара, което прави общата сметка за годината 25.1 млрд. долара, близо двойно увеличение спрямо 13.2 млрд. долара за 2017 г. Повишението в разходите за разширение е в тон с останалите големи в технологичния сектор като Amazon и Facebook, които също отчетоха скокове в инвестициите си. Основната причина в случая на Google е лицензирането на оригинално съдържание за видеоплатформата YouTube, която се опитва да направи промени в бизнес модела си и да го базира на абонаментни планове. Google също така е насочила голяма част от инвестициите си към нови центрове за съхранение на информация.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK